2024-09-13, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Du menar drönare? Det finns inget land i världen som har ett bra försvar för det. Trots det så har Ryssland också effektiv EW och skjuter ner en hel del. De Storm Shadow och SCALP Kievregimen fick är i lågt antal nu för man slösade bort många på sin fixering av Krimbron. Ryssland har skjutit ner många av dom inclusive bärarna. Jag har inte hört om en enda som träffat Krimbron så länka gärna till dom bilderna. F16 blir nästa bärare och dom måste fram till gränsen där dom riskerar att skjutas ner precis som övrigt.

Ryssland har enligt er och Kiev alltid slut på missiler av alla de slag, inget nytt. Sen när Ryssland skickar iväg några hundra så blir ni förvånade en lite stund och sån återkommer ramsan om att allt är slut. Vet inte riktigt vad jag ska kalla det där beteendet. Du är medveten om att Ryssland tillverkar alla vapen själv, att man har fabriker, arbetare, teknisk kompetens och forskare.

Ta och kontrollera propagandan och lögnerna Kiev sprider innan du sprider dom vidare.
Israel plockade ner flera 100 som iran skickade. Ryssland har inte ett bra försvar mot drönare men det har nato och tex Israel
Citera
2024-09-13, 18:10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
Är det därför Ryssland behövde sänka åldern till 14 år i industrin och riksbank chefen i Ryssland sa att ekonomin överhettad men tydligen vet du bättre än henne.
Ryska barn kan lämna skolan vid 14 och börja jobba vid 15 år under vissa omständigheter som extrem skoltrötthet. Jag tror nog Ryssland vill ha välutbildad befolkning så det gäller naturligtivs inte alla. Ja, man har höga räntor för att kyla ner ekonomin och något annat skrev jag inte. Ukrainsk ekonomi ser ju inte bra utan är beroende av pengar från väst och frågan är om det finns någon framtid efter kriget.
Citera
2024-09-13, 18:11
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Oleksij Arestovytj har fortfarade en hel del följare och siktar nog på presidentposten i framtiden vad det gäller Ukraina. Han intervjuas av ukrainsk media och jag har inte läst att han är banlyst. Resten av texten är väl underhållande och det drabbar ju alla som inte tycker lika som dig, den demokratiska tanken antar jag.

Ni är väl ledsen att ryssarna nu trycker ut ukrainarna från Kursk och går framåt över många ställen vid fronten. Allt ni har att se fram emot är dessa långdistansrobotar och hur dom träffar Ryssland. Men dessa attacker ändrar dom inte utgången i Ukraina.

Saknar fortfarande din kommentar kring att nynassarna i rusich nu samarbetar med FörjävligtSociopatiskaBögarna i FSB.

Och till er andra:
Citat:
Det verkar som kinesen VILL bli sanktionerade för att kunna hävda till ryssen att "vi kan inte leverera mer till er".
Förra året började Ryssland tillverka nya attackdrönare med lång räckvidd med hjälp av bland annat kinesiska motorer. De har också använts i Ukraina, sade två europeiska underrättelsetjänstemän till Reuters på fredagen.
...
Enligt uppgifter tillverkade IEMZ Kupol, ett dotterbolag till den ryska statsägda vapentillverkaren Almaz-Antey, mer än 2 500 Garpija-A1-drönare mellan juli 2023 och juli i år.
...
IEMZ Kupol och Almaz-Antey svarade inte på Reuters begäran om kommentarer, och det gjorde inte heller det ryska försvarsministeriet. Kinas utrikesdepartement gav Reuters ett uttalande om att Kina strikt kontrollerar exporten av varor som lämpar sig för militärt bruk.
- När det gäller krisen i Ukraina har Kina alltid varit engagerat i att främja fredssamtal och politisk medling, heter det i uttalandet.
Ministeriet sa också att det inte finns några internationella restriktioner för Kinas handel med Ryssland.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010689935.html
Citera
2024-09-13, 18:11
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Ja, ska man peka ut någon regering i Natoländer som ligger efter så är det inte Tyskland. Jag pekar främst på Frankrike. Och Belgien.
Ja även om många pekar finger mot Olaf Scholz, så har de ändå levererat mer än många andra.
Tyskland är nog dessutom som drabbats värst av våra sanktioner mot rysk gasexport. Detta utan att de klagat. Visst de hade själva satt sig i skiten genom att göra sig beroende av rysk gas och skrotat kärnkraft mm. Troligtvis tack vare gamla DDR/ Stasifolk typ Merkel
Citera
2024-09-13, 18:12
Medlem
Citat:
Oleksij Arestovytj har fortfarade en hel del följare och siktar nog på presidentposten i framtiden vad det gäller Ukraina. Han intervjuas av ukrainsk media och jag har inte läst att han är banlyst. Resten av texten är väl underhållande och det drabbar ju alla som inte tycker lika som dig, den demokratiska tanken antar jag.

Ni är väl ledsen att ryssarna nu trycker ut ukrainarna från Kursk och går framåt över många ställen vid fronten. Allt ni har att se fram emot är dessa långdistansrobotar och hur dom träffar Ryssland. Men dessa attacker ändrar dom inte utgången i Ukraina.

Vilken "utgång" i Ukraina är det du ser fram emot? Om vi, för diskussionens skull, antar att ryssland (i.e. den psykotiske dvärgen i kreml) lyckas betvinga HELA Ukraina inom överskådlig tid, vad skall hen göra då? Skall en fsb agent kommenderas att stå bakom varje överlevande Ukrainare med en pistol för all framtid?

Varför önskar DU att den psykotiske dvärgen i kreml skall tillerkännas överhöghet över Ukraina (och andra länder)? Varför kan hen inte stanna inom det enorma landet rysslands gränser? Det är förvisso synd om ryssarna som tvingas leva i en genomkorrupt diktatur under en narcissistisk megalomanisk psykopat, men varför vill du att andra folk skall tvingas till detsamma?
Citera
2024-09-13, 18:17
Medlem
Citat:
Ryska barn kan lämna skolan vid 14 och börja jobba vid 15 år under vissa omständigheter som extrem skoltrötthet. Jag tror nog Ryssland vill ha välutbildad befolkning så det gäller naturligtivs inte alla. Ja, man har höga räntor för att kyla ner ekonomin och något annat skrev jag inte. Ukrainsk ekonomi ser ju inte bra utan är beroende av pengar från väst och frågan är om det finns någon framtid efter kriget.

Du missade att de sänkte minimi åldern till 14 år i industrin hmm vad kan der bero på tror du?Höga förluster av arbetsföra ryssar i Ukraina, det sammanbandet förstår nog de flesta förutom ni ryss troll.
Citera
2024-09-13, 18:17
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Är det därför Ryssland behövde sänka åldern till 14 år i industrin och riksbank chefen i Ryssland sa att ekonomin överhettad men tydligen vet du bättre än henne.
Riksbankschefen Elvira Nabiullina har dessutom varnat för en kollaps för den ryska ekonomin om inget görs.
Att fortsätta kriga på i Ukraina lär inte vara vad hon menar med att göra nåt som stoppar en ekonomisk katastrof.
Citera
2024-09-13, 18:20
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Suveränt bättre än all skit ryssen har nu!
Kul att gammal svensk material gör skillnad.

Ja som transportfordon är den grym! Tar sig fram överallt
Citera
2024-09-13, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Riksbankschefen Elvira Nabiullina har dessutom varnat för en kollaps för den ryska ekonomin om inget görs.
Att fortsätta kriga på i Ukraina lär inte vara vad hon menar med att göra nåt som stoppar en ekonomisk katastrof.

Ja men det fattar inte ryss trollet Moretex han tror att en krigsekonomi det är framtiden vad händer landet när de ska övergå till en vanlig ekonomi är kollaps.
Citera
2024-09-13, 18:24
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Ja som transportfordon är den grym! Tar sig fram överallt
Ja perfekt som evakueringsfordon och för transporter i svår terräng.
Vi såg hemma hur räddningstjänsten fick hundratals av dessa vid nedmonteringen av vårt försvar för 15-20 år sen. De gör skillnad idag både i Sverige och andra länder.
Man blir stolt som svensk över att vi fått fram såna här grejer.
Citera
2024-09-13, 18:30
Avstängd
Citat:
Du missade att de sänkte minimi åldern till 14 år i industrin hmm vad kan der bero på tror du?Höga förluster av arbetsföra ryssar i Ukraina, det sammanbandet förstår nog de flesta förutom ni ryss troll.
Du drar den slutsatsen.
Citera
2024-09-13, 18:32
Medlem
Citat:
Du drar den slutsatsen.

Få höra din slutsats då experten. Inte för att jag lyssnar på din ryss propaganda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in