2024-09-12, 23:52
Bannlyst
Väntar spänt på FUP. Antar att den kommer bli klar innan oktober med tanke på att det är unga det rör sig om.
Citera
2024-09-13, 02:00
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Men inte Basr@ @l M som skulle vara soso

Sund* = aliaset Sundos Almurai = aliaset Soso Alm = personen B@sma Al Mur@i

Så listan är med sanningen i överensstämmande.
Citera
2024-09-13, 10:49
Medlem
Har lyssnat igenom videon som är på 39sekunder. HAR DOCK INTE KOLLAT PÅ DEN,utan bara försökt höra vad som sägs.
Det som upprepas flera gånger är JAG HUGGER DIG I HALSEN!
Så det var inte nån impuls att kniven hamnade i halsen tillslut speciellt när man sitter innan och säger jag svär jag hugger dig i halsen.

Sen Måste det ju finnas fler filmer som aaen gjort, för det sägs ju att nån av dom skulle säja typ förlåt men måste göra så här ..med mer.
Finns inget sånt på klippet på 39sek.
Bara att nån försöker typ tysta och lugna henne..tror kanske det är rafa som säger tillslut ta det lugnt typ.
Men det jag ville komma fram till utan att se på äckel tortyren är att innan kniven hamnar i halsen,så är det de som upprepas. Jag svär jag hugger dig i halsen.
Fy fan!!!!!!
Vidriga varelser.
Må hon vila i frid 💞 och må hennes familj få svar på allt och styrka att ta sig igenom sorgen .
Citera
2024-09-13, 15:53
Medlem
Socialtjänsten i Kristianstad anklagas för att mörka misstag

14-åriga Emilia som mördades i Landskrona i augusti borde ha varit fortsatt placerad på ett HVB-hem. Det menar en anonym visselblåsare i Kristianstads kommun som i en anmälan till Ivo säger att kommunen vägrar utreda sina misstag av rädsla för dålig publicitet. Något som kommunen menar inte stämmer.

I sin anmälan till Ivo, Inspektionen för vård och omsorg, säger den anonyma visselblåsaren, som själv säger sig jobba inom Kristianstads kommun, att hanteringen av fallet borde Lex Sarah-anmälas. Men att kommunen inte vill göra en anmälan:

– De vill tysta ner det som har hänt för att man är rädd att media får tag på en eventuell Lex Sarah, står det i Ivo:s sammanfattning av anmälan.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/mordet-pa-emilia-socialtjansten-i-kristianstad-anklagas-for-att-morka-misstag
Citera
2024-09-13, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vahra
Väntar spänt på FUP. Antar att den kommer bli klar innan oktober med tanke på att det är unga det rör sig om.

Största delen kommer nog tyvärr vara sekretess på dessvärre.

Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Sund* = aliaset Sundos Almurai = aliaset Soso Alm = personen B@sma Al Mur@i

Så listan är med sanningen i överensstämmande.

Var har du fått ifrån att hon egentligen heter Basma? E's mamma säger Sundos och Soso(1) säger Sundos.
Senast redigerad av Klemburg 2024-09-13 kl. 16:25.
Citera
2024-09-13, 17:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Klemburg

Var har du fått ifrån att hon egentligen heter Basma? E's mamma säger Sundos och Soso(1) säger Sundos.
Det finns sådan stort samhällesintresse i detta, så skam för den tingsrätt som sekretesslägger detta.
Skulle vara minst sagt odemokratiskt
Citera
2024-09-13, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klemburg

Kan finnas andra källor.
Citera
2024-09-13, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maggie573
Jag börjar smått tro på esoterism och new age, och ställer frågor till tarot ibland. Jag tar inte svaren som en 100% sanning, men blir imponerad när saker som förutspås händer exakt på det sättet som det tidigare har sagts. Jag följer en tarotist som bor utomlands vi kan kalla hen för C, mestadels av sakerna C har förutspått har antingen hänt exakt så som hen sagt eller att bara vissa saker stämmer. Hursomhelst jag blev så berörd av detta fall att jag ställde en fråga kring detta till C när hen hade tarotlive. Min fråga var om mordet på BO kan ha berott på annat än det som sagts på nyheterna , jag gav självklart inte ut namn och övriga personliga uppgifter, och liven finns inte spelad så jag var nogrann med intigriteten. Det C svarade var att en familj/släktmedlem till BO är inblandad pga att hen skulle få en ekonomisk kompensation för detta samt att det finns fler vuxna inblandade. Om någon undrar iffal jag tror starkt på Cs svar så skulle jag svara "Jag vet inte ", det kan också vara så att närstående till R och M kan ha velat hämnas på BOS släkting som du säger .Självklart så tycker jag inte att man ska räkna in detta som en stor ledtråd, jag tror bl.a inte 100% på tarot, men det du berätta fick mig att tänka på detta därav jag nämner det. Och till alla som ser detta, diskussioner är intressanta 🙂men får jag frågor som ifrågasätter mitt intresse för tarot kommer jag inte svara , då jag inte finner det relevant att diskutera varken kring varför jag valde att fråga om detta eller om mitt intresse för tarot överhuvudtaget . Ta hand om er🙏🏽
Seriöst: att en nära släkting till Emilia skulle vara inblandad - ser du själv det som en möjlighet?
Fler vuxna inblandade kan vara tänkbart, med tanke på att liknande filmer, oavsett kvalitet, betingar ett högt värde på skumma marknader.
Citera
2024-09-13, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vahra
Det finns sådan stort samhällesintresse i detta, så skam för den tingsrätt som sekretesslägger detta.
Skulle vara minst sagt odemokratiskt

Skam kan man förstås diskutera men eftersom det är enligt lag så finns det inget odemokratiskt i det hela.
Citera
2024-09-13, 22:32
Medlem
GammalTantSkanes avatar
Ivo granskar socialtjänstens hantering.

Mördade Emilia var placerad hos mamman – trots att hon inte bedömdes ha förmågan att ta hand om henne. Efter ett kritiskt samtal inifrån socialtjänsten och ett anonymt brev öppnar Ivo ett tillsynsärende kring Emilia.

Emilia var omhändertagen av socialtjänsten en stor del av sitt 14-åriga liv. Hon har bott i flera olika familjehem och HVB-hem. Senast under ungefär ett års tid på statens ungdomshem, Sis i Hässleholm.

När hon skrevs ut från Sis-hemmet våren 2024 placerades hon på utredningshemmet Notavillan i Karlshamn tillsammans med sin biologiska mamma.
– Vi blev utredda för att se om jag kunde ta hand om henne, har mamman sagt till HD och Sydsvenskan.

Det kunde hon inte, enligt socialtjänsten i Kristianstad, som ville fortsätta ha Emilia omhändertagen.

Men efter ett par månader på utredningshemmet fick hon ändå flytta hem till sin mamma i en by utanför Kristianstad.
– Det var planen tills de hittat en bättre placering, säger mamman.

https://www.hd.se/2024-09-13/ivo-granskar-socialtjanstens-hantering-efter-emilias-dod/
Citera
2024-09-13, 23:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Socialtjänsten i Kristianstad anklagas för att mörka misstag

14-åriga Emilia som mördades i Landskrona i augusti borde ha varit fortsatt placerad på ett HVB-hem. Det menar en anonym visselblåsare i Kristianstads kommun som i en anmälan till Ivo säger att kommunen vägrar utreda sina misstag av rädsla för dålig publicitet. Något som kommunen menar inte stämmer.

I sin anmälan till Ivo, Inspektionen för vård och omsorg, säger den anonyma visselblåsaren, som själv säger sig jobba inom Kristianstads kommun, att hanteringen av fallet borde Lex Sarah-anmälas. Men att kommunen inte vill göra en anmälan:

– De vill tysta ner det som har hänt för att man är rädd att media får tag på en eventuell Lex Sarah, står det i Ivo:s sammanfattning av anmälan.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/mordet-pa-emilia-socialtjansten-i-kristianstad-anklagas-for-att-morka-misstag

Lätt att de vill mörka det.
Senast redigerad av Undringar 2024-09-13 kl. 23:05.
Citera
2024-09-13, 23:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av janibollen
Så vad du menar är, om detta skulle stämma, är att en nära till Emilia skulle vara inblandad i mordet? Det är nog det lägsta av spekulationer jag sett hittills. Jag vet hur familjen lider och sådant gör mig oerhört upprörd. Att ens tänka tanken.....

Kärringen har skrivit ett enda inlägg på Flashback. Där hon desperat försöker smutskasta BO:s familj. You do the math…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in