Citat:
Ursprungligen postat av
Salavat-Julayev
Indirekt gör det det, eller vad betyder det att polisen fått tips även från utlandet?
Jag skulle gissa att antingen har användare på samma forum så som telegram, Discord eller liknande tipsat eller så är det t.ex Homeland security som har kontaktat svensk polis men då kan jag tycka att polisen och expressen hade förtydligat det men det kommer säkert mer konkret information med tiden.
Att polisen fått tips från utlandet innebär inte att det är underförstått att GM är av utländsk härkomst.
Vet inte om du minns galningen som slog ner äldre och kvinnor ute på nån udde i Stockholm för ett par år sedan?
Han hade chattat med en från Pakistan i Chatroulette tror jag det var och pratat om sitt begär att mörda och nämnt detaljer från dåden han utfört. Den han chattade med från Pakistan kontaktade svensk polis vill jag minnas. Kan vara något liknande i detta fallet. Någon han chattat med som kontaktat svensk polis. Killen var en ung späd svensk.
Med tanke på åsikter och grupper som kopplas till GM i detta fallet har härkomst inget med saken att göra vågar jag påstå. Det finns andra faktorer som är betydligt mer intressanta och relevanta.
Så snälla, gör inte även denna tråden till en tråd som blir översvämmad med trötta inlägg om muslimer, lågt IQ osv