2024-09-13, 12:04
Medlem
YugLdds avatar
Jag hade kontakt med ”s1n” igår på Telegram. Han använder det engelska språket på ett mer avancerat sätt än en svensk tonåring bör kunna göra. Ordspråk osv.

Jag tror han är brittisk.
Citera
2024-09-13, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enotroligkille
Unni är också försvunnen, samt 85 årige Björn.
Det är möjligt att han lyckats döda Tonny iaf.

Det skulle betyda att han mördade innan attackerna och det är väldigt ovanligt, desto vanligare att det sker en eskalering av våld etc.
Citera
2024-09-13, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valtyr
Oskyldiga??? Man är inte oskyldig om man misslyckas så kapitalt med sin uppfostran. De ska få lida!

Till viss del. Men det finns saker som är bortom föräldrars kontroll. Jag säger inte det för att försvara föräldrarna.
Citera
2024-09-13, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Getvirig
Det skulle betyda att han mördade innan attackerna och det är väldigt ovanligt, desto vanligare att det sker en eskalering av våld etc.

Om MO är att rusa fram, hugga och springa, kan nog dödsfallen bli lite slumpmässiga. Äldre är sköra.
Citera
2024-09-13, 12:09
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
80-åringen försökte han döda: ganska rejäl kniv, tre hugg, punkterad lunga.
Citera
2024-09-13, 12:12
Medlem
Citat:
Till viss del. Men det finns saker som är bortom föräldrars kontroll. Jag säger inte det för att försvara föräldrarna.

Lågoddsare att pappan har slagit pojken och varit högst frånvarande.

Går mamman omkring med huvudduk?
Citera
2024-09-13, 12:13
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerserkU21
Nej , inte samma vinklar eller utformning , men väldigt lika
Vadå nej? Det där är visst kniven som användes vid överfallet av mannen med rullatorn.
Citera
2024-09-13, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Om MO är att rusa fram, hugga och springa, kan nog dödsfallen bli lite slumpmässiga. Äldre är sköra.

Skulle då vara undantaget som bekräftar regeln. Som jag förstått det försvann Tonny efter en pubrunda, MH har slagit till under kvällstid.
Citera
2024-09-13, 12:16
Avslutad
En person omhändertagen nu enligt AB.

”Minderårig person omhändertagen efter attack i Hässelby”:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/dRLdoo/en-person-omhandertagen-for-mordforsok-i-hasselby?utm_source=iosapp&utm_medium=share
Senast redigerad av petronix 2024-09-13 kl. 12:18.
Citera
2024-09-13, 12:16
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SevenStars
Jag upprepar mig nu men...

Enligt Doxbin påstås som jag skrivit förut S1N vara från Storbritannien,
men en i tråden som haft lite kontakt med S1N är tydligen säker på att S1N som är vän med Slain är svensk.
Axx nämnde jag förut (och som står klottrat snett under Slain) - nämns också komma från Storbritannien.
Karu står också klottrat och det finns en Karu på Doxbin... kommer från USA.
Finns en del info om personerna... men måste förstås inte vara samma.
Tack. Nu fattar jag f.ö. att "antimundanes" är namnet på en Telegram-grupp, där "slain" tycks ha varit nån sorts prospect.

Edit: Nej, jag har fel. S1N är alltså antimundane.
Citera
2024-09-13, 12:18
Avslutad
Här är meddelanden från Slain / Slain764 imorse, klockan 9 på discord.

Senaste inlägg här: https://imgur.com/a/wEh68hl

Först inatt skriver han att han ska föra över sitt konto till någon som kallar sig "Darkheart", då han är under utredning (https://imgur.com/a/y424OMm)

Sen imorse skriver han att han väntar på att polisen ska komma och att han fabriksåterställt sin mobil.
Han skriver även "my tele is being held by darkheart".
Edit: Tänkte fel, med "tele" menar Slain764 antagligen "telegram", inte mobiltelefon.

I en av videosarna som gruppen "NLM" la upp så verkar det som att någon annan filmar, så de kan mycket väl vara mer än en GM inblandad.

På telegram i gruppen "NLM Sweden" fanns det "Wire-kontaktuppgifter" till 3 alias:
Slain764
keylocksmith
antimundane

Tidigare skrev även Slain764 att NLM styrs av han, "Chai" och "War":
https://imgur.com/a/3CFtPnr

Även i "Gräv-gruppen" på telegram så var det två aktiva svenskar som skrev positivt om NLM, dessa var Slain764 samt "keylocksmith".
Senast redigerad av granitvitstark 2024-09-13 kl. 12:48.
Citera
2024-09-13, 12:21
Medlem
Blot-Svens avatar
Bör ju inte vara alltför svårt att infiltrera det här "nätverket" iom. att de söker nya idioter som går igång på samma hjärndöda skit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in