2024-09-13, 09:56
  #169
Medlem
Exakt! bra formulerat håller med till 100%
Citat:
Ursprungligen postat av GregLestrade
Givetvis har hon rätt i detta. Att vi fortfarande tillåter t ex anhöriginvandring för kriminella är totalt sinnessjukt.

Sedan skulle jag politiskt kunna tycka att alla har en del av skulden i detta. Både nyliberaler som tror på totalt öppna gränser och att integrationen "löser sig bara man hittar ett jobb", men även vänstern som varit totalt livrädda för att ställa krav och totalt naiva inför att integrationen är svår att lösa för en person som inte är läskunnig och har växt upp i ett religiöst klansamhälle.

Hade varit intressant att se hur illa läget varit om man bara hade skrotat EBO, gjort SFI obligatoriskt, hållit en utbildning i svenska grundläggande värderingar och ställt krav på daglig verksamhet för socialbidrag. Även om vi hade tagit emot samma mängd människor så gissar jag att läget varit markant mycket bättre.

Så problemet är inte bara att vi har tagit emot fler än vad vi haft plan för, vi har även haft ett jävligt slarvigt mottagande.
Citera
2024-09-13, 10:09
  #170
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Hon har helt rätt. Och då pratar vi över 40 års tid.
Några ytterkantsvänsterröster kommer säkert kräva hennes avgång. Men inte ens Nooshi kommer lacka ur.
Varför skulle de det när hon skyller allt på svenskarna?
Citera
2024-09-13, 10:10
  #171
Medlem
Det fanns inte innan 2015
Citera
2024-09-13, 10:11
  #172
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sagutyren
En stor invandring och en bristande integration har bidragit till utvecklingen med den grova gängkrmininaliteten i Sverige.

Vi har tagit hit många människor och de flesta är överens om att vi har misslyckats med integrationen säger Petra Lundh i SVTs 30 minuter..

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/rikspolischefen-om-gangvaldet-tagit-hit-manga-manniskor/

Vad anser ni om det hon säger? Kommer vänstern kräva hennes avgång?
Jag håller med polisen.
Men detta går att lösa genom att utvisa kriminella i allt mellan 2 - 15 års tid.

Sverige kan sätta upp säkra mottagningscenter i neutrala länder.
ex Rwanda
Citera
2024-09-13, 10:20
  #173
Medlem
Att det är blött på marken beror på att det har regnat. Jag har tänkt på sambandet i 40 år och kommit fram till att det är så.
Citera
2024-09-13, 10:21
  #174
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cognizant
Jag håller med polisen.
Men detta går att lösa genom att utvisa kriminella i allt mellan 2 - 15 års tid.

Sverige kan sätta upp säkra mottagningscenter i neutrala länder.
ex Rwanda

Politikerna vill tyvärr inte lösa problemet.

De är nöjda och tjänar pengar oavsett.
Citera
2024-09-13, 10:30
  #175
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Att det är blött på marken beror på att det har regnat. Jag har tänkt på sambandet i 40 år och kommit fram till att det är så.

Glöm inte bort att det är DITT fel att det är blött på marken.
Citera
2024-09-13, 10:33
  #176
Medlem
Ärligt talat gott folk, jag tror det är dags att sluta skylla på invandringen och istället se vad som är den verkliga roten till problemet, vilket är ERT EGET JÄVLA FOLK. Fattar ni inte det?

Massimporten av araber och afrikaner är bara ett symtom på den sjuka jävla sossementaliteten som råder här. Svenskar är dumma i huvudet. Landet utgörs av bögar, lebbar, transäckel, vänsterpack, pk-sopor, bara en massa dekadenta parasiter. Se bara hur många som är ute och firar de vidriga jävla bögtågen varje sommar och t om tar med sig sina barn.

Sverige har förvandlats till Weimar. Folk i Europa börjar allt mer vakna upp till det faktum att Hitler hade rätt. Han försökte bara skydda sitt land, folk och kultur från de dekadenta vidriga asen och kommunisterna.
Citera
2024-09-13, 10:35
  #177
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sagutyren
En stor invandring och en bristande integration har bidragit till utvecklingen med den grova gängkrmininaliteten i Sverige.

Vi har tagit hit många människor och de flesta är överens om att vi har misslyckats med integrationen säger Petra Lundh i SVTs 30 minuter..

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/rikspolischefen-om-gangvaldet-tagit-hit-manga-manniskor/

Vad anser ni om det hon säger? Kommer vänstern kräva hennes avgång?

Sanningen får man inte säga i banan-republiken Swedistan.
Citera
2024-09-13, 10:43
  #178
Avstängd
Självklart har (kååv) Petra fel i sin analys av den enkla anledningen att vår polisledning har varit totalt värdelös trots att man har öst pengar över dom. I vilken verksamhet kan du investera och investera utan önskad effekt?
Citera
2024-09-13, 10:47
  #179
Medlem
CyberIngmars avatar
Det är inte invandringens fel att gängvåldet existerar och ökar. Det är sju partiledare med partiers fel. Mainstream media, advokatsamfundet har också en stor skuld. Saknas det politisk vilja kan inte snuten göra något.
Citera
2024-09-13, 10:48
  #180
Medlem
GrillTeknikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sagutyren
En stor invandring och en bristande integration har bidragit till utvecklingen med den grova gängkrmininaliteten i Sverige.

Vi har tagit hit många människor och de flesta är överens om att vi har misslyckats med integrationen säger Petra Lundh i SVTs 30 minuter..

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/rikspolischefen-om-gangvaldet-tagit-hit-manga-manniskor/

Vad anser ni om det hon säger? Kommer vänstern kräva hennes avgång?

Som vanligt mjäkigt och PK. Hon säger ju som vanligt "Vi har misslyckats med integrationen" istället för "Det har kommit hit en massa rövhål". Som vanligt är det enbart "vi" som bär skulden, det är såklart inget fel på aporna som tagit sig in i landet och nu förstör det inifrån...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in