2024-09-13, 07:47
  #121
Medlem
Bra att någon inom myndigheterna gör en ansatts och försöker säga som det är, att invandringen till Sverige är ett stort misslyckande. Även om det är inlindat.
__________________
Senast redigerad av Felsorterad 2024-09-13 kl. 08:03.
Citera
2024-09-13, 07:48
  #122
Medlem
FreeFromOpressions avatar
Dom flesta gängkriminella är definitivt muslimer. Värsta attentaten som hänt i Sverige utfört av muslimer. Attentat riktade mot att döda så många civila som möjligt, utfört endast av muslimer.
Citera
2024-09-13, 07:53
  #123
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Som vanligt kan Flashbacksrasisterna inte hålla två saker i huvudet samtidigt. För övrigt håller jag helt med rikspolischefen:

1. Den stora invandringen på för kort tid har lett till stort utanförskap/misär, vilket i sin tur leder till kriminalitet.

2. Om integrationen hade lyckats, så hade vi inte haft dessa problem.

Hur kan detta vara svårt att förstå?
Hade vi inte släppt in dess människor så hade vi inte haft samma kriminalitet, hade inte behövt lägga gigantiska resurser på försök till integration, hade varit ett mycket rikare land och sluppit mängder med andra problem.

Hur kan detta vara svårt att förstå?
Citera
2024-09-13, 07:53
  #124
Medlem
S.W.I.Ms avatar
"Vi har människor som har kommit till Sverige med hederskultur eller från ett klansamhälle och som inte litar på myndigheter. Det har Sverige, och då menar jag hela samhället, inte varit tillräckligt bra på att ta hand om."

Vad är det som gör att detta uttalande hyllas så enormt i denna tråd? Återigen beskylls svenskar för att invandrare begår brott. Det är alltså hela det svenska samhället som har misslyckats, det är inte invandrarnas fel, det är inte politikernas och tjänstemännens fel, hon säger i stort sett att det är det svenska folket som satt armarna i kors och vägrat integrera dessa människor och ge dem det förtroende de behövt för att integreras.

Skäms ni som blir glada över detta, det är fan "Battered Woman syndrome"-vibbar på er.

https://en.wikipedia.org/wiki/Battered_woman_syndrome
  • The abused thinks that the violence was their fault.
  • The abused has an inability to place the responsibility for the violence elsewhere.
  • The abused fears for their life, and/or, the lives of loved ones whom the abuser might or has threatened to harm (e.g., children-in-common, close relatives, or friends).
  • The abused has an irrational belief that the abuser is omnipresent and omniscient.
Citera
2024-09-13, 07:55
  #125
Medlem
Necriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Som vanligt kan Flashbacksrasisterna inte hålla två saker i huvudet samtidigt. För övrigt håller jag helt med rikspolischefen:

1. Den stora invandringen på för kort tid har lett till stort utanförskap/misär, vilket i sin tur leder till kriminalitet.

2. Om integrationen hade lyckats, så hade vi inte haft dessa problem.

Hur kan detta vara svårt att förstå?
Integration betyder att de olika sakerna forttta vara olika, men får fler kontakt ytor. Så, blattarna hade fortsatt mörda varandra och oss oavsett hur mycket och hur lyckad integrationen än är. Tänker du kanske på assimilation?
Citera
2024-09-13, 07:56
  #126
Medlem
Wayaheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Som vanligt kan Flashbacksrasisterna inte hålla två saker i huvudet samtidigt. För övrigt håller jag helt med rikspolischefen:

1. Den stora invandringen på för kort tid har lett till stort utanförskap/misär, vilket i sin tur leder till kriminalitet.

2. Om integrationen hade lyckats, så hade vi inte haft dessa problem.

Hur kan detta vara svårt att förstå?
Vadå om? Integrationen har hängt som ett ok runt samhällets axlar och dränerat Sverige på miljarders miljarders. Utvecklingen har varit given sedan Birgit Friggebo sjöng We shall overcome i Rinkeby i början på 90-talet. Detta uppenbara har ihärdigt förnekats av msm, våra jävla as till politiker, feminister och idioter som du.
Citera
2024-09-13, 08:00
  #127
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Som vanligt kan Flashbacksrasisterna inte hålla två saker i huvudet samtidigt. För övrigt håller jag helt med rikspolischefen:

1. Den stora invandringen på för kort tid har lett till stort utanförskap/misär, vilket i sin tur leder till kriminalitet.

2. Om integrationen hade lyckats, så hade vi inte haft dessa problem.

Hur kan detta vara svårt att förstå?

Hade det över huvud taget varit möjligt att lyckas med integrationen av den stora mängd människor vi tagit emot med i många fall otroligt kulturellt annorlunda värderingar?

Se på kartan från World Values Survey, som visar något om vilka värderingar som råder i olika delar av världen:

https://www.iffs.se/media/1906/culturemap_may2015.jpeg

Som du kan se, så ligger Sverige högst upp i övre högra hörnet. Den afrikanska och islamiska världen ligger längst ner i det vänstra hörnet. Hur ska vi kunna mötas?

Det hade kanske kunnat gå bra ifall en klar majoritet av svenska folket hade tagit invandringsprojektet till sitt hjärta och verkligen brunnit för uppgiften att ta emot många flyktingar och integrera dem i Sverige. Men i själva verket har svenska folket efterfrågat en minskad invandring ända sedan år 1990, när SOM-institutet började fråga svenskarna om saken:

https://pbs.twimg.com/media/ExyyaXPVgAM5ERN.jpg:large

Den övre linjen visar hur stor andel av de svarande svenskarna som tycker att det vore ett bra förslag att ta emot färre invandrare. Den undre linjen visar hur många som tycker att detta vore ett dåligt förslag.

Som du ser, så har avståndet mellan de som vill ha färre flyktingar och de som inte vill att flyktingmottagandet ska minska aldrig varit mindre än år 2015, alltså under den stora flyktinghösten. Men hur kan inställningen till att ta emot flyktingar ha varit så positiv just då?

Jo, det beror på att alla Sveriges gammelmedia gjorde en enorm kraftsamling just den hösten och verkligen bankade in budskapet att vi måste ta emot flyktingarna:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/l1rLQM/det-star-inget-markvardigt-i-dagens-tidningar

Propagandan från media och givetvis från politikerna och myndigheterna var så intensiv under större delen av hösten 2015 att svenska folket inte vågade stå emot. Dock blev det snart en kraftig backlash i synen på flyktingar.

Lägg därtill att politikerna under lång tid valde att lösa problemet med flyktingarnas boende genom ebolagen. Denna lag gav flyktingarna ekonomisk ersättning om de kunde ordna sitt eget boende. Det ledde till att väldigt många flyktingar från MENA flyttade in hos andra människor från MENA i områden som redan var starkt dominerade av flyktingar från MENA. På det sättet växte våra utsatta områden fram, som till exempel Rosengård och Rinkeby.

Betänk också att den lag om arbetskraftsinvandring som Reinfeldt drev igenom år 2011, och som var världens mest generösa, åtminstone delvis säkert syftade till att ge Sverige ett jättestort utbud av billig arbetskraft. En del av dessa arbetskraftsinvandrare blev de facto slavarbetare i Sverige, medan andra hamnade i en hopplös långtidsarbetslöshet.

https://www.svd.se/a/d38ba575-1706-395b-bb77-7a3994f3ce28/fler-arbetsinvandrare-efter-ny-lag

https://www.expressen.se/nyheter/ernest-jag-blev-en-slav-i-ert-land/

Alltså: Svenska politiker har tvingat på svenska folket en invandring som svenska folket inte har velat ha, och våra medier lyckades länge skrämma svenskarna från att protestera. Invandringen har i hög grad bestått av människor från länder som är maximalt olika Sverige när det gäller kultur och normer. Genom ebolagstiftningen har våra politiker uppmuntrat invandrare att bosätta sig ihop med sina landsmän, och genom Reinfeldts lag om arbetskraftsinvandring hamnade många arbetskraftsinvandrare i slavliknande situationer.

Hur skulle integrationen ha kunnat lyckas, menar du?
Citera
2024-09-13, 08:02
  #128
Medlem
DannyButtermans avatar
Skönt. Vi har varit i ett pinsamt stadie när experter ska spela förbryllade över att problemen finns i Sverige och inte i Danmark, Norge, Finland.

Alla vet att det är följderna av en misslyckad invandringspolitik som vi ser nu och kommer se i otaliga år framöver.
Citera
2024-09-13, 08:08
  #129
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.W.I.M
"Vi har människor som har kommit till Sverige med hederskultur eller från ett klansamhälle och som inte litar på myndigheter. Det har Sverige, och då menar jag hela samhället, inte varit tillräckligt bra på att ta hand om."

Vad är det som gör att detta uttalande hyllas så enormt i denna tråd? Återigen beskylls svenskar för att invandrare begår brott. Det är alltså hela det svenska samhället som har misslyckats, det är inte invandrarnas fel, det är inte politikernas och tjänstemännens fel, hon säger i stort sett att det är det svenska folket som satt armarna i kors och vägrat integrera dessa människor och ge dem det förtroende de behövt för att integreras.

Skäms ni som blir glada över detta, det är fan "Battered Woman syndrome"-vibbar på er.

https://en.wikipedia.org/wiki/Battered_woman_syndrome
  • The abused thinks that the violence was their fault.
  • The abused has an inability to place the responsibility for the violence elsewhere.
  • The abused fears for their life, and/or, the lives of loved ones whom the abuser might or has threatened to harm (e.g., children-in-common, close relatives, or friends).
  • The abused has an irrational belief that the abuser is omnipresent and omniscient.

Man kan läsa Petra Lundhs uttalande om "hela samhället" på ett annat sätt. Man kan läsa det som att hon anklagar våra politiker och myndigheter och media, för det är dessa som har makten i Sverige.

Att tro att hon menar "svenska folket" när hon talar om "hela samhället" är ungefär som att fråga varför det ryska folket inte stoppar Putins aggression i Ukraina.

Det beror kanske på att det ryska folket inte har någon egentlig makt i Ryssland, och på att ryssarna är rädda, därför att de vet att de kan råka riktigt illa ut om de protesterar mot Putin?

På samma sätt låg svenskarna lågt när våra egentliga makthavare såg till att invandrarna vällde in i Sverige. För att det inte var lönt att protestera, och för att man kunde råka illa ut om man protesterade.
Citera
2024-09-13, 08:08
  #130
Medlem
Smurftlers avatar
Felet rikspolischefen och många i tråden gör är att bara titta på kostnadssidan och brotten.

Vi måste ta allt positivt minus allt negativt och då hamnar på plus för invandringen.

Citat:
invandring är bra för Sverige.

– De som är fientligt inställda till invandring anklagar mig för att inte berätta sanningen om kostnaderna. Till dem säger jag: varför berättar ni inte sanningen om intäkterna? säger Reinfeldt.

Jag argumenterar för att det är bra om en befolkning växer, också kopplat till migration, ur rent ekonomisk synpunkt.

hur jag än vrider och vänder på det när jag går igenom de forskningsunderlag som finns råder närmast konsensus. Att människor kommer hit stärker ekonomin och säkrar pensionssystemet på sikt.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/jPg4v0/reinfeldt-om-invandring-bra-for-sverige
Citera
2024-09-13, 08:11
  #131
Medlem
Det är ett väldigt prat om integration, men det är assimilering som ska gälla.
Citera
2024-09-13, 08:16
  #132
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sagutyren
Vad anser ni om det hon säger? Kommer vänstern kräva hennes avgång?

Frågan är ju vad du tycker, när du skriver att rikspolischefen "skyller" brottsligheten på invandringen. Det är inte ett neutralt ord, utan antyder att det är fråga om en bortförklaring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in