2024-09-13, 07:06
  #109
Medlem
invandrar-leffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemsfel
Märkligt. Ledande politiker som Reinfeldt och Lööf har fått stå oemotsagda av media att Sverige kan ta emot miljoner invandrare, det finns massa skog man kan skövla och bygga nytt! Och att Sverige faktiskt inte tillhör de som bor här utan de som kommer hit mitt i livet!

Just detta!
Varför är det ingen som på allvar lyfter upp diskussionen om deras personliga ansvar för dagens situation?
Hur i helvete kan svenska fotbollsförbundet välja Reinfeldt till ordförande? Hur kan de ens låta honom vara aktiv innom organisationen? Ge honom tillträde till läktaren?

Nu har det ju gått så långt att det inte längre är möjligt att förneka att landet gått sönder, att dessa politiker och den sekt de odlade fram de facto förstört landet som tidigare under flera hundra år stadigt har gjorts bättre för de som bott och arbetat i landet såväl ekonomiskt som socialt och trygghetsmässigt.

https://youtu.be/yTtht2r-L34?si=ALmO1evOnBl3Wknq
https://www.youtube.com/watch?v=99VjCqtRiA0&t=19s
Citera
2024-09-13, 07:06
  #110
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sagutyren
En stor invandring och en bristande integration har bidragit till utvecklingen med den grova gängkrmininaliteten i Sverige.

Vi har tagit hit många människor och de flesta är överens om att vi har misslyckats med integrationen säger Petra Lundh i SVTs 30 minuter..

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/rikspolischefen-om-gangvaldet-tagit-hit-manga-manniskor/

Vad anser ni om det hon säger? Kommer vänstern kräva hennes avgång?
Hon var tydlig med att det är integrationen som har brustit, att "samhället inte varit tillräckligt bra" alltså att alltihop är svenskarnas fel.

Hon vågar inte annat än att vara politiskt korrekt, även om det är 100% uppenbart att hom vet vad problemet är.

Det kommer att bli mycket värre i sverige med denna typ av förnekelse och systematiska skuldbeläggning av svenska folket.
Citera
2024-09-13, 07:12
  #111
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsfel
Märkligt. Ledande politiker som Reinfeldt och Lööf har fått stå oemotsagda av media att Sverige kan ta emot miljoner invandrare, det finns massa skog man kan skövla och bygga nytt! Och att Sverige faktiskt inte tillhör de som bor här utan de som kommer hit mitt i livet!

Ja, precis. Sjuklövern har länge hävdat att vi tjänar på invandringen. Den bidrar väl med jobb och säkrar pensionen inför framtiden? Inte skulle den väl kosta pengar och bidra till en ökad kriminalitet? Det låter ju som någonting som vi Sverigedemokrater påstått sedan 1990-talet?

Naturligtvis är det invandringen som är problemet. Det är bra att rikspolischefen vågar erkänna detta.

Här är Reinfeldt-regeringens legendariska "Myter om invandring" framförallt genomdriven av Erik Ullenhag där de presenterar alla fantastiska vinster med invandring och mångkultur. Framgrävd an annan flashbackare som jag är evigt tacksam till då jag bara kom ihåg hemsidan i minnet. Sponsrad av skattepengar förstås, för att berätta för oss svenskar hur det egentligen ligger till. Hemsidan alltså, inte flashbackaren. Optimalt hade varit tvärtom.

https://web.archive.org/web/20120118082227/http://www.regeringen.se/sb/d/2279/a/181576
Citera
2024-09-13, 07:19
  #112
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Som vanligt kan Flashbacksrasisterna inte hålla två saker i huvudet samtidigt. För övrigt håller jag helt med rikspolischefen:

1. Den stora invandringen på för kort tid har lett till stort utanförskap/misär, vilket i sin tur leder till kriminalitet.

2. Om integrationen hade lyckats, så hade vi inte haft dessa problem.

Hur kan detta vara svårt att förstå?
Citera
2024-09-13, 07:24
  #113
Medlem
Panchreas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Som vanligt kan Flashbacksrasisterna inte hålla två saker i huvudet samtidigt. För övrigt håller jag helt med rikspolischefen:

1. Den stora invandringen på för kort tid har lett till stort utanförskap/misär, vilket i sin tur leder till kriminalitet.

2. Om integrationen hade lyckats, så hade vi inte haft dessa problem.

Hur kan detta vara svårt att förstå?

Om jag bara fått Skorpionen att inte sticka mig så hade allt varit bra.
Citera
2024-09-13, 07:26
  #114
Medlem
Psykpatient33s avatar
Den här veckan:
Tyskland stänger gränserna
Tyskland struntar i om mottagarlandet är säkert eller inte och deporterar babbarna oavsett (afghanistan)
Sverige ber väldigt snällt invandrarna att åka hem
Polischefen säger att det är kriminella babbar som har babbat sig kriminellt

Det känns som julafton!!

Nu händer det?! Isen har smält och det har börjat hända saker på riktigt
__________________
Senast redigerad av Psykpatient33 2024-09-13 kl. 07:33.
Citera
2024-09-13, 07:30
  #115
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snitcho
Hade du föredragit en till Dan Eliasson? Samhällsandan är på väg åt rätt håll, det är en bra sak.
Det är försent.....
Men det var ju meningen.
Nu har vi en övervaknings- och polisstat.
Vilket var meningen..
Citera
2024-09-13, 07:31
  #116
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midtown
Ju mindre "integration", ju bättre resultat. Vi behövde aldrig några integrationsåtgärder. Vi behövde riktiga krav från första början och de som inte levde upp till kraven skulle aldrig fått stanna här.

1. Krav på självförsörjning eller egenfinansierad utbildning inom 2 år efter ankomst hit.
2. Utvisning permanent för individer som begår brott som resulterar i fängelse.
3. Nolltolerans för islamism och slöja. Det skulle varit förbjudet sedan 70 talet. Inte religion utan slöja och burka.

Med de här åtgärderna hade vi kunnat ta emot vem som helst från vilket land som helst och resultatet hade blivit perfekt. De som anpassade sig hade klarat sig, de som misslyckas hade aldrig valt Sverige från första början eller tvingats lämna landet ganska fort.
Kvar hade drivna människor blivit från världens alla hörn. Försvunnit hade alla kriminella, bidragsberoende och islamister.

Noll integration. Bara vettiga och rimliga krav.

Ju färre krav = ju mer integrations krävs = ju sämre resultat blir det. Nästan en naturlag.

Du kan få min röst👍
Sätter man inga krav på skiten som kommer hit så blir det exakt som det är nu, skit.

Det är väl bra att man iallafall säger vd skiten nu beror på så man kan börja behandla på rätt sätt men tyvärr är det jävligt sent. Synd också att man inte sa att mycket av detta berodde på Stefans vurmande för röster och att alla partier motarbetade SD som varnat för exakt detta i många år.
__________________
Senast redigerad av Vit-Brandbil 2024-09-13 kl. 07:35.
Citera
2024-09-13, 07:32
  #117
Medlem
Sensationellt att någon vågar!

Som den lille killen som utbrast -kejsaren är ju naken och ALLA insåg plötsligt att kejsaren inte hade några kläder på sig. (HC Andersen)

Blir sossarna och Reinfeldt så arga nu att Rikspolischefen måste avgå?

Betänk att gängvåldet blott är toppen av isberget…..

Om vi börjar gräva, vad skulle vi hitta?

Oerhörda mängder assistansfusk, bidragsbrott, fingerade skilsmässor, tiotusentals bidragsberoende som vistas dvs bor utomlands, ”vanlig” kriminalitet dvs våldtäkter, fickstölder, cykelstölder, bilinbrott, lägenhet o villainbrott, försäkringsbedrägerier, fejkade utlandsincidenter och uppsökande vård och plastikoperationer i utland som med privatkliniker i muhammedanien omskriver en ny näsa som benfraktur mm mm etc etc osv osv
Citera
2024-09-13, 07:36
  #118
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggehej
Hon var tydlig med att det är integrationen som har brustit, att "samhället inte varit tillräckligt bra" alltså att alltihop är svenskarnas fel.

Hon vågar inte annat än att vara politiskt korrekt, även om det är 100% uppenbart att hom vet vad problemet är.

Det kommer att bli mycket värre i sverige med denna typ av förnekelse och systematiska skuldbeläggning av svenska folket.

Och märklig retorik att vi har "tagit hit" dem. Som om vi hämtat slavar eller beställt från AliExpress. Släppt in och lockat med bidrag, ja, men det är knappast vi som "tagit hit" dem.
Citera
2024-09-13, 07:38
  #119
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
1. Den stora invandringen på för kort tid har lett till stort utanförskap/misär, vilket i sin tur leder till kriminalitet.
Jo, det är en jävla misär att få bostad, utbildning och bidrag direkt från den svenska staten. En sånt liv är en sådan misär att man bara måste skjuta, spränga, råna och mörda för att överleva och inte svälta till döds i det hårda karga Sverige.
Citera
2024-09-13, 07:45
  #120
Medlem
Wayaheads avatar
Nu har tom en kvinna förstått detta uppenbara faktum och sagt det publikt. Frågan är kommer det att legitimera det övriga fittstimmet att stämma in i kören?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in