2024-09-12, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Lögnerna fortsätter hagla från detta nättroll ser jag.

Mamman har varit allt annat än osynlig. Hon syntes på en av övervakningsfilmerna som var något av det allra första som delades och visades även i nationell TV. Att hon sedan valt att hålla sig undan rampljuset är ett smart drag. Det finns ingen anledning att utsätta sig själv för allt det näthat som smurfsmurf och andra kastar på pappan, dottern och även mamman och andra anhöriga, mer än nödvändigt.

Finns inga som helst bevis för att den aktuella filmen med en glad dotter och en glad Essie som leker tillsammans i trädgården skulle vara falskt daterad. Tvärtom bekräftar solståndet att den är inspelad vid en tidpunkt som motsvarar den angivna.

Familjen har heller aldrig ändrat narrativet som näthatare smurfsmurf påstår. Familjens berättelse har varit fullständigt konsekvent från dag ett. Och det om något, är något som stärker trovärdigheten i det familjen berättar. De har inte behövt ändra eller korrigera några punkter. Och många av de saker som näthatare med flera har klankat ner på, har familjen givit klara, tydliga och helt naturliga förklaringar till.

Midsommar säger du. Ja kanske året innan. Ta en titt på installationen i bakgrunden(mur, grönska, möbler) så ser det helt annorlunda ut då Essie *försvann*
Citera
2024-09-12, 23:22
Medlem
Citat:
Lögn lögn lögn, varför sitter du och hittar på och ljuger om sådana här saker hela tiden?

Dom informerade familjen när pappan ringde dem för att berätta att Essie blivit stulen.
Inte den 20e juni som du ljuger om.

De skulle också återkoppla till Länsstyrelsen efter att de pratat med familjen, men det gjorde de heller aldrig.
Intressant
Vi informerade även SBK Assistanshund som examinerade A hennes föräldrar och Essie. Alltså Examinerades inte enbart A och Essie som ekipage utan inkluderade föräldrarna......
Citera
2024-09-12, 23:22
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knucklehead660
Förmodar att vi nu pratar om filmen där hunden "belönas"med godis och hoppar en gång över en inte anmärkningsvärd höjd på Agility hindret? Köttbullehund inlärning i andra sammanhang. Har sett ett par stycken på bilder från olika tillfällen. Titttat på dem på henne, och tittat på egna hundars ögonbilder. En hunds AT Allmäntillstånd KT Känslotillstånd har flera ********* än bara ögonen...

Det var nog lite olika kommentarer i det inlägget som relaterade både till övervakningsfilm och till "agility"-filmen. Men som du nämner, inga konstigheter där. Helt normalt för en hund som Essie. Inte heller särskilt höga hinder. Knappt högre en Essie själv, och hon hoppar över ledigt och lätt utan vidare ansats. Filmen visar ett gott förhållande mellan dottern och hunden. Det visar en frisk och glad hund med uppenbart god hälsa, och det visar att familjen har engagerat sig i att skaffa agility-utrustning till hunden. Vi ser att Essie är ute och rör på sig, får motion, och agility-banan visar att det inte är en engångsföreteelse.

Ja, som du är inne på, en hunds känslotillstånd ser man inte på ögonen, det ser man på helt andra saker. Inte en enda bild jag sett på Essie visar en hund som uppvisar tecken på att vara hunsad, slagen, misshandlad eller på annat vis misskött. Särskilt visar övervakningsfilmerna från kvällen då Essie blev stulen ingenting annat än en glad hund vid god hälsa. Inte tillstymmelse till några skador, räddhågsenhet eller annat kan man ens antyda.
Citera
2024-09-12, 23:26
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rescuedogs4ever
Midsommar säger du. Ja kanske året innan. Ta en titt på installationen i bakgrunden(mur, grönska, möbler) så ser det helt annorlunda ut då Essie *försvann*

Jag har analyserat bilderna och filmen noga, kan inte se att det ser "helt" annorlunda ut. Tvärtom tycker jag det ser väldigt likt ut, det som skiljer är huvudsakligen färgåtergivning, men det är normalt eftersom det är så fundamentalt olika ljusförutsättningar i de olika bilderna och filmen.

Om någon trädgårdsmöble har flyttat på sig från en vecka till en annan så är det inget konstigt med det. Trädgårdsmöbler flyttar ofta på sig från dag till dag.
Citera
2024-09-12, 23:30
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Intressant
Vi informerade även SBK Assistanshund som examinerade A hennes föräldrar och Essie. Alltså Examinerades inte enbart A och Essie som ekipage utan inkluderade föräldrarna......

Ja, det är riktigt, som jag förstått det hela så var det Essie dottern och pappan som examinerades. Men det kan vara så att mamman var del av det också. Säger HH att det var så, så får vi nog utgå ifrån att det var så. Men man skall också veta att HH inte har varit särskilt ärliga och rättframma i denna historien.

När Enköpingsposten första gången intervjuade HH så sa HH ingenting om att de hade gjort en anmälan till Länsstyrelsen angående Essie. Däremot sa de att de att Essie gjorde stor nytta hos familjen och att de hoppades att Essie snart skulle komma hem igen. Kort därefter hade de en helt annan uppfattning om saken, och det utan att det för deras del hade framkommit något nytt. De kände ju redan till påståendena om hur Essie hanterades. De påstår också att de har tagit del av filmer och bilder som visar att Essie far illa hos familjen. Samma material som påstås ha skickats till Länsstyrelsen. Men som Länsstyrelsen inte har fått. Så en lögn det med.
Citera
2024-09-12, 23:31
Medlem
Citat:
Jag har analyserat bilderna och filmen noga, kan inte se att det ser "helt" annorlunda ut. Tvärtom tycker jag det ser väldigt likt ut, det som skiljer är huvudsakligen färgåtergivning, men det är normalt eftersom det är så fundamentalt olika ljusförutsättningar i de olika bilderna och filmen.

Om någon trädgårdsmöble har flyttat på sig från en vecka till en annan så är det inget konstigt med det. Trädgårdsmöbler flyttar ofta på sig från dag till dag.

Får ta nya linser o kolla imorgon i dagsljus och se om jag kommer fram till något annat.
Citera
2024-09-12, 23:39
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rescuedogs4ever
Får ta nya linser o kolla imorgon i dagsljus och se om jag kommer fram till något annat.

Gör det, och fundera över vad du faktiskt med säkerhet kan avgöra. Se till att informera dig om betydelsen av ljussättning och hur stor skillnad det kan göra, om du inte redan är förtrogen med hur det kan påverka olika bilder.
Citera
2024-09-12, 23:40
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Förmodar att vi nu pratar om filmen där hunden "belönas"med godis och hoppar en gång över en inte anmärkningsvärd höjd på Agility hindret? Köttbullehund inlärning i andra sammanhang. Har sett ett par stycken på bilder från olika tillfällen. Titttat på dem på henne, och tittat på egna hundars ögonbilder. En hunds AT Allmäntillstånd KT Känslotillstånd har flera ********* än bara ögonen...

Klart att det är annat än bara ögonen. Inga invändningar mot det.

Ska berätta lite mer vad som sagts, fast det känns träligt att upprepa sig.

Filmen är sannolikt från ifjol då A nyss fått Essie. Ung och oförstörd.

Den har analyserats noggrant här och på fejjan. Man har jämfört med bilder från media där P intervjuats. Det har handlat om äpple på träd, växtlighet som inte stämmer, stenläggning, grånat trä mm som jag inte kommer ihåg. Det var väldigt övertygande och eftersom man kom fram till samma slutsats oberoende av varandra tror jag det är sant. Orkar inte gå in i detalj.
Citera
2024-09-12, 23:59
Medlem
Citat:
Ja, det är riktigt, som jag förstått det hela så var det Essie dottern och pappan som examinerades. Men det kan vara så att mamman var del av det också. Säger HH att det var så, så får vi nog utgå ifrån att det var så. Men man skall också veta att HH inte har varit särskilt ärliga och rättframma i denna historien.

När Enköpingsposten första gången intervjuade HH så sa HH ingenting om att de hade gjort en anmälan till Länsstyrelsen angående Essie. Däremot sa de att de att Essie gjorde stor nytta hos familjen och att de hoppades att Essie snart skulle komma hem igen. Kort därefter hade de en helt annan uppfattning om saken, och det utan att det för deras del hade framkommit något nytt. De kände ju redan till påståendena om hur Essie hanterades. De påstår också att de har tagit del av filmer och bilder som visar att Essie far illa hos familjen. Samma material som påstås ha skickats till Länsstyrelsen. Men som Länsstyrelsen inte har fått. Så en lögn det med.
Finns nog en del svängningar.
Men A Examinerades inte ensam som ekipage med Essie, av de diagnostiska skälen så medtogs förälder/föräldrar som huvudman..
Upplösningen kommer väl någongång
Citera
2024-09-12, 23:59
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf

Den har analyserats noggrant här och på fejjan. Man har jämfört med bilder från media där P intervjuats. Det har handlat om äpple på träd, växtlighet som inte stämmer, stenläggning, grånat trä mm som jag inte kommer ihåg. Det var väldigt övertygande och eftersom man kom fram till samma slutsats oberoende av varandra tror jag det är sant. Orkar inte gå in i detalj.

Det är lögner som du försöker göra till trådsanningar, från början till slut. Samma visa varje gång "någon in tråden sa..." ...

Två näthatare i samma forum som analyserade samma bilder kom "oberoende av varandra" fram till samma slutsats, men de som sakligt påpekade fakta som motbevisade slutsatserna, blundade man för.

Och dom där äpplena, dom fick vi aldrig se. Vi lär inte få se dem nu heller.
Citera
2024-09-13, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf

Du behöver inte gå in i detal,det är lugnt.
Citera
2024-09-13, 00:06
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Finns nog en del svängningar.
Men A Examinerades inte ensam som ekipage med Essie, av de diagnostiska skälen så medtogs förälder/föräldrar som huvudman..
Upplösningen kommer väl någongång

Det är helt riktigt, det är fullt normalt att man gör så när brukaren är ett barn som inte själv kan ta hand om och ansvara för hunden.

Ja, vi får verkligen hoppas att polisen lyckas reda ut denna soppan, och att Essie återfinns vid god vigör, även om chansen för det är försvinnande liten nu när det gått så pass lång tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in