2024-09-12, 22:21
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knucklehead660
Har folket sett hundar i ögonen,och sedan jämfört det de sett på hennes ögon?

För min del var det inte så. Redan när jag såg efterlysningen och kollade in familjens fejjangrupp, tänkte jag att hunden såg sorgsen ut på alla bilder. Ett intryck, en känsla jag fick. Då misstänkte jag inte något var konstigt med försvinnandet.

Sedan läste jag om andra som tyckte samma sak, bilder visade ledsen olycklig hund, så kanske låg det något i det ändå. Hur de kommit fram till det vet jag inte och det är en bisak egentligen .

Tänkte mest på att familjen så många gånger anpassar och ändrar om narrativet beroende på vad som skrivits här. Vi hade även påpekat att mamman var helt osynlig.

Och vad händer då? Vips kommer den här filmen upp med fejkat datering dessutom.
Citera
2024-09-12, 22:27
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
"svamlar" "snurrar" "bör" "lär" "kan tänka"

Nej, tänka kan du få fan i mig inte. Det är ett som är helt säkert.

Du är en korkad jävla idiot om inte ens kan kolla upp den FAKTA som jag framför och att den är helt korrekt. Du är ett typexempel på idioterna i tråden som sprider lögner.

Anmälan om misshandel av Essie inkom till polisen i Jönköping. Det är FAKTA!
Polisen där upprättade dock ingen polisanmälan, utan vidarebefordrade istället ärendet till Länsstyrelsen. Det är FAKTA! Det framgår i klartext av dokument sedan länge delade i tråden.

Jag tror inte, jag VET.

Sedan kan du som är så korkad att du inte ens kan kolla upp sådana här saker inbilla dig precis vad du vill.

Men så är det. Anmälan inkom till polisen i Jönköping.

Att det inkommit anmälningar till Länsstyrelsen om att Essie for illa fick familjen inte veta förrän efter att Essie stulits, och det var då pappan som tog kontakt med Hundhjälpen för att informera om att Essie blivit stulen som han fick veta det. Det har du väl heller inte fattat då, kan jag tänka mig.

Det där är bara vad P säger och med allt annat han lagt till och dragit ifrån så tror jag inte ett ögonblick på det. Hundhjälpen har sagt att hon informerade familjen om sin anmälan den 20 juni och med det sagt visste familjen om anmälan långt innan Essie försvann.

"För två månader sedan blev vi kontaktade om att Essie inte hade det bra och att hon blev illa behandlad. Vi fick flera och av varandra oberoende ”anmälningar” om detta. Vi fick även ta del av material som på ett mycket oroande sätt bekräftade det. I de fall något sådant händer är vi skyldiga att själva anmäla det vidare. Vi upprättade en anmälan till SBK/assistanshund, som examinerat Essies brukare, hennes föräldrar och Essie samt till Länsstyrelsen. Vi informerade även föräldrarna om att vi gjort dessa anmälningar".

Från deras facebookinlägg

Javisst du kan skriva hur mkt som helst att det är lögn men det är något du inte har en aning om likaväl som du inte har en aning om att P talar sanning. Sen vad du tror är en annan sak, men det är varken någon sanning eller fakta!
Citera
2024-09-12, 22:28
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Den filmen där folk även reagerade på hopphöjden och den korta ansatsen ,A slängde runt lite godis som Essie gladeligen sökte upp på deras baksida. Mamman i bakgrunden hurrandes

Ja precis. A tyckte kanske det var kul att hunden hoppade högt? men vet inte vad hunden tycker om en sån sak. Det verkar ha varit godiset som var grejen för Essie.

Det är f ö den enda film jag sett på Essie. Det fanns väldigt många bilder också. Sett att familjen rensade bort en del men sen gjorde jag en arg gubbe och blev blockad, kan inte svara på hur det ser ut nu.
Citera
2024-09-12, 22:31
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Har folket sett hundar i ögonen,och sedan jämfört det de sett på hennes ögon?

Smurfsmurf fortsätter att sprida sina lögner, "trådsanningar". Ingenting av det som påstås har kunnat avgöras av någon i tråden. Det är bara rena lögner att så skulle vara fallet.

Störsändare kan vem som helst köpa på internet, det är stapelvara för kriminella idag och bara en idiot tror att det skulle vara någon form av "mission impossible-high tech". När filmen på Essie är gjord går inte att avgöra på det vis som påstås. Det man kan konstatera är solens höjd och riktning i förhållande till väderstrecken, och just den detaljen stöder att filmen spelades in veckorna runt midsommar, då solen står ovanligt högt på himlen för att samtidigt befinna sig så långt norrut. Det är en detalj som stöder mammans påstående om när filmen spelades in.

Det är fundamentalt motsatta ljusförhållanden i filmen och de foton som filmen jämförts emot. Det blir därför extremt svårt att jämföra olika detaljer i filmen kontra fotona i de delar som påstås.

Så gott som alla hundars ögon uppfattas som sorgsna av de flesta människor, det är en av anledningarna till att så många människor alltid tycker att alla hundar är så söta. Men det säger absolut ingenting om hundens känsotillstånd. Det är personer som inte har någon som helst förståelse av hur man ser en hunds känslotillstånd som påstår sådana helt galna saker. Också detta har varit upp i tråden tidigare och förklarats genomgående. Men återigen så blundar Smurfsmurf för fakta och driver på med sina påhitt.
Citera
2024-09-12, 22:36
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:

....

Anmälan om misshandel av Essie inkom till polisen i Jönköping. Det är FAKTA!
Polisen där upprättade dock ingen polisanmälan, utan vidarebefordrade istället ärendet till Länsstyrelsen. Det är FAKTA! Det framgår i klartext av dokument sedan länge delade i tråden.

Jag tror inte, jag VET.

....

Men så är det. Anmälan inkom till polisen i Jönköping.

Att det inkommit anmälningar till Länsstyrelsen om att Essie for illa fick familjen inte veta förrän efter att Essie stulits, och det var då pappan som tog kontakt med Hundhjälpen för att informera om att Essie blivit stulen som han fick veta det...

Det var intressanta uppgifter. Har inte heller sett någon dokumentation som visar detta.

Vill du vara gullig ❤️och länka till dessa, så att vi alla får se?❤️❤️❤️ Snälla? 🥰😘
Citera
2024-09-12, 22:42
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Tänkte mest på att familjen så många gånger anpassar och ändrar om narrativet beroende på vad som skrivits här. Vi hade även påpekat att mamman var helt osynlig.

Lögnerna fortsätter hagla från detta nättroll ser jag.

Mamman har varit allt annat än osynlig. Hon syntes på en av övervakningsfilmerna som var något av det allra första som delades och visades även i nationell TV. Att hon sedan valt att hålla sig undan rampljuset är ett smart drag. Det finns ingen anledning att utsätta sig själv för allt det näthat som smurfsmurf och andra kastar på pappan, dottern och även mamman och andra anhöriga, mer än nödvändigt.

Finns inga som helst bevis för att den aktuella filmen med en glad dotter och en glad Essie som leker tillsammans i trädgården skulle vara falskt daterad. Tvärtom bekräftar solståndet att den är inspelad vid en tidpunkt som motsvarar den angivna.

Familjen har heller aldrig ändrat narrativet som näthatare smurfsmurf påstår. Familjens berättelse har varit fullständigt konsekvent från dag ett. Och det om något, är något som stärker trovärdigheten i det familjen berättar. De har inte behövt ändra eller korrigera några punkter. Och många av de saker som näthatare med flera har klankat ner på, har familjen givit klara, tydliga och helt naturliga förklaringar till.
Citera
2024-09-12, 22:46
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banned.
Det där är bara vad P säger och med allt annat han lagt till och dragit ifrån så tror jag inte ett ögonblick på det. Hundhjälpen har sagt att hon informerade familjen om sin anmälan den 20 juni och med det sagt visste familjen om anmälan långt innan Essie försvann.

Lögn lögn lögn, varför sitter du och hittar på och ljuger om sådana här saker hela tiden?

Citat:
Ursprungligen postat av Banned.
"För två månader sedan blev vi kontaktade om att Essie inte hade det bra och att hon blev illa behandlad. Vi fick flera och av varandra oberoende ”anmälningar” om detta. Vi fick även ta del av material som på ett mycket oroande sätt bekräftade det. I de fall något sådant händer är vi skyldiga att själva anmäla det vidare. Vi upprättade en anmälan till SBK/assistanshund, som examinerat Essies brukare, hennes föräldrar och Essie samt till Länsstyrelsen. Vi informerade även föräldrarna om att vi gjort dessa anmälningar".

Dom informerade familjen när pappan ringde dem för att berätta att Essie blivit stulen.
Inte den 20e juni som du ljuger om.

De skulle också återkoppla till Länsstyrelsen efter att de pratat med familjen, men det gjorde de heller aldrig.
Citera
2024-09-12, 22:48
Medlem
Citat:
För min del var det inte så. Redan när jag såg efterlysningen och kollade in familjens fejjangrupp, tänkte jag att hunden såg sorgsen ut på alla bilder. Ett intryck, en känsla jag fick. Då misstänkte jag inte något var konstigt med försvinnandet.

Sedan läste jag om andra som tyckte samma sak, bilder visade ledsen olycklig hund, så kanske låg det något i det ändå. Hur de kommit fram till det vet jag inte och det är en bisak egentligen .

Har tittat på några bilder på hunden,vet inte vilka bilder de andra/ ni tittat på.
På en bild där man ser hunden och knä,ser hunden lite något ut. De andra bilderna t ex den där de sitter på en säng,hunden och A,hunden tittar in i kameran med sina bruna ögon . En annan där de sitter på en parkbänk och hunden tittar in i kameran. Finns iofs några till via Aftonblaskan.Granskade inte dessa..
Citera
2024-09-12, 22:52
Medlem
Citat:
Ja precis. A tyckte kanske det var kul att hunden hoppade högt? men vet inte vad hunden tycker om en sån sak. Det verkar ha varit godiset som var grejen för Essie.

Det är f ö den enda film jag sett på Essie. Det fanns väldigt många bilder också. Sett att familjen rensade bort en del men sen gjorde jag en arg gubbe och blev blockad, kan inte svara på hur det ser ut nu.
Godis/Labbe superkombination.Hunden gjorde det en gång,på en inte så anmärkningsvärd höjd.
Citera
2024-09-12, 23:04
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Har tittat på några bilder på hunden,vet inte vilka bilder de andra/ ni tittat på.
På en bild där man ser hunden och knä,ser hunden lite något ut. De andra bilderna t ex den där de sitter på en säng,hunden och A,hunden tittar in i kameran med sina bruna ögon . En annan där de sitter på en parkbänk och hunden tittar in i kameran. Finns iofs några till via Aftonblaskan.Granskade inte dessa..

Överlag fina bilder, P är duktig på fotografering.

Kommer inte ihåg längre vilka de första bilderna var. Vet inte om det bara är ögonen eller kroppsspråk allmänt jag och en del andra reagerade på. Men som sagt, en bisak.

Vad tycker du då? Ser hon sorgsen ut?
Citera
2024-09-12, 23:04
Medlem
Citat:
Smurfsmurf fortsätter att sprida sina lögner, "trådsanningar". Ingenting av det som påstås har kunnat avgöras av någon i tråden. Det är bara rena lögner att så skulle vara fallet.

Störsändare kan vem som helst köpa på internet, det är stapelvara för kriminella idag och bara en idiot tror att det skulle vara någon form av "mission impossible-high tech". När filmen på Essie är gjord går inte att avgöra på det vis som påstås. Det man kan konstatera är solens höjd och riktning i förhållande till väderstrecken, och just den detaljen stöder att filmen spelades in veckorna runt midsommar, då solen står ovanligt högt på himlen för att samtidigt befinna sig så långt norrut. Det är en detalj som stöder mammans påstående om när filmen spelades in.

Det är fundamentalt motsatta ljusförhållanden i filmen och de foton som filmen jämförts emot. Det blir därför extremt svårt att jämföra olika detaljer i filmen kontra fotona i de delar som påstås.

Så gott som alla hundars ögon uppfattas som sorgsna av de flesta människor, det är en av anledningarna till att så många människor alltid tycker att alla hundar är så söta. Men det säger absolut ingenting om hundens känsotillstånd. Det är personer som inte har någon som helst förståelse av hur man ser en hunds känslotillstånd som påstår sådana helt galna saker. Också detta har varit upp i tråden tidigare och förklarats genomgående. Men återigen så blundar Smurfsmurf för fakta och driver på med sina påhitt.
Förmodar att vi nu pratar om filmen där hunden "belönas"med godis och hoppar en gång över en inte anmärkningsvärd höjd på Agility hindret? Köttbullehund inlärning i andra sammanhang. Har sett ett par stycken på bilder från olika tillfällen. Titttat på dem på henne, och tittat på egna hundars ögonbilder. En hunds AT Allmäntillstånd KT Känslotillstånd har flera ********* än bara ögonen...
Citera
2024-09-12, 23:14
Medlem
Citat:
Överlag fina bilder, P är duktig på fotografering.

Kommer inte ihåg längre vilka de första bilderna var. Vet inte om det bara är ögonen eller kroppsspråk allmänt jag och en del andra reagerade på. Men som sagt, en bisak.

Vad tycker du då? Ser hon sorgsen ut?
De bilder jag tittat på, Näe inte direkt. En bild som jag nämnde för hon tittar in i kameran och ett knä syns. Den är lite annorlunda än de andra jag tittade på,dock vet jag inte vad de gjort innan bilden togs. Kan få intrycket att de just satts sig t ex. Sågar inte era tolkningar,men vidhåller mina
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in