2024-09-12, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filip600
och om jag minns rätt skulle inte Pö "ordna" en sak först? och stannade kvar?
Då var P där med en PA?
När han skulle ordna en sak
Och denna kvällen skulle han då hypotetiskt kunna ha "fraktat" iväg hunden. Om det var planerat att berätta för A att hunden låg på sjukhus
Citera
2024-09-12, 18:36
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knucklehead660
Denne PA kan då bekräfta att hunden var vid god vigör då?
ja det ska man tro och inte minst ska man tro att det var viktigt att förmedla det budskapet istället för att gråta över alla som var dumma mot dem i den där Facebookgruppen, men hittills har det aldrig gjorts så långt som jag har sett...
Citera
2024-09-12, 18:39
Medlem
Citat:
Då var P där med en PA?
När han skulle ordna en sak
Och denna kvällen skulle han då hypotetiskt kunna ha "fraktat" iväg hunden. Om det var planerat att berätta för A att hunden låg på sjukhus
Så vill jag minnas jag läst att pö skulle "ordna " en sak. tämligen säker på det. men att hitta det i denna tråd nu..
Citera
2024-09-12, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Det är du som påstår att du vet allt.
Jag har förklarat klart och tydligt kring vad som framkommit i ärendet.
Ingenting tack vare dig, som påstår sig veta allt, kan dock noteras.

Det är som det är. Konspirationsteorierna om Essies försvinnande grundar sig på direkta lögner om vad som skett och när olika saker skett.

Det finns inga tecken på att något djur skulle farit illa hos familjen, inte ett enda.

Däremot vet vi att det finns före detta assistenter som hyser agg och hat mot familjen. Detta har de själva berättat i sociala medier. Lögner sprids hej vilt. T.ex. påstås att det skulle finnas bilder och filmer på när Essie misshandlas, och att dessa skulle skickats till Länsstyrelsen. Men inga sådana bilder eller filmer har dykt upp någonstans, särskilt inte hos Länsstyrelsen. Så vi vet att det är en lögn.

Du har själv berättat att du är fd anställd och som sådan har du kommit hit och börjat sprida en massa ogrundade anklagelser och hat mot familjen. Du är bara ännu en bekräftelse på precis det jag skriver.

Familjen har inte haft något som helst motiv att göra sig av med deras egna extremt värdefulla assistanshund Essie.

Fd assistenter däremot har visat att de hyser hat och agg emot familjen, framför massvis med ogrundade anklagelser i sociala medier, och har alldeles uppenbart motiv att skada familjen.

Polisen är dem på spåren. Det lär gå illa för de fd assistenterna som har begått brott mot familjen. Med all rätta!
Polisen har nog inte bara ögonen på fd assistenter om jag säger så
Citera
2024-09-12, 19:18
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Denne PA kan då bekräfta att hunden var vid god vigör då?

Ja, det hade varit toppen. Har inte fått någon reda i detta.

Den PA som var där ville inte prata med EP av okänd anledning.

Har även läst att hon skickades hem tidigare och att det bara var P och C som var där.

God vigör tror jag inte, enligt anmälan var hon ju förbrukad (JS ord) men vid liv iaf.
Citera
2024-09-12, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Ja, det hade varit toppen. Har inte fått någon reda i detta.

Den PA som var där ville inte prata med EP av okänd anledning.

Har även läst att hon skickades hem tidigare och att det bara var P och C som var där.

God vigör tror jag inte, enligt anmälan var hon ju förbrukad (JS ord) men vid liv iaf.
C är det modern.
Men åkte inte hon och en pa iväg med A?
Citera
2024-09-12, 20:19
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
C är det modern.
Men åkte inte hon och en pa iväg med A?

Ja. Mamman är C.

Som jag förstått saken var det dagen efter hon tog dottern och drog (har gissat pga missnöje och ortsbor sa hon lämnat P) men om en assistent var med eller ej har inte framkommit vad jag vet.

De sa till dottern att Essie låg på sjukhus, enligt P i intervju, och oroade sig för att berätta hon var död. (Märkligt men finns i någon av media inslagen, bara att leta fram om man ids)

Tillägg: Mamman jobbar som samordnare/chef för assistentgruppen och är även själva PA.
Senast redigerad av SmurfSmurf 2024-09-12 kl. 21:00. Anledning: Tillägg
Citera
2024-09-12, 20:40
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filip600
och om jag minns rätt skulle inte Pö "ordna" en sak först? och stannade kvar?

Har funderat men kommer inte ihåg.

Det kan stämma men jag kan inte bekräfta.

Övervakningsfilmerna och tekniken därikring, med störsändare och annan mission impossible-high tech, har analyserats av personer här i tråden. De har kommit fram till att de manipuleras. Polisen verkar ha kommit till samma slutsats eftersom de gått ut med att inget tyder på stöld.

"Sista filmen på Essie" som C postade ,sades vara tagen strax innan hon försvann, men även det visade sig vara osanning efter analys av bakgrunden. Både här och fejjan oberoende, man upptäckte olika saker. Sannolikt är den ett år gammal.

Filmen visar Essie som hoppar runt efter godis som A kastar och hon ser pigg och glad ut. Den postades strax efter att vi här diskuterat Essies ögon, att de ser sorgsna ut på varenda bild. Flera av oss har slagits av det. Det är inget bevis på att hon verkligen var sorgsen men en fingervisning tycker jag.
Citera
2024-09-12, 20:52
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanske33
Polisen har nog inte bara ögonen på fd assistenter om jag säger så

Polisen utreder säkert helt förutsättningslöst, som de ska göra.
Men när det begås brott och brottslingarna lämnar så tydliga bevis efter sig som de gjort här, så blir det så klart enkelt att utreda för polisen och vilka de misstänkta är, råder det nog inga tveksamheter kring.
Att några andra skulle ha begått några brott finns det inga som helst tecken på. På den punkten finns det bara en massa påhittade påståenden från kända lögnaktiga näthatare, och sånt brukar polisen inte bry sig om alls.
Citera
2024-09-12, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Utöver familjen utgår jag ifrån att det var den assistent som var där och jobbade som såg Essie sist, förutom den fd assistent eller "vän" till fd assistent som utförde stölden.

Så du vet att det är en fd assistent el vän till denne som stulit Essie.
Intressant!
Har du meddelat polisen att du har löst det?
Citera
2024-09-12, 21:51
Medlem
Citat:

Övervakningsfilmerna och tekniken därikring, med störsändare och annan mission impossible-high tech, har analyserats av personer här i tråden. De har kommit fram till att de manipuleras. Polisen verkar ha kommit till samma slutsats eftersom de gått ut med att inget tyder på stöld.

"Sista filmen på Essie" som C postade ,sades vara tagen strax innan hon försvann, men även det visade sig vara osanning efter analys av bakgrunden. Både här och fejjan oberoende, man upptäckte olika saker. Sannolikt är den ett år gammal.

Filmen visar Essie som hoppar runt efter godis som A kastar och hon ser pigg och glad ut. Den postades strax efter att vi här diskuterat Essies ögon, att de ser sorgsna ut på varenda bild. Flera av oss har slagits av det. Det är inget bevis på att hon verkligen var sorgsen men en fingervisning tycker jag.
Har folket sett hundar i ögonen,och sedan jämfört det de sett på hennes ögon?
Citera
2024-09-12, 22:03
Medlem
Citat:

Den filmen där folk även reagerade på hopphöjden och den korta ansatsen ,A slängde runt lite godis som Essie gladeligen sökte upp på deras baksida. Mamman i bakgrunden hurrandes
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in