2024-09-12, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Den där reportern har lite fel. Dom kan inte ha fångats på någon övervakningsfilm när dom korsar järnvägsspåret kl 13.36 då dom syns på övervakningskameran vid MM kl 13.35.

När man går från gymnasiet och korsar vägen går man mot Assbergs station första biten.
Men svänger man in på Klevagårdsgatan kommer man till MM Ica i Skene där dom syns på kamera.

Det han säger i reportaget är -"Hennes mobil registrerar hennes rörelser och kl 13.26 då lämnar hon skolan."
"-Dom har börjat röra sig mot Assbergs station."
Vilket blir fel för dom fortsätter inte rakt fram till stationen, dom viker av in på Klevagårdsgatan vilket är troligast med tanke på tiderna.

Sen tidigare vet vi detta. 13.35: 18-åringen ses på en övervakningskamera utanför Ica Kvantum tillsammans med Maja.

Det tar alltså 9 minuter att gå den sträckan till MM Ica. Dom tog inte omvägen förbi Assbergs station.

Se själv på kartan hur stationen och MM ligger.
https://www.hitta.se/kartan?search=Klevag%C3%A5rdsgatan%203%20511%2062% 20Skene&st=single&sst=cmp&sids=jopufflm&srb=0&s=36 773dd6

Det finns en bild på den troligaste vägen och var avspärrningarna var.
https://imgur.com/YPoyUOj

Precis, bor i kommunen därför jag inte fick det att gå ihop. Dom kan omöjligt vart vid assbergs tågstation överhuvudtaget. Utan som du säger, gått från gymnasiet, förbi rondellen ner mot mm, förbi återvinningen och ner .. 😭
Citera
2024-09-12, 15:58
Medlem
drinksareonmes avatar
Ska man skratta eller gråta.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/8q52j1/18-arig-pojke-misstankt-for-mord-pa-maja-17?utm_source=iosapp&utm_medium=share

” Han ändrar löpande sin berättelse ju fler bevis mot honom som presenteras.
Till en början menar han att de inte sågs alls den dagen. Sedan påstår han att han sett tre män föra bort Maja och att han fått en video skickad till sig på mordet.
Ju mer han hör om spåren från honom som hittats på Maja och på brottsplatsen så ändrar han sin berättelse till att Maja skulle göra en ”ollie” på hans skateboard och då träffades av brädan i huvudet och att han sedan lämnade henne död kvar”
Citera
2024-09-12, 16:23
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drinksareonme

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/8q52j1/18-arig-pojke-misstankt-for-mord-pa-maja-17?utm_source=iosapp&utm_medium=share

Till en början menar han att de inte sågs alls den dagen. Sedan påstår han att han sett tre män föra bort Maja och att han fått en video skickad till sig på mordet.
Ju mer han hör om spåren från honom som hittats på Maja och på brottsplatsen så ändrar han sin berättelse till att Maja skulle göra en ”ollie” på hans skateboard och då träffades av brädan i huvudet och att han sedan lämnade henne död kvar”
Han är en rejält otäck människa och att det var planerat borde det ju inte råda någon tvekan om.
Man täcker på stackars Maja som lurades iväg för att bli våldtagen och mördad av det som närmast kan beskrivas som ett monster.
Citera
2024-09-12, 16:57
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backad
Precis, bor i kommunen därför jag inte fick det att gå ihop. Dom kan omöjligt vart vid assbergs tågstation överhuvudtaget. Utan som du säger, gått från gymnasiet, förbi rondellen ner mot mm, förbi återvinningen och ner .. 😭
Reportrar slarvar för ofta. Jag bor inte i Marks kommun men jag orienterar mig på kartor och det borde han ha gjort också.
Dessutom verkar han ha slarvläst FUP. Det finns ingen kamera som har framkommit som ska ha tagit bild på dom på något tågspår.
Det är vad Tim har berättat och han ljuger mycket.
Citera
2024-09-12, 17:00
Medlem
drinksareonmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Han är en rejält otäck människa och att det var planerat borde det ju inte råda någon tvekan om.
Man täcker på stackars Maja som lurades iväg för att bli våldtagen och mördad av det som närmast kan beskrivas som ett monster.

Ja det så hemskt att man knappt kan fatta.

Sen måste hans kompisar också ha ett allvarligt kromosomfel som inte reagerade på sakerna han sa före mordet och inte berättade för nån, en lärare eller vem som helst.

”Han sa även enligt vännerna: ”Om Maja inte kommer till skolan dagen efter så är hon död”.
– Men vi trodde ju bara att han skämtade, säger en vän i förhör.

I förundersökningen framkommer det även att 18-åringen på förhand berättat för andra skolkamrater om sina planer.
Han ska ha visat upp en kniv och sagt att han planerade att knivhugga Maja och kasta henne från en bro.
– Så då blev jag jätteorolig och bara ”tänk om han verkligen gör det så här”. Så jag blev så här... så här... jag blev liksom så här chockad typ”
Citera
2024-09-12, 17:14
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drinksareonme

Jag blir bara bedrövad för det här hade kunnat förhindras om soc hade gjort sitt jobb ordentligt.
Har soc ens varit inne i huset och sett misären, alla knivar på Tims rum, toalettväggen som det är smetat bajs på, toalettdörren som han har hackat sönder med en kniv?

Den här killen är riktigt sjuk i huvudet och skulle ha varit under vård. Hoppas på rättspsyk.
Från samma artikel.

"De många skadorna över i stort sett hela Majas kropp, som långt ifrån kan förklaras av en skateboard, och att hon hittades dumpad i ån Viskan, har han inga svar på.

När han får frågan varför han dagen efter Majas död sms:ade henne, fast han visste att hon inte längre levde, svarar han:
– För jag hade ingenting att göra.

Dock växer en bild fram i förundersökningen av en underliggande konflikt mellan Maja och några skolkamrater som även var vänner till 18-åringen.
Konflikten framstår som banal, tonåringar emellan, som inte borde leda till den värsta tänkbara utgången."

Hoppas verkligen att hela fupen kommer fram snart.
Citera
2024-09-12, 17:21
Medlem
Citat:
Jag blir bara bedrövad för det här hade kunnat förhindras om soc hade gjort sitt jobb ordentligt.
Har soc ens varit inne i huset och sett misären, alla knivar på Tims rum, toalettväggen som det är smetat bajs på, toalettdörren som han har hackat sönder med en kniv?

Den här killen är riktigt sjuk i huvudet och skulle ha varit under vård. Hoppas på rättspsyk.
Från samma artikel.

"De många skadorna över i stort sett hela Majas kropp, som långt ifrån kan förklaras av en skateboard, och att hon hittades dumpad i ån Viskan, har han inga svar på.

När han får frågan varför han dagen efter Majas död sms:ade henne, fast han visste att hon inte längre levde, svarar han:
– För jag hade ingenting att göra.

Dock växer en bild fram i förundersökningen av en underliggande konflikt mellan Maja och några skolkamrater som även var vänner till 18-åringen.
Konflikten framstår som banal, tonåringar emellan, som inte borde leda till den värsta tänkbara utgången."

Hoppas verkligen att hela fupen kommer fram snart.

Vart hittar ni allt detta? Jag hitta bara förhör om vapnen?
Citera
2024-09-12, 17:26
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Media
Bl a Aftonbladet

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/8q52j1/18-arig-pojke-misstankt-for-mord-pa-maja-17
Citera
2024-09-12, 17:34
Medlem
[Strange Days]s avatar
Fullständigt bedrövligt och vidrigt, jag hoppas att MGM får sitta och ruttna på rättspsyk med särskild utskrivningsprövning. Hoppas även innerligt att Socialnämnden i Marks kommun anmäls för bristerna i hanteringen av de orosanmälningar som gjordes kring MGM's familj. Mest önskvärt vore så klart om Soc i Mark anmälde sig själva, men det lär de väl inte göra.
Citera
2024-09-12, 17:34
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Det jag skrev nu kommer från en artikel på Aftonbladet.
Citerade en annan postare som hade länkat den artikeln.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/8q52j1/18-arig-pojke-misstankt-for-mord-pa-maja-17

Misären i huset kommer från FUP med bilder på bl.a toaletten. FUP 123.
Senast redigerad av Timeout 2024-09-12 kl. 17:37.
Citera
2024-09-12, 17:43
Medlem
Timeouts avatar
Mark-Posten har en artikel om mordet. Kan någon med inloggning citera lite?

Kartläggningen: Så levde 18-åringen efter Majas död

Polisens kartläggning visar: Var i skolan • Åt tårta med släkting • Skogspromenad.
https://www.markposten.se/nyheter/det-gjorde-misstankte-18-aringen-efter-att-maja-dog.5bfc1a95-f375-49a7-996b-5342c25dcc42
Citera
2024-09-12, 18:36
Medlem
Citat:
Mark-Posten har en artikel om mordet. Kan någon med inloggning citera lite?

Kartläggningen: Så levde 18-åringen efter Majas död

Polisens kartläggning visar: Var i skolan • Åt tårta med släkting • Skogspromenad.
https://www.markposten.se/nyheter/det-gjorde-misstankte-18-aringen-efter-att-maja-dog.5bfc1a95-f375-49a7-996b-5342c25dcc42

Det står att det var mamman som hämtade upp honom vid Gulf efteråt.

"I förhör framgår det att de båda åkte från bensinmacken till 18-åringens mormor.

– Då hade mormors ena granne hade fyllt år. Så, så vi åt lite tårta där uppe och sånt. Pratade lite och tog in ved då till dem, och hjälpte till där, säger han i förhör."

"Mamman till den misstänkte bekräftar att de besökte mormodern. Hon berättar också att 18-åringens kläder var såpass blöta att de behövde hängas upp på tork."

"Pappan berättar att han och 18-åringen umgåtts och att de bland annat handlat och ätit hamburgare tillsammans på lördagen. Under söndagen var familjen ute på en skogspromenad i naturen och besökte en sjö i närheten."

Några små stycken ur artikeln.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in