2024-09-12, 13:23
Medlem
Nu kommer det uppgifter om att Ukraina ska få använda avancerade vapen mot mål längre in i Ryssland. Detta enligt medierapporter i USA och Storbritannien samtidigt som ryska trupper intensifierar sina motattacker i Kurskregionen. Enligt tankesmedjan ISW ​​pågår nu hårda strider i flera byar som Ukraina hade kontroll över.
https://sverigesradio.se/artikel/ryssland-rycker-fram-i-kursk-atertagit-flera-byar
Citera
2024-09-12, 13:39
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Nu kommer det uppgifter om att Ukraina ska få använda avancerade vapen mot mål längre in i Ryssland. Detta enligt medierapporter i USA och Storbritannien samtidigt som ryska trupper intensifierar sina motattacker i Kurskregionen. Enligt tankesmedjan ISW ​​pågår nu hårda strider i flera byar som Ukraina hade kontroll över.
https://sverigesradio.se/artikel/ryssland-rycker-fram-i-kursk-atertagit-flera-byar

KGB-Putins deadline är satt till 1:e oktober.

"Befälhavaren" för Akhmat "specialstyrkor", Apti Alaudinov, lovade att UAF skulle vara besegrade och utkastade från ryskt territorium inom 2-3 månader. Detta gjorde han i mitten av augusti så för att vara generös gick jag på övre spannet och satte Apti Alaudinovs deadline 20:e november istället för 15:e oktober.
Citera
2024-09-12, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Lilla Speedo! Du verkar ha i din arbetsbeskrivning att anklaga andra för att vara rysstroll och att göra OT inlägg.
Du sprider din propaganda varje dag samtidigt som du är flitig med att anklaga andra för att vara "ryssapologeter".
Nu vet vi att citera Kenneth Gregg är att vara "ryssapologet", bra.

Zelenskyy ska träffa Biden för att presentera planen på hur KGB-Putin ska tvingas ner på knä. Känner Kenneth Gregg till denna plan innan den ens presenterats menar du? Lägg fram korten på bordet istället för att tramsa i tråden. Är du pro-ukraina, "neutral" eller proryss?
Citera
2024-09-12, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Ukraina höll om folkomröstning om detta på 90-talet.
Vilken region ville tillhöra Ryssland menar du?

Illegitimt val, korrupt, valfusk.
Citera
2024-09-12, 14:10
Medlem
BeHPNemesis12345.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blomsterklet
Illegitimt val, korrupt, valfusk.
Rysslands annektering är också illegitim och korrupt
Citera
2024-09-12, 14:16
Medlem
https://www.facebook.com/kenneth.gregg.9440
Kursk då? Just nu är Kursk vår lekpark. Turisterna har samlat ihop ca 80.000 man och gått till motattack. Igen använde sig de våra av den taktik som vi är bäst på, fördröjningsstrider med syfte att gallra hårt bland turisterna. Detta har vi lyckats med i Korenevaområdet. Samtidigt gick vi till attack där turisterna lämnat hål så resultatmässigt var turisternas attack noll när man beaktar hela Kursk.

I ett sammanhang var vår Kurskoperation mycket lyckad. Turisterna måste få nya ballistiska missiler, Iran erbjöd sig direkt varvid USA hade bara ett alternativ kvar; ge Ukraina långdistansmissiler samt ge fria händer till Ukraina att använda dem att attackera mål i Turistlandet.

Propagandan i Moskva började genast att förringa detta beslut, att det inte spelar någon roll att Ukraina får detta tillstånd, annat var det för några veckor sedan.
Jag gillar Greggs beskrivning av läget i Kursk. Att det är rena rama lekparken för Ukraina. Det går nog inte bra för ryssarna i Kursk som de försöker få det att framstå. Milt sagt.

Edit: Jag blev tvåa på bollen.
Citera
2024-09-12, 14:17
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Mycket intressant från Greggs rapport

Om det går bra så borde det betyda att det går enligt plan och att målsättningen för offensiven även den går enligt plan eller bättre än planerat.

Citat från Gregg:

Kursk då? Just nu är Kursk vår lekpark.

Dessutom anser Gregg att västmedia går ryssens ärenden:

Turisterna, understödd av västmedia, har gjort slaget om Pokrovsk till ett gigantisk viktigt slag som, om staden faller, skulle hota hela Donbas. Så är inte alls fallet!!

Fruktansvärt men han pratar fredsförhandlingar och att överge Donbass och Krim. Vi vet att bara rysstroll pratar om fred och fredsförhandlingar så väldigt besynnerligt i mina ögon.

Vad blir då resultatet av en fredsförhandling? Jag gillar inte alls att säga det men Krim och det som är ockuperat av Donbas samt stridslinjen som den var före januari 2022 i Luhansk Oblast kommer med all sannolikhet att förbli turisternas. Vad får vi då i utbyte? Realistiskt blir det Kherson, EU och NATO medlemskap.

Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Zelenskyy ska träffa Biden för att presentera planen på hur KGB-Putin ska tvingas ner på knä. Känner Kenneth Gregg till denna plan innan den ens presenterats menar du? Lägg fram korten på bordet istället för att tramsa i tråden. Är du pro-ukraina, "neutral" eller proryss?

Jag har ingen aning, därför jag citerade Gregg för att jag tyckte hans inlägg var ovanligt och enbart "proryssar" brukar prata om fred.
Enligt din logik så borde Gregg vara proryss.

Ha en fantastiskt bra dag!

Gregg:

Krim och det som är ockuperat av Donbas samt stridslinjen som den var före januari 2022 i Luhansk Oblast kommer med all sannolikhet att förbli turisternas.
Citera
2024-09-12, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blomsterklet
Han borde ge Ryssland de ryssbebodda områden som vill tillhöra Ryssland så är kriget över.

Vilka "ryssbebodda områden" avses, och hur menar du med att de "vill tillhöra ryssland"?

Vad gäller Krim så iscensatte den psykotiske dvärgen i kreml som bekant en "folkomröstning" därstädes för att söka "legitimera" sin invasion och annektering (vilken hölls under närvaro av den kommande ockupationsmaktens beväpnade militär för att tillse att folket röstade "rätt") men det är likförbannat en illegal ockupation/annektering.

"The referendum was illegal under the Constitution of Ukraine. It is not recognized by most countries, mainly due to the presence of Russian forces. Thirteen members of the United Nations Security Council voted in favor of a resolution declaring the referendum invalid, but Russia vetoed it and China abstained. A United Nations General Assembly resolution was later adopted, by a vote of 100 in favor vs. 11 against with 58 abstentions, which declared the referendum invalid and affirmed Ukraine's territorial integrity. As the plebiscite was proclaimed, the Mejlis of the Crimean Tatar People called for a boycott of the referendum."

https://en.wikipedia.org/wiki/2014_Crimean_status_referendum
https://www.eeas.europa.eu/delegations/un-new-york/eu-statement-%E2%80%93-united-nations-general-assembly-%E2%80%9Cproblem-militarization_en

Likaledes illegitima "folkomröstningar" har även iscensatts i östra Ukraina.
https://news.un.org/en/story/2022/09/1128161
https://news.un.org/en/story/2022/10/1129492

Vad gäller "självstyre i Donbass", och "folkomröstningar" till trots så tillerkändes inte "DPR" (och även "LPR") "självstyre", "självbestämmande" och "erkännande" särskilt länge innan den psykotiske dvärgen i kreml annekterade dem (liksom hen tidigare gjort med Krim)...

"On 21 February 2022, Russia recognised the DPR and LPR as sovereign states. Three days later, Russia launched a full-scale invasion of Ukraine, partially under the pretext of protecting the republics. Russian forces captured more of Donetsk Oblast, which became part of the DPR. In September 2022, Russia proclaimed the annexation of the DPR and other occupied territories, following illegitimate referendums."

https://en.wikipedia.org/wiki/Donetsk_People%27s_Republic
https://en.wikipedia.org/wiki/Luhansk_People%27s_Republic

Det har dock mindre praktisk betydelse, då "DPR" och "LPR" aldrig har existerat. "Oturligt" nog för dig och putain så tillskapas inte nya stater bara för att hen och hens bäste kompis, kim den fete, "erkänner" dem. Det är och förblir Ukrainskt territorium.

Fakta/sanningen/verkligheten är föga kompatibelt med din blinda tillbedjan av den psykotiske dvärgen i kreml och hens imperialistiska anfallskrig...
Citera
2024-09-12, 14:27
Medlem
Citat:
Jag har ingen aning, därför jag citerade Gregg för att jag tyckte hans inlägg var ovanligt och enbart "proryssar" brukar prata om fred.
Enligt din logik så borde Gregg vara proryss.

Ha en fantastiskt bra dag!

Gregg:

Krim och det som är ockuperat av Donbas samt stridslinjen som den var före januari 2022 i Luhansk Oblast kommer med all sannolikhet att förbli turisternas.

Du skriver återigen trams. Alla pro-ukrainare pratar alltid om fred. En fred som bygger på internationell rätt där ryssland lämnar ockuperad ukrainsk mark.

Nej, Gregg är inte proryss. Han kanske är det med din logik.

Naturligtvis "glömde" du svara på frågan och försvann med svansen mellan benen...

Är du pro-ukraina, "neutral" eller proryss?
Citera
2024-09-12, 14:37
Medlem
Putte har satt upp en ny deadline igen. Senast den första oktober ska Ukrainas invasion av Kursk ha slagits tillbaka.

https://www.forbes.com/sites/davidaxe/2024/09/11/vladimir-putin-ordered-his-troops-to-defeat-the-ukrainian-invasion-of-kursk-by-oct-1-they-just-attac ked/

Vad tror vi?
Citera
2024-09-12, 14:48
Medlem
MrochMrs avatar
Citat:
Mycket intressant från Greggs rapport

Om det går bra så borde det betyda att det går enligt plan och att målsättningen för offensiven även den går enligt plan eller bättre än planerat.

Citat från Gregg:

Kursk då? Just nu är Kursk vår lekpark.

Dessutom anser Gregg att västmedia går ryssens ärenden:

Turisterna, understödd av västmedia, har gjort slaget om Pokrovsk till ett gigantisk viktigt slag som, om staden faller, skulle hota hela Donbas. Så är inte alls fallet!!

Fruktansvärt men han pratar fredsförhandlingar och att överge Donbass och Krim. Vi vet att bara rysstroll pratar om fred och fredsförhandlingar så väldigt besynnerligt i mina ögon.

Vad blir då resultatet av en fredsförhandling? Jag gillar inte alls att säga det men Krim och det som är ockuperat av Donbas samt stridslinjen som den var före januari 2022 i Luhansk Oblast kommer med all sannolikhet att förbli turisternas. Vad får vi då i utbyte? Realistiskt blir det Kherson, EU och NATO medlemskap.

Det är inte troligt. Hur ska Putin sälja in detta som en framgång, utan att ramla ut genom ett fönster?
Utgångsplan var:
Inget Nato vid gränsen.
Inga Natovapen i Ukriana. Läs kärnvapen.
Ingen militär kapacitet i Ukraina.
Sedan var det något med denazificering och desatanisering.
Osäker om EU fanns på listan.
Skydda etniska ryssar. De 38% som fanns i Donbass.
Skydda ryska språket. Utan en ny ledning i Kiev?

Vad av ovan punkter är det som du ser som uppfyllda?
Krim möjligen.
Senast redigerad av MrochMr 2024-09-12 kl. 14:57.
Citera
2024-09-12, 14:50
Medlem
MrochMrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkRightly
Nu när USA tillåter Ukraina att skjuta långt in i Ryssland med amerikanska vapen och det inte blev nåt svar från Ryssland så kan vi konstatera att USA i 5 månader hade förbudet helt i onödan. (Ukraina fick ATACMS typ 5 månader sedan.)
Så jäkla dumt. Ibland så tror man att det är clowner som har makten.

Och nu kommer jag bli kallad för vatnik för att jag är kritisk mot väst.

Och vad vill du säga med ditt inlägg?
Fattar inte.
Är detta anslagstavlan för klagomål mot västs stöd enligt folkrätten.
Jag tror att koka grodan är smartast.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in