2024-09-11, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Det har inte kommit fram något nytt av betydelse på länge. Katten Snövit är orosanmäld av flera personer till LS men vet inte om det blivit något av det. Den så kallade bunkern dit A (som fyllt 24 år) skulle flytta blir det inget av med pga någon formalitet.

Bilspåren sägs ha gjorts av någon som letade efter Essie.

Polisen har fyra anmälningar gällande fallet och det ser inte ut att gälla Essie, utan konflikter runtomkring. Det kan ta ett år för åklagaren att reda upp så det gäller att ha tålamod.

Vad jag kommit fram till efter mycket tragglande i tråden och som mest troligt, är detta:

I anmälan till LS säger JS att hunden är förbrukad. Hon hade alltså koll på att Essie fått ta emot så mycket våld att hon inte skulle klara vare sig inspektion eller förnyelsen av certifieringen. Och att hon skulle ta kontakt med P och berätta LS var på väg dit.

Man förstår ju vilket jävla liv det måste varit på P, som alltid försöker lägga skulden på nån annan. Han lär ha varit skitförbannad på JS som anmält och sagt att felet var hennes, att hon inte skulle sålt hunden som inte pallade As våldsamheter utan var just förbrukad. P lär ha gått an om att han vill ha pengar tillbaka.

Och lika förbannad lär P ha varit på assistenterna som brutit tystnadsplikten och anmält.

Det är säkert inte första gången JS och P pratat. Det fanns ju detaljerade instruktioner hur man skulle göra för att skydda Essie från A. Assistenterna har bett henne om hjälp tidigare att anmäla men då ville hon inte göra något utan bevis, så de fixade filmer.

Därför tror jag att de gjort upp. JS fixade undan Essie. Den anmäls som stulen med fabricerade bevis som hintar att det är assistenterna. Familjen får ut på försäkringen och JS slipper undan misstaget att hon sålt till en djurplågare. Assistenterna framställs i dålig dager.

JS och P tjänar på detta, assistenterna misstänkliggörs. Essie behöver inte avlivas utan får leva vidare, kanske i nån kennel nånstans.
Detta finner jag väldigt bra framställt. och jag köper det rätt av. Nu hoppas jag på försäkringsbolaget.
Citera
2024-09-11, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Så är det, och inte heller sitter veterinärklinikerna och slår i polisens databaser, som några nötter i tråden inbillar sig.
Hunden är ju garanterat chipmärkt. Då upptäcks det att hunden är stulen.
Citera
2024-09-11, 10:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Filip600
Detta finner jag väldigt bra framställt. och jag köper det rätt av. Nu hoppas jag på försäkringsbolaget.

En fråga? Var fick du att bilspåren gjorts av någon som letade efter hunden ???
Så de började alltså leta efter hunden omedelbart när den försvann.?
Jag har för mig att det var ungefär samtidigt som hunden försvann...
Citera
2024-09-11, 10:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Havtornsplanta

Exakt är det så..
Dessutom att få ett respass, måste det godkännas av veterinären.
Citera
2024-09-11, 10:39
Bannlyst
Citat:
Utredningen om stölden är nerlagd för andra gången. eftersom det inte finns något som tyder på att hunden stulits. Polisen har fått många tips som inte lett någonstans. Det har de gått ut med i EP.

Vad polisen håller på med nu är de förtegen om, men gissningsvis brott mot tystnadsplikten, olaga hot, stalking, bedrägeri, olaga kameraövervakning. Brott mot arbetsmiljölagen har nämnts men det är inte polisen som har hand om de delarna.

Att assistenterna skulle ligga bakom är inte troligt eftersom de hade anmält och då ville de givetvis inte flytta på hunden, LS skulle ju komma dit.

Dessutom är pappans bevis för det påstådda tillvägagångssättet fabricerade vilket polisen givetvis fattade.

Edit: förtal skulle det också kunna handla om. Enligt lagen är det förtal även om det man säger är sant.

P har ju hängt ut sin dotter, som han dessutom är förvaltare åt, och då borde tystnadsplikten gälla så han kan åka dit för sekretessbrott.

Stämmer rätt bra det tar upp angående polis och åklagare..
Tror dock inte att det är olaga kameraövervakning, då dottern har sin nedsättning o behöver bevakas utomhus oxå..
Du har helt rätt att anmälningar inte handlar om hunden överhuvudtaget, då polisen lagt ner det med hunden då det inte går att utreda mer om hunden..

Men polis och åklagare arbetar med helt andra teorier utan hunden..
Jag tror att det blir något åtal av något annat..
Citera
2024-09-11, 10:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Jösses vilka lögner du kommer med, precis som vanligt. Lögn från början till slut.

Ja, det är ordagrant vad som stod i brevet från Länsstyrelsen, som de skickade till mamman och pappan. Bara för att ta ett exempel på alla lögner du sprider.

Jag förstår inte riktigt hur SmurfSmurf har ljugit om denne har skrivit?
Jag tycker att det stämmer rätt bra, då jag läst inlägg ifrån början och sammanfattningar..
Jag har ifrågasatt vissa saker, men anklagar inte att det är lögn! Jag vill ha fakta om jag inte håller med..
Citera
2024-09-11, 12:11
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Plutten
Jag tycker att det stämmer rätt bra, då jag läst inlägg ifrån början och sammanfattningar..
Jag har ifrågasatt vissa saker, men anklagar inte att det är lögn! Jag vill ha fakta om jag inte håller med..

Hon har inte ljugit. Det är flashmaner som fattar trögt.
Det är jättetydligt att hen är i tråden bara för att skapa oreda.

Verkar som snaran dras åt för familjen P!
Citera
2024-09-11, 12:56
Medlem
Citat:
En fråga? Var fick du att bilspåren gjorts av någon som letade efter hunden ???
Så de började alltså leta efter hunden omedelbart när den försvann.?
Jag har för mig att det var ungefär samtidigt som hunden försvann...
Du citerar fel person. jag har aldrig nämnt bilspår.
Citera
2024-09-11, 13:53
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Hur det har gått med katten vet vi inte. Men det finns hela fyra orosanmälningar på den. Ska kolla upp det nån dag vad som hänt.

Fyra orosanmälningar, från nättroll. Tro fan att Länsstyrelsen är lack på sånt, och inte gör mer än att skicka ett brev.

Citat:
LS kan inte förbjuda dem att skaffa en ny hund, inte i nuläget. Vägen till djurförbud är lång och anmälan för Essie blev det inget av pga brist på hund. Men nu har de i alla fall ögonen på sig.

Nej, de har inga "ögon" på sig. Det är bara du och ett gäng andra verklighetsfrånvända som sitter och skapar er egen "verklighet" på forum som detta, som tror det. Länsstyrelsen har noterat att det finns ett mycket osunt hatdrev riktat mot familjen. De kommer väl att göra ett hembesök mest för att blidka hatmobben på sociala medier, fika lite med familjen, förklara för familjen att det inte är de som är problemet, mysa med djuren, och sedan är det bra med det.

Jag hade en annan myndighet hemma hos mig en gång, för att någon annan hade anmält mig. Jag var lite fundersam innan de kom. Men när de kom, förstod jag att de förstod allt. Det visade sig att de stod på min sida, och tyckte att allt var tip-top hos mig. De och jag hade samma värderingar. Det var ett trevligt besök. Om Länsstyrelsen ens engagerar sig, så lär det bli precis likadant i detta fallet, var så säker.

Citat:
Du är ju rätt blåst och elak av dig, men har i alla fall trott du är djurvän. Är du verkligen helt immun mot allt som framkommit om As våldsamheter? Tycker du ärligen hon är lämplig att ha djur omkring sig?

Säger trådens största näthatare

Jag är tveklöst inte bara en mycket större djurvän än dig, jag är också en mycket mer förstående och sympatisk människa än dig. Du har varken ett uns av vare sig sympati eller empati.

Det som framkommit om A är att hon har en neuropsykiatrisk funktionsnedsättning och är gravt autistisk. Det verkar du fortfarande inte ha förstått. En del i det är att hon kan bli utåtagerande, och de som förstår henne och vet hur hon skall bemötas, har inga som helst problem med det. Det har historiken kring hennes olika boenden visat mycket klart och tydligt.

Det är säkerligen inga som helst problem att hon får ha djur omkring sig, vilket också är precis vad Hundhjälpen så väl som SBK har konstaterat under åtminstone ett år av samarbete och utbildningar. Allt som krävs är att det alltid finns någon som kan se till hundens bästa, och det är helt och fullt normalt att det fungerar så. Något jag påpekat flera gånger i tråden, men bara ännu en sak som du fortfarande inte tycks ha fattat. Det är precis som med vilken hund som helst som aldrig skall lämnas ensam med ett litet barn. Återigen en grej du inte tycks ha fattat, dottern är som ett litet barn. Tyvärr verkar du fullständigt förblindad av ditt hat och kan inte se något av hur saker och ting kan och ska och faktiskt fungerar i verkligheten.
Citera
2024-09-11, 13:56
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havtornsplanta

"då", och när är "då", menar du?

När veterinären sitter och slår i polisens databas?
Nej, det är ju just det dom inte gör.

Hur väl insatt är du i hur en veterinärklinik jobbar? Har du någonsin ens besökt en?
Citera
2024-09-11, 13:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Filip600
Du citerar fel person. jag har aldrig nämnt bilspår.

Blev så när jag skulle citera den du citera..
Sorry
Citera
2024-09-11, 14:03
Medlem
flashmaners avatar
Citat:

Du lutar dig alltså mot vad du har läst av anonyma postare på ett anonymt hatforum, när du påstår att saker och ting stämmer "rätt" bra? Vad nu "rätt" bra, betyder i sammanhanget.

För egen del lutar jag mig emot vad jag läser i myndighetens information, när jag påstår att det som postas av hatarna här på forumet är lögn. Jag hade med ett klart och tydligt exempel i inlägget du replikerade. Om du inte förstod vad jag skrev där så får du nog vara lite tydligare med vad det är du inte förstår.

Länsstyrelsen har klart och tydligt DOKUMENTERAT att de inte avsåg utföra något hembesök OCH att ärendet las ner, och detta var vad de skickade till familjen. Det är Länsstyrelsens egna ord. Hur svårt kan det vara för dig att förstå det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in