Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-09-11, 03:00
Medlem
S3ONs avatar
Jag håller med honom gällande Sune...
Men Jönssonligan-filmerna har varit guld ju! Och den med Robert verkar riktigt fin!
Citera
2024-09-11, 03:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PissBuss
Original är väl att ta i, det är ju en plankning av ett danskt koncept.

Precis så är det. Fast den Danska serien är inte speciellt bra.

Vanheden måste vara Brunnberg, annars funkar det inte.
Citera
2024-09-11, 04:21
Medlem
PreciousStoness avatar
Inte ett dugg förvånande eftersom herr "Dumberg" är en riktig surgubbe både proffessionellt, men ännu mer privat!
Nu vet du vad "V" tycker om du läser här "Tuffe-Uffe"!
Citera
2024-09-11, 06:08
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Låt mig gissa, Sickan är kvinna och Dynamit Harry neger i dom nya filmerna.
Synd att man ska förstöra svensk kultur på det där viset.

Robert gustavsson ör dynamit harry, jonas karlsson är vanheden. Väll? Sedan gjordes det väll några andra dessförinnan, dessa vet jag inget om,
Citera
2024-09-11, 06:51
Medlem
Qualatexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunflowerpower666
Haha jävla rivig gubbe ändå, men fattar inte heller varför han får patent på fel karaktär? Ingen här i tråden som jobbar på patentverket som kan förklara?
Som JustTrolling antyder i inlägg #15, så kan man inte få patent på ett namn. Patent söker man för uppfinningar, dvs tekniska lösningar.
Brunnberg skämdes säkert ögonen ur sig när tjänstemannen på P&RV förklarade att det är ett skyddat varumärke han söker…
Citera
2024-09-11, 07:02
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnker
Jönssonligan har alltid varit skräp. Om Brunnberg tror att han kan polera en bajskorv genom att ta patent på pajiga karaktärer så tror han fel.

Det är ju också en åsikt, din. Och givetvis har du rätt till den. Dock verkar det finns betydligt fler som anser att filmerna med Brunnberg är en läcker och välsmakande korv än en bajskorv. Trevlig dag.
Citera
2024-09-11, 07:15
Medlem
Qualatexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Låt mig gissa, Sickan är kvinna och Dynamit Harry neger i dom nya filmerna.
Synd att man ska förstöra svensk kultur på det där viset.
Precis.
Äntligen någon som har kunnat läsa mellan raderna.

Det är känt sedan länge - inte minst för att Brunnberg själv gärna påpekat det - att han var den enda skådespelaren av sin generation som ej var någon kulör av kommunist.
Det måste ha känts ensamt på scenskolan, bland sådana som Wollter..

Därifrån behöver man inte spekulera särskilt länge, att Brunnberg - som konservativ - varken snubblade på de egna fötterna i ivern att bekänna sig som feminist (när detta var högsta mode/krav för fortsatt karriär); eller för den delen uppskatta det etniska förfallet av Riket.

Svensk film ser man på bio, för att under 90 minuter svepas in i en nostalgidimma, via den avbildning av hur fantastiskt Sverige en gång var.
Innan man igen måste ta på sig rocken; och konfronteras med verklighetens tragiska, mångetniska förfall, där huvudstaden mer liknar Beirut under tidiga 80-talet, än Stockholm under samma period.
Citera
2024-09-11, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PreciousStones
Inte ett dugg förvånande eftersom herr "Dumberg" är en riktig surgubbe både proffessionellt, men ännu mer privat!
Nu vet du vad "V" tycker om du läser här "Tuffe-Uffe"!

Mycket möjligt att han är en surgubbe. Jag ställer mig ganska neutral till hans försök att sabotera. Lite roligt är det ju faktiskt. De nya filmerna är som bekant väldigt dåliga. Menar du att du representerar vänsterpartiet? Ni ogillar väl män generellt?

OT: Jag gillar din signatur om invasiva arter med mördarsniglar med mera.. men du borde lägga till MENA-migranter för att göra den komplett
Citera
2024-09-11, 07:20
Medlem
pojkpingiss avatar
Dynamit-Harry spelades av en färgad herre (Alexander Karim) i rebooten "Jönssonligan – Den perfekta stöten" från 2015. Filmen var bederövlig och ligger sedan länge på historiens skräphög. Karim axlade inte rollen väl. Dock gillar jag Karim väldigt mycket som skådis annars.

https://sv.wikipedia.org/wiki/J%C3%B6nssonligan_%E2%80%93_Den_perfekta_st%C3%B6t en
Citera
2024-09-11, 08:02
Moderator
sm910difs avatar
Övervakning och integritet --> Film
/Moderator
Citera
2024-09-11, 08:20
Medlem
erektidiots avatar
Har skippat de tidigare två rebooterna, men trailern för den nya ser ju minst helt okej ut. Skrattade till och med vid två tillfällen. Tänker inte döma ut den på förhand.
Citera
2024-09-11, 08:25
Medlem
Psykpatient33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrelevant
Vem fan bryr sig? De gamla filmerna är kvar och blir inte sämre av att de gör en uppföljare.

Försök göra en uppföljare till Lejonkungen och se hur Disney reagerar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in