2024-09-10, 13:41
Medlem
Utanför ett hotell i Los Angeles mötte jag Bruce Willis, kände inte ens igen
honom men förstod av alla fotografer att det var en kändis. Fick fråga på
hotellet vem det var.

På en gayklubb i Las Palmas stötte jag på Rickard Sjöberg.

I London på en gata mötte jag min granne. Han är inte känd.
Citera
2024-09-10, 14:10
Medlem
Pekka-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allegera
Vilka ställen upplever du som udda?

Vägkrog, minigolfbana, Ica upplever jag som udda. Låg o tänkte på vilka man träffat genom åren, har garanterat någon mer i fylledimmorna.
Citera
2024-09-10, 14:12
Medlem
Pekka-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
Kul anekdot om Dan Ekborg. Jag hamnade på samma transitbuss och sedermera hotell som Dan för ungefär 12-13 år sedan. Charterresa. Mycket riktigt hade han sällskap av vad jag trodde var hans dotter men som givetvis var hans partner.

Han såg lagom bakfull ut.

Kan troligtvis ha varit samma tjej, hon var mellan 20-30år. Han fick känslan av att han var samma person som Tomten är far till alla barn.

Sen har jag hört från andra som träffat honom att han ska vara jordnära. Men det minnen jag har så är han lite av en slusk.
Citera
2024-09-10, 14:41
Medlem
Fjellrevens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnolaDinMama
Tomas Di Leva är mycket i Sickla Galleria och beställer sitt kaffe på Espresso House. Har stött på honom många gånger när jag köpt mitt kaffe där, och han är aldrig klädd som i TV. Han går i vanliga kläder, jeans och jacka och pratar normalt, inte som en flummig figur.

Markoolio har också rört sig i samma centrum med familjen, alltid pratandes i mobiltelefonen.

E-Type har jag snackat med på krogen. En jävligt tråkig, introvert och fyrkantig snubbe.

Jag växte upp i samma kvarter som Tomas Di Leva bodde i, när jag var liten grabb. Vi spelade fotboll då och då på skolgården. Minns honom som jäkligt schysst. Men jag tyckte han var riktigt flummig redan då, och han gick oftast i sina konstiga kläder :P

Kul historia är att jag och några polare skulle köra "bus eller godis" runt om i husen, och när vi knackade på hos honom bolmade det ut rökelse. Han konstaterade att dom inte hade godis hemma, så istället fick vi var sin lyckosten Tror jag har kvar den här någonstans, så där 25 år senare ^^
Citera
2024-09-10, 15:02
Medlem
Såg Bill Clinton i Stockholm när han va här för en massa år sedan och gav någon föreläsning eller så. Han gick in i en bokaffär och jag gick fram och stirrade genom fönstret. Stod en kostymklädd man med solbrillor och öronsnäcka i dörren som tittade på mig och sa skrattande ”yes it’s him”.

Runt millennieskiftet va jag stammis på en flipperhall, där spöade jag Ralf i Medival Madness och en gång när jag klagade på stel i nacken va Eddie Bengtsson (gigantisk fd brottare) där och skulle massera men gjorde ett kiropraktormove på mig så hela nacken knakade. Blev livrädd men vågade såklart inte säga något.

När jag jobbade på Sticky Fingers i Gbg snackade jag rätt mycket med Micke Dee
Citera
2024-09-10, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjellreven
Kul historia är att jag och några polare skulle köra "bus eller godis" runt om i husen, och när vi knackade på hos honom bolmade det ut rökelse. Han konstaterade att dom inte hade godis hemma, så istället fick vi var sin lyckosten Tror jag har kvar den här någonstans, så där 25 år senare ^^

Haha, påminner mig om när Thomas von Brömsen flyttade in på min polares gata. När kompisens bror va där på bus eller godis va von Brömsen extremt disträ, han hade inget godis men gick in i köket och kom ut med en kastrull som de fick istället.
Citera
2024-09-10, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PinballtheDolphin
Såg Bill Clinton i Stockholm när han va här för en massa år sedan och gav någon föreläsning eller så. Han gick in i en bokaffär och jag gick fram och stirrade genom fönstret. Stod en kostymklädd man med solbrillor och öronsnäcka i dörren som tittade på mig och sa skrattande ”yes it’s him”.

Runt millennieskiftet va jag stammis på en flipperhall, där spöade jag Ralf i Medival Madness och en gång när jag klagade på stel i nacken va Eddie Bengtsson (gigantisk fd brottare) där och skulle massera men gjorde ett kiropraktormove på mig så hela nacken knakade. Blev livrädd men vågade såklart inte säga något.

När jag jobbade på Sticky Fingers i Gbg snackade jag rätt mycket med Micke Dee

Jag träffade Ingvar Carlsson på metalls kursgård Kristinedal i Göteborg dagen innan Olof Palme blev mördad.
Citera
2024-09-10, 15:32
Medlem
lunarluddes avatar
Ola Rapace i en pundarkvart i Bagamossen för ett par år sen, trevlig snubbe och förväntade mig inte alls att träffa på han där, var innan jag visste att han har haft problem med droger och sprit.
Citera
2024-09-10, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zappazen
Jag träffade Ingvar Carlsson på metalls kursgård Kristinedal i Göteborg dagen innan Olof Palme blev mördad.
Skulle säga att det ger honom ett svagt alibi (skoja)

Tror fö Carlsson bor/bodde i Björkhagen i Stockholm. Man såg honom på tunnelbanan ibland för ett par år sedan.
Citera
2024-09-10, 16:29
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pekka-
Kan troligtvis ha varit samma tjej, hon var mellan 20-30år. Han fick känslan av att han var samma person som Tomten är far till alla barn.

Sen har jag hört från andra som träffat honom att han ska vara jordnära. Men det minnen jag har så är han lite av en slusk.

Han har ju haft flera flickvänner (och en fru) som är betydligt yngre, den senaste 36 år yngre. Och ja, karaktären i tomten är far till alla barnen är precis som jag tänker mig honom IRL
Citera
2024-09-10, 16:35
Medlem
Litauens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Jag har stött ihop med Thorsten Flinck på en begravning. Han läste en dikt.
Då var vi på samma begravning alt. så är han välkänd diktuppläsare?
Citera
2024-09-10, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tubalkain
Fotbolls-EM 2004 i Portugal. Hamnade på natt(poor)klubben The White Elephant tillsammans med Thomas Nordahl och Lasse Kronér.

Den är grym!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in