Citat:
Ursprungligen postat av
Lilla-Plutten
Mmm, är troligen någon i hundens närhet som tagit bort hunden under kvällen tror jag..
När jag hälsar på vänner med hundar så skäller de lite för att hälsa ...
Du kan inte så mycket om hundar, märker jag.
De flesta hundar skäller inte alls när det kommer bekanta, men vissa gör.
Hunden skäller som regel för att uppmärksamma andra i flocken att det kommer någon "utomstående". Den skäller inte för att hälsa. Hälsar gör den genom att komma fram och lukta på dig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lilla-Plutten
Men var jag än läst här eller Facebook och i media, så verkar hunden inte gjort det..
För Ägarna måste ju reagera om en hund skäller..
Så jag tror att hunden blev bragd om livet av någon i närheten..
Nej, Essie var säkert en hund som inte skällde alls utan särskild anledning.
Den person som Essie sprang till i videon som publicerats var kanske någon som Essie kände igen, ex.vis. en f.d. assistent.
Vem som, om någon, sedan bragt Essie om livet, kan vi inte veta.
Vad många, särskilt alla troll i tråden, inte fattar, är att om dottern hade dödat eller livshotande skadat Essie den kvällen, så hade assistenterna vetat om detta. Men ingen, inte en enda, särskilt inte de assistenter som redan hängt ut familjen, har vittnat om att något sådant skedde. Dessutom lär polisen ha hört berörda assistenter och särskilt assistenten som jobbade den kvällen.
De troll som ihärdigt framför denna konspirationsteori och som regel i kombination med ett ohämmat hat riktat mot dottern och hennes mor och far, är inget annat än just troll drivna av hat, som blundar fullständigt för all fakta som framkommit i fallet.