2024-09-09, 23:50
Medlem
Kustenklars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Bilden på de sandiga trosorna... De fick det i alla fall att vända sig i magen på mig som pappa till en dotter.

Samma här . Storlek 146- också. Som min 10åring har.
Vansinnigt att tänka på allt som hänt med denna lilla M.
Citera
2024-09-09, 23:53
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lokalformaga
Huset blir svårsålt, av flera anledningar.

Jo, det är väl inte precis väl underhållet... Så frågan är var de skulle hitta något annat. De lär ju inte ha den bästa kreditvärdigheten hos banken heller.
Citera
2024-09-10, 08:08
Medlem
Citat:
Bra fråga, funderade själv på det. Enligt vad som skrivs i tråden verkar de ju bo kvar och åtminstone pappan går och handlar etc som om inget hänt. Jag misstänker att detta är en familj som väljer minsta motståndets väg... Att flytta och bryta upp är nog ett jäkligt stort projekt som de inte vill ta i. Då är det enklare att försöka inte låtsas om något... Det är i alla fall min gissning. Idag är det ju inte lätt att vara anonym heller.

Jaja, mamman och pappan handlar ofta tillsammans. Men mamman ser mer "deppig" ut. Inte som förr, men pappan ler och verkar helt opåverkad. Hörde att han önskade kassörskan glad påsk som t.ex, och det var ju väldigt kort efter allt.
Citera
2024-09-10, 12:41
Medlem
Har läst igenom alla de filer från FUP som vi hittills fått till oss här. Det finns så mycket att reagera på... och den första reaktionen är ju definitivt hur f-n man kan leva i en sådan smutsig oreda?? Och med en mamma som är städerska?? Till och med avföring på väggarna?? Hur kan man låta sina barn växa upp i ett sånt sunkigt, ohälsosamt hus?! Och låta barnen förstöra det ännu mer??
Jag är fullt medveten om att det inte är alla förunnat att bo i ett tip top, nyrenoverat hus, har själv bott i ett äldre, relativt omodernt hus. Det är inte grejen. Oavsett husets standard kan man väl ändå hålla rent och snyggt?? Jag skulle aldrig någonsin använda Tims toalett! Då gick jag hellre ut och kissade på gården! Sen undrar man ju över dessa anmälningar till soc - de kan väl aldrig ens ha gjort hembesök, varit in i huset och tittat?? Om de varit det - hur kan man i så fall låta bli att slå larm om en sådan hälsorisk?! Tänk alla bakterier... nä, fy! Som sagt, omodernt, ej renoverat osv. - helt ok, men smutsen och skiten? Inte ok!

Huset verkar ju vara ett enda äckligt kaos på insidan! Samtidigt ser huset helt ok ut på utsidan av det lilla man ser på sidan 70 i aktbilaga 123 och bilarna på sida 41, 43 och 44 i aktbilaga 123 ser helt ok ut iaf på utsidan. Inga gamla rosthögar liksom. Snacka om kontraster. Men hur går det ihop med pappans berättelse om att de inte har det bra ekonomiskt?? Inte bara en, utan flera bilar. Hur många har råd med det på enbart en städerskas lön? Dessutom en fyrhjuling. Och så vidare...

Såklart finns det betydligt mycket värre saker att reagera på när man läser FUP - men jag kan ärligt talat inte helt ta in de delar som handlar om Maja ännu! Stora stenar, våldtäkt... Har ingen relation alls till de inblandade, men att ta in vad han gjort, vad hon måste ha känt, vilket övertag han hade i storlek och styrka, att han t.o.m. lagt en stor sten på henne (som säkert inte vägde mycket mindre än henne själv) osv. - nä, är nog inte redo för det. Enbart det fysiska övertag han haft över henne får mig att må illa. Även som vuxen så tar det stopp för mig när jag ser storleken på trosorna. Jag är själv kort och liten, köper ibland kläder i just den storleken när jag kan (mycket billigare). Får mig att inse att jag nog inte är så stark och kan sätta emot så mycket som jag tror.. usch, vad jag lider med denna flicka och hennes familj!!
Citera
2024-09-10, 13:11
Medlem
Men jisses, hur står det till hos denna varelse!?!

När han frågar den misstänkte 18-åringen om han kan uppge sitt personnummer kan han inte svara – han menar att han inte vet när han är född.

– Ingen aning, säger han när domaren frågar om han åtminstone vet vilket år.

https://www.markposten.se/nyheter/rattegangen-inleds-har-ar-majas-misstankta-mordare.50db30f4-7fe1-488e-8e2f-ba7ae7b509c5
Citera
2024-09-10, 13:14
Medlem
Detaljerna som framkommer i den här tråden verkar handla om en familj som egentligen inte borde ha barn utan föräldrarna borde inte fått bli föräldrar överhuvudtaget. Kontroversiellt, men förr i tiden var det väl lite den här typen av männniskor som steriliserades just för att undvika den typ av iq-befriade människor som lever i misär och smutsighet. Det är synd om barnen som aldrig får en ärlig chans att leva ett bra liv. De är förståndshandikappade och lever sedan i en miljö med förståndshandikappade föräldrar som till största delen nätt och jämt hankar sig fram i vardagslivet.
Citera
2024-09-10, 13:25
Medlem
Citat:
Den 14 mars anmäls 17-åriga Maja försvunnen. Hon försvann efter att ha slutat skolan lite tidigare, vid 13-tiden, och anmäldes försvunnen av bland annat den skolskjuts som skulle ha kört henne till en fritidsaktivitet, säger Nina Friman Björk.

https://www.markposten.se/nyheter/rattegangen-inleds-har-ar-majas-misstankta-mordare.50db30f4-7fe1-488e-8e2f-ba7ae7b509c5

En liten tröst i allt elände är ändå att veta att i alla fall någon reagerade! Frågan är bara till vem skolskjutsen anmälde och vad mottagande person vidtog för åtgärder...
Citera
2024-09-10, 13:33
Medlem
Fruktansvärda människoöden. Först och främst såklart Maja som berövades sitt liv på ett brutalt och vidrigt sätt.
Men alltså hur fan har denna GM levt, och systern? Hemmiljön är fruktansvärd och det jag läste om pappans besatthet av porr och sex, samt skyltarna han skrivit visar ju bara på att dom här barnen har vuxit upp i en totalt snedvriden miljö. Det syns ju på hans toalettdörr att det är en pojke som inte mår bra. Jävla hackande och huggande i den dörren.
Vidrigt att soc inte har kunnat kliva in!!!!
Som någon skrev, utifrån så ser ju huset och gården hyfsat välskött ut. Men inuti… som sen inuti hjärnorna på de som bor där. Här hade det nästan varit mer spännande att läsa utredningar från soc än hela FUP.
Citera
2024-09-10, 14:09
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backad
Jaja, mamman och pappan handlar ofta tillsammans. Men mamman ser mer "deppig" ut. Inte som förr, men pappan ler och verkar helt opåverkad. Hörde att han önskade kassörskan glad påsk som t.ex, och det var ju väldigt kort efter allt.

Tack! Det stämmer väl också lite med vad vi vet i övrigt, mamman verkar väl vara en mer passiv personlighetstyp i de få förhör vi kunnat läsa och jag misstänker mer känslig för omgivningen. Pappan verkar mer trava på hejsan hoppsan. Väntar sedan mamman åtal för medhjälp blir det ju inte roligare att åka till ICA.

Hoppas i alla fall dottern kan landa på fötterna någorlunda.
Citera
2024-09-10, 14:36
Medlem
Kungsgardens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrhjulingen

En liten tröst i allt elände är ändå att veta att i alla fall någon reagerade! Frågan är bara till vem skolskjutsen anmälde och vad mottagande person vidtog för åtgärder...

Majas familj reagerade väl direkt när hon inte kom hem från skolan och anmälde dottern saknad vid 18? Du får det att låta som om ingen annan reagerade.

Citat:
Väntar sedan mamman åtal för medhjälp blir det ju inte roligare att åka till ICA.

Jag ser att hon står som misstänkt i dagboksbladet (bara mamman, ej pappan)
Varför separerar man åtalen? Vilken är källan att mamman kommer att bli åtalad för medhjälp?
Citera
2024-09-10, 14:50
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungsgarden
Majas familj reagerade väl direkt när hon inte kom hem från skolan och anmälde dottern saknad vid 18? Du får det att låta som om ingen annan reagerade.

Jag ser att hon står som misstänkt i dagboksbladet (bara mamman, ej pappan)
Varför separerar man åtalen? Vilken är källan att mamman kommer att bli åtalad för medhjälp?

Vi vet inte att hon kommer att bli åtalad för det, men det är väl inte osannolikt. Så det var en spekulation från min sida. Att hon är misstänkt finns i stämningsansökan och i den delen av FUP vi sett fanns också något om att hon skulle hämtat Tim vid Gulfmacken i Skene efter dådet.
Citera
2024-09-10, 15:13
Medlem
Kungsgardens avatar
Citat:
Vi vet inte att hon kommer att bli åtalad för det, men det är väl inte osannolikt. Så det var en spekulation från min sida. Att hon är misstänkt finns i stämningsansökan och i den delen av FUP vi sett fanns också något om att hon skulle hämtat Tim vid Gulfmacken i Skene efter dådet.

Var hittar du att hon är misstänkt i stämningsansökan? Jag ser bara att hennes namn nämns angående arbetstid på morddagen.

Jag blandade ihop kvinnornas förnamn. Varken mamman eller pappan har varit misstänkta i detta mål enligt dagboksbladet. De står enbart som vårdnadshavare. Däremot en annan kvinna, M. Andersson, 83 år, som fick misstankarna avskrivna långt innan åtal väcktes. Det kommer sannolikt inte att bli ett ytterligare åtal för medhjälp då alla är avskrivna.

Sökte på "medhjälp" respektive "mormor" i tråden och folk har hängt ut helt fel personer som mormor, moster m fl gissningar. Namnen, som är rena gissningar, är inte ens maskerade. De droppades i april och står kvar. Mycket dålig stil. Andersson är ett av Sveriges vanligaste namn så människor borde inse att de kan hänga ut fel personer som brottsliga medhjälpare, och minst maska namnen. Nu kommer de stackars feluthängda kvinnornas namn fram i googlingsresultat för all framtid. Dålig stil och så onödigt när det bara är att kolla upp fakta med tingsrätten.

19 juni lade åklagaren ner förundersökningen om grovt skyddande av brottsling i tre fall. Förutom 83-åringen kan det ha handlat om föräldrarna. Det syns dock inte hos tingsrätten längre.

Nedläggningsbeslutet för att slippa fler trådsanningar om målet:

https://gofile.io/d/rqflOh
Senast redigerad av Kungsgarden 2024-09-10 kl. 16:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in