2024-09-09, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Fysiken säger att contrails försvinner, vilket vi kan se.

Sen att chemtrails inte försvinner.. det är en annan sak.

Att ni hävdar att fysiklagar säger att contrails försvinner, MEN.. längre bort i samma video, ja där.. är det andra förutsättningar som gör att dom sprider ut sig med vinden i flera timmar.
Detta bevisar att ni är troende, som lärde er i skolan, att tro jättehårt på teorier från sektledningen.. och idag är du en jävligt klipskt apa från big bang.
Ledningen sa inget om chemtrails offentligt, och då är det inte chemtrails enligt er sektmentalitet.

Regeringar erkänner molnsådd med chemtrails.. men dom sa inget på nyheterna = det händer inte.

Folk som anser att skolan gjorde dom smarta.. är dom största idioterna, fast dom är bra på att lyda, och snabba med att hävda att dom är smarta.. medans dom inte vet skillnad på teoritro och riktig kunskap baserat på kall fakta.
Om du ska snacka skit om tro bör du kolla upp din relation med Uppenbarelseboken. Det är en TRO på en sagobok.
Jag med flera förlitar oss på fakta och drar slutsatser av det vi kan mäta och se. Än så länge ser vi kondensationsstrimmor efter kommersiella flygplan på ~10k meters höjd som kan följas på ex fr24.
Det vi däremot inte kan se är gigantiska gräshoppor.
Citera
2024-09-09, 20:24
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Om du ska snacka skit om tro bör du kolla upp din relation med Uppenbarelseboken. Det är en TRO på en sagobok.
Jag med flera förlitar oss på fakta och drar slutsatser av det vi kan mäta och se. Än så länge ser vi kondensationsstrimmor efter kommersiella flygplan på ~10k meters höjd som kan följas på ex fr24.
Det vi däremot inte kan se är gigantiska gräshoppor.

Jag frågade en svensk ai om contrails. Den svarade det som en pilot förklarade i video online när chemtrails just hade börjat hända.. att det finns en specifik höjd som kallas kondenszonen, där contrails kan ses försvinna.
Detta har ni protesterat mot i 20 år nu.

Om nånting blockerar solen medans folk injicerar bankkort i högerhanden så blir sagoboken en verklighetsbok som beskrev dessa händelser som tecken på de sista dagar, redan för tusentals år sen.
Senast redigerad av KungPungPat 2024-09-09 kl. 20:43.
Citera
2024-09-09, 20:47
Medlem
Citat:
Fysiken säger att contrails försvinner, vilket vi kan se. .... Folk som anser att skolan gjorde dom smarta.. ...

Känns ganska meninglöst att diskutera fysik med någon som inte ens klarade av gymnasiet.

Men nej, fysiken säger absolut inte att cirrusmoln och contrails förvinner. Och det behöver man ju inte vara en raketforskare för att förstå - vem som helst kan ju kostatera att cirrusmoln kan ligga kvar jävligt länge.

Citat:
Att ni hävdar att fysiklagar säger att contrails försvinner, MEN.. längre bort i samma video, ja där.. är det andra förutsättningar som gör att dom sprider ut sig med vinden i flera timmar.

Exakt. Vädret varierar beroende på plats. På en plats är det fuktigare än på en annan plats.

Och det hela är ju inte märkligare än moln vars utbredning och förekomst också varierar beronde på plats.
Citera
2024-09-09, 20:52
Medlem
Citat:
Jag frågade en svensk ai om contrails. Den svarade det som en pilot förklarade i video online när chemtrails just hade börjat hända.. att det finns en specifik höjd som kallas kondenszonen, där contrails kan ses försvinna.

Om nånting blockerar solen medans folk injicerar bankkort i högerhanden så blir sagoboken en verklighetsbok som beskrev dessa händelser som tecken på de sista dagar, redan för tusentals år sen.
Mmm, skulle inte pyjamasfjanten komma tillbaka och "rädda" oss också? Fail på den med.
Var i bibelskrället står det om bankkort i högerhanden? "Mark of the beast" kommer du säkerligen släpande med. Det är fortfarande en förvanskning av TRO, det du håller på med. Vid -50 grader på 10km finns moln. Flygplanens avgaser genererar liknande moln. Om luftfuktighet med mera är det rätta. Fakta, inte tro. Läs en bok. Å nej, du kan ju inte läsa, det har du ju gjort tydligt i denna tråd. Du är ett hopplöst ignorant bibelspektakel som borde bo i en isoleringscell. Du är galen!
Citera
2024-09-09, 20:55
Medlem
Citat:

Du får gärna berätta mer om din påhittade variant av TungPung-contrails. Tror du fortfarande att contrails uppstår genom att is trillar loss från motorerna?

Citat:
... en specifik höjd som kallas kondenszonen...

Jävligt tunt med träffar när jag googlar. Du sitter väl inte bara och hittar på?
Citera
2024-09-09, 21:12
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Du får gärna berätta mer om din påhittade variant av TungPung-contrails. Tror du fortfarande att contrails uppstår genom att is trillar loss från motorerna?

Jävligt tunt med träffar när jag googlar. Du sitter väl inte bara och hittar på?

Jag googlade också efter att ai sa kondenszonen.. men info om den har tagits bort från sökresultaten.
Ai hittade iaf den infon, fast sen la den till massa lögner om strimmor och kvarliggande trails som är fett vanligt tydligen, men ingen av oss såg dom innan 2001.
Ai suger men kul att kondenszonen nämndes.
Citera
2024-09-09, 23:08
Medlem
Citat:
Jag googlade också efter att ai sa kondenszonen.. men info om den har tagits bort från sökresultaten.
Ai hittade iaf den infon, fast sen la den till massa lögner om strimmor och kvarliggande trails som är fett vanligt tydligen, men ingen av oss såg dom innan 2001.
Ai suger men kul att kondenszonen nämndes.

Så google är med i den stora konspirationen och filterar bort resultat om "kondenszonen"? Och även din AI är med tillsammans med alla världens meteorologer, fysiker, piloter och flygledare? Och så jag då som den avlönade shill jag är.

Citat:
... kvarliggande trails som är fett vanligt tydligen, men ingen av oss såg dom innan 2001.

Nu snackar du skit igen. Jag och många med mig såg kvarliggande trails långt tidigare är så. Fenomenet finns ju desutom beskrivet i masssor med gamla böcker och det finns tonvis med äldre fotografier och filmer.

Citat:
... kvarliggande trails som är fett vanligt tydligen...
Citat:
.. tills att hela himlen täcktes av contrails ...

Ja det är ju uppenbarligen vanliga med tanke på att till och med du har sett dem.
Senast redigerad av WilleGarvin 2024-09-09 kl. 23:13.
Citera
2024-09-09, 23:13
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Så google är med i den stora konspirationen och filterar bort resultat om "kondenszonen"? Och även din AI är med tillsammans med alla världens meteorologer, fysiker, piloter och flygledare? Och så jag då som den avlönade shill jag är.

Nu snackar du skit igen. Jag och många med mig såg kvarliggande trails långt tidigare är så. Fenomenet finns ju desutom beskrivet i masssor med gamla böcker och det finns tonvis med äldre fotografier och filmer.

Helst ska man väl se ett kvarliggande contrail under 90-talet innan man med säkerhet kan säga att det fanns såna då.
Jag hann iaf inte så några kvarliggande på 90-talet, trots resor till Stockholm där jag såg contrails försvinna.

Eller ska man låtsas att man vet om att dom fanns? Ser man smartare ut då?
Citera
2024-09-09, 23:15
Medlem
Citat:
Helst ska man väl se ett kvarliggande contrail under 90-talet innan man med säkerhet kan säga att det fanns såna då.
Jag hann iaf inte så några kvarliggande på 90-talet, trots resor till Stockholm där jag såg contrails försvinna.

Om du inte var uppmärksam då kan du ju alltid fråga någon som var det. Eller så kan du ju titta i gamla böcker som beskriver dem.

Citat:
... Ser man smartare ut då?

Du kan ju i alla fall inte se mycket dummare ut än vad du redan gör.
Senast redigerad av WilleGarvin 2024-09-09 kl. 23:18.
Citera
2024-09-09, 23:21
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Om du inte var uppmärksam då kan du ju alltid fråga någon som var det. Eller så kan du ju titta i gamla böcker som beskriver dem.

Jag äger fotoalbum från tider när svartvita bilder togs.. men inte en enda bild finns som visar contrails.. för min släkt har inte bott i storstäder där contrails alltid har synts.

Det var efter 2001 som även Dalarnas himmel fylldes med streck som inte ens försvann.
Citera
2024-09-09, 23:38
Medlem
Zopencos avatar
Citat:

Det verkar som mycket i samhället går ut på att låtsas som man inget ser eller förstår och låta gaslightarna gaslighta folks hjärnor. Det passar ju också de flesta som ju bara vill vara trygga och ha det bekvämt utan att oroas.

De som ifrågasätter får ju också bara lögner serverade från myndigheter och t.ex. flashbackförnekarna så många tröttnar givetvis, vilket förnekarna som spamar tråden är tillsatta för att medverka till att vi alla gör.
Citera
2024-09-09, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zopenco
Det verkar som mycket i samhället går ut på att låtsas som man inget ser eller förstår och låta gaslightarna gaslighta folks hjärnor. Det passar ju också de flesta som ju bara vill vara trygga och ha det bekvämt utan att oroas.

De som ifrågasätter får ju också bara lögner serverade från myndigheter och t.ex. flashbackförnekarna så många tröttnar givetvis, vilket förnekarna som spamar tråden är tillsatta för att medverka till att vi alla gör.
Massa svammel. Åh vad det är synd om oss som tänker fel. Har du fakta att komma med eller ska du bara böla en massa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in