2024-09-09, 21:34
Medlem
Vad har sulle utsatt sina barn för? Varför har han förlorat vårdnaden? Finns det någon dom eller fup?
2024-09-09, 21:46
Medlem
F tror fortfarande att föräldrar hammar i fängelse för misshandel när barm har blåmärken , inte ens M vars dotter var timmar från döden fick fängelse.
2024-09-09, 21:54
Medlem
Åh herregud diskussionen som pågår nu. Fia och någon som varit placerad mot någon stackars tjej som försöker förklara sin sida av det. Dom lyssnar överhuvudtaget inte?! Borde inte bli chockad, men blir ändå chockad. Dom hör inte vad hon säger????

Jag må ha fördomar, men hon som varit placerad är ju inte den skarpaste kniven i lådan.
2024-09-09, 21:58
Medlem
Nu är det en foliehatt till i Fias live som kallar sig Ganstergirl050! En riktig härskare som tror det är tufft att trycka ner folk!
2024-09-09, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Och det här är ett utbrett problem menar du att små flickor på förskolan inte får ta av sin slöja överhuvudtaget? Det har jag väldigt svårt att tro. I sådana fall lär inte barnen gå på förskola överhuvudtaget, om det är så noga med det från föräldrarnas håll.

Jo men oro är en känsla och något du KÄNNER personligen. Alla har olika känslor och med tanke på hur socialtjänsten har en tendens att snarare förstöra än hjälpa familjer så ska man vara försiktig med att gå runt och känna och tro saker om andra som man inte känner. Du begår inte det minsta tjänstefel genom att inte orosanmäla till höger och vänster.

Utbrett och utbrett, det förekommer men varför frågar du när du sen inte tror mig?

Att ha utbildning på över fyra år, då bygger man ev oro på kunskaper man har. Inte på impulser så att man anmäler hit och dit. Dina slutsatser och din förmåga att tolka det skrivna ordet är lägre än hos en sjätteklassare. Det är befängt att du ger dig in i diskussioner du inte förstår dig på. Du stavar bra men i övrigt är du som ett omoget och trotsigt barn. Så ser jag på dig. The lord of muppetshow. Det är du Burre.
2024-09-09, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cutepenguin
Åh herregud diskussionen som pågår nu. Fia och någon som varit placerad mot någon stackars tjej som försöker förklara sin sida av det. Dom lyssnar överhuvudtaget inte?! Borde inte bli chockad, men blir ändå chockad. Dom hör inte vad hon säger????

Jag må ha fördomar, men hon som varit placerad är ju inte den skarpaste kniven i lådan.
Nej , hon tror ju på allvar att hennes föräldrar hamnade i fängelse för att hon ramlat när hon åkt rollerblades och att hon och då fick vara placerad i 9 år i familjehem och på SIS.
Tjejen menar att inte få äta när man vill och gå klädd som man vill från 12 års ålder är misshandel när det är så det är i vilken familj som helst med regler för mattider osv än mer på en institution där personal dukar upp måltider och har arbetstid som måste hållas
2024-09-09, 22:07
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Headbanging
Utbrett och utbrett, det förekommer men varför frågar du när du sen inte tror mig?
Ja det kan det säkert göra, men jag tror inte att detta är ett jätteproblem. De flesta muslimer verkar inte ha någon slöja på så små barn.

Citat:
Att ha utbildning på över fyra år, då bygger man ev oro på kunskaper man har.
Nu börjar du resonera som socionomerna gör. Och när man tror att en utbildning kan få en att ha "rätt" känsla. Ja då är man riktigt jävla farligt ute. Känslor är känslor. Det är inte fakta, utan är och förblir just en känsla du har. Och den kan vara helt åt helvete fel hur länge du än studerat på högskola.

Citat:
Inte på impulser så att man anmäler hit och dit. Dina slutsatser och din förmåga att tolka det skrivna ordet är lägre än hos en sjätteklassare.
På vilket sätt hjälper du en familj genom att okynnesanmäla till socialtjänsten för att du har fått en känsla?

Citat:
Det är befängt att du ger dig in i diskussioner du inte förstår dig på. Du stavar bra men i övrigt är du som ett omoget och trotsigt barn. Så ser jag på dig. The lord of muppetshow. Det är du Burre.
Det är klart att jag förstår mig på det och det finns ingen anledning att trakassera muslimer genom onödiga orosanmälningar som inte ens behövs. Det blir inte hjälpta av det och det hjälper inget barn heller i de allra flesta fall.
2024-09-09, 22:12
Medlem
Inanna-1921s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vetgirigast
Nu är det en foliehatt till i Fias live som kallar sig Ganstergirl050! En riktig härskare som tror det är tufft att trycka ner folk!
Hon är så hatisk och blir aggressiv på två röda om någon skulle nämna nåt positivt om soc.
Visst hon har dåliga erfarenheter men hon vägrar förstå att nån annan inte haft det för att hon är så förblindad av sitt hat.
Riktigt omogen och otrevlig människa, hoppas inte hon har barn.
2024-09-09, 22:15
Medlem
Inanna-1921s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Nej , hon tror ju på allvar att hennes föräldrar hamnade i fängelse för att hon ramlat när hon åkt rollerblades och att hon och då fick vara placerad i 9 år i familjehem och på SIS.
Tjejen menar att inte få äta när man vill och gå klädd som man vill från 12 års ålder är misshandel när det är så det är i vilken familj som helst med regler för mattider osv än mer på en institution där personal dukar upp måltider och har arbetstid som måste hållas
Aha det är hon, har hört Fia tajta om detta ett tag nu, hon spred det vidare till sina nya brittiska polare också.
Hon säger att det brusar i liven för att någon spelar in, jag har aldrig förstått hur det skulle brusa för att någon sitter och skärminspelar en live? Folk har pratat om det så länge jag kan minnas men fattar inte hur fan de tänker?
2024-09-09, 22:24
Medlem
Vem var det som sa äckel eller vad det var och avbröt liven?
Nu börjar Fia gå i baklås igen mot en stackars tjej i liven. Det är alltid samma koncept. Hon hittar på ett citat. Nu är
det att judar inte ska tala väl om nazister. Hon låter inte tjejen I komma till punkt. Det är helt hopplöst. Det går absolut inte att tala med henne
2024-09-09, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inanna-1921
Aha det är hon, har hört Fia tajta om detta ett tag nu, hon spred det vidare till sina nya brittiska polare också.
Hon säger att det brusar i liven för att någon spelar in, jag har aldrig förstått hur det skulle brusa för att någon sitter och skärminspelar en live? Folk har pratat om det så länge jag kan minnas men fattar inte hur fan de tänker?
Ja , den historien har spridits och folk går på den när det är ytterst få föräldrar som hamnat i fängelse för misshandel av sina barn och knappast för att de haft blåmärken enstaka gång på benen .
Senaste fantasi - historia som folk svalde med hull och hår var någon förälder var föräldrar där deras flicka omhändertogs och barnet som sedan kom hem var en pojke
2024-09-09, 23:39
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inanna-1921
Nu säger han iallafall det jag velat säga till dessa människor.
Barn kan fortfarande älska sina föräldrar även om de har betett sig illa mot dem och tex misshandlat dem, barn är lojala.
Det och att föräldrar som håller på med att demonstrera och vara på sociala medier och "kämpa" för sitt barn skulle vara ett tecken på att de är oskyldiga. Det är så mycket skit snack!
Folk har egon, folk tror att deras barn är ägodelar och många har inte ens insikt i hur de behandlar barnen så därför demonstrerar de och tror att de ger bevis på sin oskuld genom att publicera papper från myndigheter som visar hur olämpliga de år.

Jo han hade några bra poäng. Hans problem är bara hans attityd och inställning till det hela. Lite nonchalant.

Citat:
Han klarar inte heller att debattera med Sofia. Hon äger frågorna och honom. Han är inte supersmart direkt. Kan inte sammanfatta eller hålla i samtalet och fokusera.
Nä det gick sådär. Man hade kunnat önska att han var saklig och tog sin tid när han ändå gick upp för att prata med dom. Istället fick man massa suckar och frustration.

Fia ber om tips vad man kan säga istället för att soc kidnappar barn. Han viftar undan det med att det inte är hans organisation.. lixom, du hade en chans där.

Äe Simon ut med skiten på Fia, annars bluffar du bara.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in