2024-09-09, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tempmail2
Jaså? Har du testat eller? Gäller det alla, och även de som raderats sista tiden? De kan ju ändå ha ändrat rutinerna.. Då borde man ju dyka upp på de andra sajterna också när man flyttar? Jaja. Då får man ha lite koll på dem då isåfall.

Är du borttagen från Mrkoll nu eller? Du skrev häromdagen att du inte lyckades.

Jag har en vän som var borttagen som sedan flyttade och blev därefter tillagd igen
Citera
2024-09-09, 21:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Arkitektkompisen
Läs steg 11.

Tackar.
Citera
2024-09-09, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ninja4Life
Att ange sitt BankID på en sajt som drivs av folk med tvivelaktig moral, kan det leda till problem?

Varför? De har ju redan all information som finns om dig.
Citera
2024-09-09, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erik.otuktsson
Tackar. Men jag verkar bara dyka upp på ett par ställen, och det är några av sidorna i TS som inte hunnit plocka bort min än. När de väl gör det så tror jag inte ens jag behöver begära borttagning av uppgifter från Google då, om jag förstår rätt

Om inte sidorna du bett om borttagning hos tar bort dig är det ju iallafall bra med borttagning på Google.
Vissa sidor tar längre tid en andra att försvinna från Google genom Googles indexering. Mrkoll kan ta upp mot 2-3 månader. Men om du begär borttagning från Google försvinner länken på 2-3 dagar.
Senast redigerad av Arkitektkompisen 2024-09-09 kl. 21:49.
Citera
2024-09-09, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Funkar detta på Lexbase och krimfup med?
Och är det säkert att mrkoll med tar bort? Har försökt hos dom tidigare utan att lyckas.

Jag har fått bort mig från allt förutom Krimfup, Lexbase och upplysning.se hittills.

Mrkoll tog bort mig inom 12h efter jag skickade till dem.
Citera
2024-09-09, 21:42
Medlem
Citat:

Jag har en vän som var borttagen som sedan flyttade och blev därefter tillagd igen
Japp, tog ett par dagar dock så de verkar väldigt godtyckliga och litar inte på dem för fem öre.. skickade flera gånger. Om det var långa handläggningstider eller om de struntade i det först vet jag inte.. ratsit som infört bank-id-borttag känns bättre. Nu väntar jag på googleborttag, gått några dagar och der kan väl vara rätt segt kanske. Du då, borttagen?
Citera
2024-09-09, 21:43
Medlem
Citat:
Varför? De har ju redan all information som finns om dig.
Verkligen inte ditt BankID!
Citera
2024-09-09, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tempmail2
Japp, tog ett par dagar dock så de verkar väldigt godtyckliga och litar inte på dem för fem öre.. skickade flera gånger. Om det var långa handläggningstider eller om de struntade i det först vet jag inte.. ratsit som infört bank-id-borttag känns bättre. Nu väntar jag på googleborttag, gått några dagar och der kan väl vara rätt segt kanske. Du då, borttagen?

Grattis. Ja Mrkoll har nog mycket just nu.
Jag har varit borttagen från det mesta sedan 6 månader tillbaka.
Citera
2024-09-09, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ninja4Life
Verkligen inte ditt BankID!

Inte så att du ger dom tillgång till ditt BankID bara för att du ”identifierar” dig..
Citera
2024-09-09, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjackmoster
Svarar på detta här eftersom förra tråden låstes med hänvisning till denna tråd:

Du är alltså någonstans mellan en privatdetektiv och stalkerkonsult, och det du sysslar med är så ljusskyggt att du inte "kan säga mer", ens väldigt generellt, än att du hjälper folk med "research" på olika människor. Och sedan har du mage att klaga på att "folk har blivit så paranoida" och att de tar bort sig själva från dessa sidor och att detta nu försvårar för dig i ditt s.k. jobb. Som om du inte själv vore ett vandrande exempel på varför det är en bra idé att inte vara helt transparent som person genom dessa sidor.

Du får väl helt enkelt bli en riktig privatdetektiv med färdigheter som går bortom att slå upp folk på mrkoll.se.
Ja ja
Du menar smyga i buskarna😊
Nej men tack ändå
Citera
2024-09-09, 23:23
Medlem
Citat:

Jag skickade in via länken om att bli borttagen är fortfarande inte borttagen hur många gånger måste man skriva till dom för att bli borttagen?
Citera
2024-09-09, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erik.otuktsson
Vad fyllde ni andra i när ni tog bort er från Google?

En ruta man ska skriva ett obligatoriskt svar i är ju denna:

"Webbadresser till innehåll som innehåller de personliga uppgifterna som du vill ska tas bort"

och så måste man lista X antal sidor. Ska man bara lista google.com eller vadå?

Har samma problem vill ta bort mig från Google men vad ska man länka för sidor? Har ett gammalt linkedin konto som jag inte kommer åt som alltid dyker upp när jag söker mitt namn kan jag skriva in det med? Har tagit bort mig från allt dock är MRKOLL omöjliga finns fortfarande kvar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in