Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-09-09, 18:00
Medlem
heliotrops avatar
Kort hår kan vara riktigt klädsamt. Page också.

Att ha långt hår och vara äldre kan vara vackert om det är tjockt och i god kvalitet

Så det handlar mer om det
Citera
2024-09-09, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManicToo

Vi män kommer undan eftersom vi har kort frisyr.

Och för att män - till skillnad mot kvinnor - med åren bara blir stiligare och stiligare överlag 🤪

Men för att svara till TS, så JA. En del kvinnor kastar in handduken till sist - det är ju färdigflörtat, slutraggat, sexigheten blott ett minne. Skönt att slippa karljävlarna, helt enkelt. 😁
Citera
2024-09-09, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Vem har du sett klippa sig? Eller förutsätter du bara att de hade långt hår innan? Du vet att gamla människors hår inte växer mer än max en dm?

10 cm per vad, År? Det är väl regel för alla människor inte bara gamla.
Citera
2024-09-09, 18:57
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Povdeluxe
10 cm per vad, År? Det är väl regel för alla människor inte bara gamla.

Tänk dig att du är korthårig och sedan beslutar för att sluta klippa dig. Är man ung kan man få ganska långt hår, det vanliga är att det slutar växa ungefär på halva ryggen medan vissa få kan växa hår de kan sitta på. Människor 70-100 år kan bara växa en liten stump av hår om de slutar klippa sig, ca 10 cm från nacken och ned. Det är precis nog att kunna sätta upp en tofs. Det innebär att gamla inte kan vara långhåriga på samma sätt som en ung människa som lätt kan låta håret växa till t ex axellängd.
Citera
2024-09-09, 19:43
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midtown
Kvinnor som passerat bäst före datum med råge tenderar at klippa sig korthårigt. Den klassiska korthåriga kärringfrisyren. Är den kvinnans sätt att kasta in handduken och ge upp sin sexualitet? Är den sista spiken i kistan som visar att kvinnan eller tanten gett upp på sig själv?
Ofta slutar de ju även sminka sig i samma veva. De har liksom fattat att ingen är intresserade av de längre?

Är kärringsfrisyrens kvinnans sätt att kasta in handduken?
Japp, på samma sätt ger vi gubbar upp och dricker öl och får en jättemage.

Kvinnorna kanske diskuterar stickning, vad vet jag. Männen med magar har fotboll att tala om.
Citera
2024-09-09, 19:48
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Det är en korrekt observation. Den så kallade offentlig sektor-frisyren.

Finns även en tråd om den vedervärdiga frisyren.

(FB) Offentlig sektor-frisyren
Det finns ju en relativt jobbig variant av offentlig sektor-frisyren som ser ut som "igelkotts"-snagg på något sätt. Rödfärgat med korta strån som står rakt upp på skallen. Uppklippt runt öronen och lite längre i nacken. Men det kanske inte är så aktuell längre? Inte ens bland kvinnliga kommunala chefer och fack-förenings-tanter på landsbygden... och glöm inte heller de obligatoriska attributen "poppiga" blå plastglasögon och rullväska från Clas Olson när de är på besök i Stockholm!
Citera
2024-09-09, 19:51
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heliotrop
Kort hår kan vara riktigt klädsamt. Page också.

Att ha långt hår och vara äldre kan vara vackert om det är tjockt och i god kvalitet

Så det handlar mer om det
Nej, riktigt kort hår är sällan klädsamt på kvinnor. Visst, några har ansikten och personlighet som passar i det, men de är undantag skulle jag säga. Page däremot kan vara snyggt på de som har hår och ansiktsform som passar för det.
Citera
2024-09-09, 19:56
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Att alla kvinnor ska ha långt hår är en ganska ny grej.

Det var (nästan) bara småflickor som var långhåriga fram till 00-talet.

Att klippa en riktig frisyr var ett sätt att visa man blivit vuxen.

De som är kortklippta nu har antagligen varit det tidigare i livet och därför är det inget märkvärdigt att göra det igen.
Det känner jag inte igen. Menar du att (i princip) alla vuxna kvinnor var kortklippta innan 00-talet?
Citera
2024-09-09, 20:37
Medlem
obscenitets avatar
Well som kvinna och 45 år så kan jag säga att det är nog flera orsaker. Har långt hår förövrigt och inga planer på kort.
Hårkvalitet: har själv märkt att den börjat dala. Behöver göra behandlingar hos frisören några gånger om året och jag har alltid haft tjockt hår men har nu mer normal tjockhet.
Sen kan det nog ligga något i att man blivit bekväm och inte orkar. Man har kanske en relation sedan många år eller vill inte ha någon (inte så lätt att dejta som äldre tydligen).
Sen är det väl mer okej på vissa jobb och kretsar än andra att ha den frisyren.
Citera
2024-09-09, 22:32
Medlem
Bajskottens avatar
Vad pratar vi för ålder? Vilken hårlängd? Kolla in kvinnors frisyr på 60-talet, kort men snyggt! Varför är kort så jävligt?

Är väl en sak om man pratar feministkort...
Citera
2024-09-10, 09:19
Medlem
ManicToos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BiggestSnoozer
Men för att svara till TS, så JA. En del kvinnor kastar in handduken till sist - det är ju färdigflörtat, slutraggat, sexigheten blott ett minne. Skönt att slippa karljävlarna, helt enkelt. 😁
Jag trodde de hennafärgade håret av den anledningen.

De kan även köpa en rollator om de vill slippa uppvaktning. Eller en beige byxa och rock. Gå på konstutställningar och opera är också smart.
Citera
2024-09-10, 09:25
Medlem
ManicToos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemseman
Ser välvårdat och trevligt ut. Seder och traditioner förändras. Det är väl inte helt lätt att få till den där perfekta frisyren och den lilla virkade mössan allt snyggt och prydligt så där. En vanlig hästsvans kan ju vara trevligt också?!
Jag älskar hästsvans, så kvinnligt, och avskyr kvinnligt hänghår som man inte gjort något med. Tanter har nästan aldrig hästsvans, jag undrar varför.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in