2024-09-09, 17:53
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Har du någonsin mött någon som lagt till ”Dr” före sitt namn som har en riktig doktorsexamen?
Citera
2024-09-09, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Odovacer
Förstanamnet på "artikeln", Young Mi Lee.
Finns hon verkligen på riktigt? Hon har en ORCHID: https://orcid.org/0000-0002-1210-4726
Hanna Women’s Clinic dit hon är affilierad och ska arbeta som läkare finns men adressen verkar inte stämma och det ger inte mycket avtryck på nätet. Hon anger inte email dit. Det är underligt att man inte hittar mer spår av henne.

Det finns en kvinnlig obstetriker i USA med samma namn:
https://nyulangone.org/doctors/1558575647/young-mi-lee
Dock har de olika bio så det kan inte vara samma. Är det meningen att man ska hitta spår av den existerande läkaren Young i USA och förväxla denna med fake-Young artikelförfattaren för att få den senare att verka mera existerande?
Vet inte om du såg mitt svar igår att historien debunkades för redan en månad sedan... kritiken du tar upp togs upp redan då.

Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Jerker
Den där studien blev debunkad för en månad sedan... av s.k. "antivaxxers" faktiskt. John Campbell blev lurad och har själv tagit bort videon från YouTube... det är därför du inte hittar den på hans egen kanal längre.

Här är en månad gammal tråd där Jikkyleaks beskriver problemen med studien...
https://x.com/Jikkyleaks/status/1822115578653618232
Sorry but this is not a believable study.
1. ORCID ID record for Lee is blank, she is not a molecular biologist (& address does not validate)
2. No ethics approval despite clinical samples (blood and semen - seriously?)
3. Vials were incubated for a year without bacterial or fungal growth - these people have never done cell culture.
4. Quoting #Sashagate as a source in scientific paper is a massive red flag

Det bästa med hela historien är att den visar att bara för att en studie är peer-review:ad så betyder inte det att den är sann. En stor del av peer-review:ade studier är rent forskningsfusk som vill driva en agenda.
Citera
2024-09-09, 19:08
Medlem
brukstjacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brodrude
En äkta "stjärna" den där doktorn

https://en.wikipedia.org/wiki/John_Campbell_(YouTuber)
Festligt att kalla sig doctor när man har en phd i nursing. You're not technically wrong, but...
Citera
2024-09-09, 19:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsmannen
Gemensamt för de här personerna du nämner är deras drift att tjäna pengar på vaccinskeptiker.
Campbell vet förstås att den här ”studien” är trams. Det behövde han inga vänner som påpekade för honom. Han har alltid legat på gränsen och på så sätt framstått som trovärdig. Nu gick han över den gränsen.

Robert Malone är lite samma sak. Han har dragit in stora summor på föreläsningar etc. Men det han påstår om mRN vacciner saknar belägg. Han är också bra på att överdriva sin del av forskningen på LNP. Det påverkar hans trovärdighet negativt för att uttrycka det diplomatiskt.

Ja han har säket tjänat stora pengar på att beskriva hur det vaccin-industriella och bioterror-forskningskomplexet och CIA hänger ihop med varandra...
Citera
2024-09-09, 19:58
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersStenberg
Ja han har säket tjänat stora pengar på att beskriva hur det vaccin-industriella och bioterror-forskningskomplexet och CIA hänger ihop med varandra...

Han tjänar pengar på sina följare. Stora pengar, så incitament finns.
Följarna är på nivån att de tror att bland miljarder och åter miljarder vaccinerade individer har just de kunnat konstatera att vissa blir magnetiska. Men slutsatsen att det måste röra sig om experiment med magnetiska nanopartiklar. Detta utan att på något sätt använda vetenskapliga metoder.
Tänkandet stannar vid att detta skulle vara något oerhört och att det inte skulle upptäckts av hundratusentals foskare och regulatoriska myndigheter ligger utanför förmågan.

Genom lite ”connect-the-dots” verkar narrativet ännu mer spännande och pengarna rullar in….
Citera
2024-09-09, 20:03
Avstängd
Citat:
Han tjänar pengar på sina följare. Stora pengar, så incitament finns.
Följarna är på nivån att de tror att bland miljarder och åter miljarder vaccinerade individer har just de kunnat konstatera att vissa blir magnetiska. Men slutsatsen att det måste röra sig om experiment med magnetiska nanopartiklar. Detta utan att på något sätt använda vetenskapliga metoder.
Tänkandet stannar vid att detta skulle vara något oerhört och att det inte skulle upptäckts av hundratusentals foskare och regulatoriska myndigheter ligger utanför förmågan.

Genom lite ”connect-the-dots” verkar narrativet ännu mer spännande och pengarna rullar in….

Jag tror inte att regulatoriska myndigheter kommer dragandes med magneter från Claes Olsson och testar dem empiriskt.

Det går inte riktigt till så i vetenskapsvärlden...

Det gör inte min undersökning mindre vetenskaplig.

Men som sagt det där är inget du begriper. Krävs sannolikt att man läser grundkurs i vetenskapsteori för att begripa sådant - dvs OM man är just vetenskapstroende.
Citera
2024-09-09, 20:09
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersStenberg
Jag tror inte att regulatoriska myndigheter kommer dragandes med magneter från Claes Olsson och testar dem empiriskt.

Det går inte riktigt till så i vetenskapsvärlden...

Det gör inte min undersökning mindre vetenskaplig.

Men som sagt det där är inget du begriper. Krävs sannolikt att man läser grundkurs i vetenskapsteori för att begripa sådant - dvs OM man är just vetenskapstroende.

Givet din övertygelse om dina fynd och okunskapen om hur vacciner ständigt undersöks och innehållet noggrant kontrollerades på närmast molekylnivå så är jag nyfiken.

Vad är dina tankar om studien tråden handlar om?
Hur ser du på metoder och resultat?
Citera
2024-09-09, 20:16
Avstängd
Citat:
Givet din övertygelse om dina fynd och okunskapen om hur vacciner ständigt undersöks och innehållet noggrant kontrollerades på närmast molekylnivå så är jag nyfiken.

Vad är dina tankar om studien tråden handlar om?
Hur ser du på metoder och resultat?

Jag är inte tillräckligt insatt i biokemi - längesedan jag läste det.

Som sagt jag är spontant skeptisk eftersom det ser "lite för bra ut" från oss skeptikers ståndpunkt.

Ett sätt att framställa skeptiker som idioter är att sälja in helt imbecilla påståenden till dem - som flat eart, grafenoxid, spontanbyggande nanostrukturer - är möjligen exempel på just en sådan "förgiftande av brunnen"-strategi.

Många är skeptiker bara baserat på vana eller ren intuition. Många är kanske alltid negativa till ny teknik. Jag tillhör den senare av dessa kategorier.

Trots detta är jag förmögen att värdera information på makronivån med vanlig logik och argumentationsanalyser.

Genom sådan basal logik kan man enkelt konstatera att mrna-vaccinen var väldigt ny och otestad teknologi. Vilket i sin tur är något man bör undvika om man kan.

Sedan det där med att vissa injicerade blev svagt magnetiska - det upptäckte jag av en ren slump. Jag förstår om det framstår som absurt. Men jag kan inte göra annat än att hänvisa till vad jag själv sett - och vilket försökspersonerna själva även sett med sina ögon och känt med sina händer.
Citera
2024-09-10, 08:38
Medlem
p1Schwabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saywhaat-
Är du rädd att det är sant ? , det här är en gammal nyhet , då andra forskare upptäckte samma sak 2021 , tror dom var från argentina om jag inte minns fel.Det här bekräftar bara deras arbete.

I denna studien användes Stereomikroskopi vilket är en teknik som gör det möjligt att observera synliga strukturer på mikrometerskala och i vissa fall även submikrometerskala. Tekniken har dock begränsningar när det gäller att identifiera de specifika kemiska komponenterna i de observerade objekten.

Den första jag hörde talas om var Pablo Campra Madrids studier från 2021:
Detection of Graphene in COVID-19 Vaccines by Micro-Raman Spectroscopy

Pablo använde Raman-spektroskopi. Medan stereomikroskopi bara kan ge en visuell bild av strukturer på mikro- och makronivå, kan Raman-spektroskopi ge detaljerad information om materialets molekylära sammansättning och kemiska bindningar.

Palo publicerade vad han hittat då han inte visste vad de visade. Andreas Noack kände igen vissa element och började varna för vaccinen. Hans historia och plötsliga död därefter är en egen historia.

En annan känd studie som också rapporterade om nanopartiklar, inklusive grafenbaserade material, i flera vaccinsatser är av Shimon Yanowitz, en oberoende forskare.
Spectroscopic Analysis of COVID-19 Vaccines

Det finns en lång rad liknande studier som hittat nanostrukturer och grafenbaserade material i COVID-19-vacciner med hjälp av Raman-spektroskopi, TEM, och andra avancerade tekniker. Dessa studier har givetvis oftast publicerats utanför den etablerade vetenskapliga litteraturen.

Några exempel:

Robert O. Young - "Scanning & Transmission Electron Microscopy Reveals Graphene Oxide in CoV-19 Vaccines" (2021)

Richard M. Fleming - "Preliminary Findings of Self-Assembling Nanostructures in Pfizer COVID-19 Vaccines" (2021)

La Quinta Columna (Forskarkollektiv) - "Graphene Oxide Detection in COVID-19 Vaccines Using Electron Microscopy and Spectroscopic Analysis" (2021)

Jean-Claude Perez - "Preliminary Characterization of Suspected Nanomaterials in COVID-19 Vaccine Samples Using Micro-Raman Spectroscopy" (2022)

David O. Kessler - "Observation of Unusual Particulate Matter in COVID-19 Vaccines by Atomic Force Microscopy" (2021)

David Nixon - "Nanostructures and Contaminants in mRNA Vaccines: A Microscopic and Spectroscopic Study" (2021)

Giorgio Bianchi et al. - "Spectroscopic Evidence of Graphene-like Structures in COVID-19 Vaccines" (2021)

Frågan är inte OM denna nanoteknologi finns i mRNA-vaccinen utan VARFÖR.

Dessa oberoende forskare förstår vad det handlar om men få kommunicerar det officiellt. Andreas Noack tystades effektivt men fungerar också effektivt som ett varnande exempel.
Citera
2024-09-10, 09:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av p1Schwab
I denna studien användes Stereomikroskopi vilket är en teknik som gör det möjligt att observera synliga strukturer på mikrometerskala och i vissa fall även submikrometerskala. Tekniken har dock begränsningar när det gäller att identifiera de specifika kemiska komponenterna i de observerade objekten.

Den första jag hörde talas om var Pablo Campra Madrids studier från 2021:
Detection of Graphene in COVID-19 Vaccines by Micro-Raman Spectroscopy

Pablo använde Raman-spektroskopi. Medan stereomikroskopi bara kan ge en visuell bild av strukturer på mikro- och makronivå, kan Raman-spektroskopi ge detaljerad information om materialets molekylära sammansättning och kemiska bindningar.

Palo publicerade vad han hittat då han inte visste vad de visade. Andreas Noack kände igen vissa element och började varna för vaccinen. Hans historia och plötsliga död därefter är en egen historia.

En annan känd studie som också rapporterade om nanopartiklar, inklusive grafenbaserade material, i flera vaccinsatser är av Shimon Yanowitz, en oberoende forskare.
Spectroscopic Analysis of COVID-19 Vaccines

Det finns en lång rad liknande studier som hittat nanostrukturer och grafenbaserade material i COVID-19-vacciner med hjälp av Raman-spektroskopi, TEM, och andra avancerade tekniker. Dessa studier har givetvis oftast publicerats utanför den etablerade vetenskapliga litteraturen.

Några exempel:

Robert O. Young - "Scanning & Transmission Electron Microscopy Reveals Graphene Oxide in CoV-19 Vaccines" (2021)

Richard M. Fleming - "Preliminary Findings of Self-Assembling Nanostructures in Pfizer COVID-19 Vaccines" (2021)

La Quinta Columna (Forskarkollektiv) - "Graphene Oxide Detection in COVID-19 Vaccines Using Electron Microscopy and Spectroscopic Analysis" (2021)

Jean-Claude Perez - "Preliminary Characterization of Suspected Nanomaterials in COVID-19 Vaccine Samples Using Micro-Raman Spectroscopy" (2022)

David O. Kessler - "Observation of Unusual Particulate Matter in COVID-19 Vaccines by Atomic Force Microscopy" (2021)

David Nixon - "Nanostructures and Contaminants in mRNA Vaccines: A Microscopic and Spectroscopic Study" (2021)

Giorgio Bianchi et al. - "Spectroscopic Evidence of Graphene-like Structures in COVID-19 Vaccines" (2021)

Frågan är inte OM denna nanoteknologi finns i mRNA-vaccinen utan VARFÖR.

Dessa oberoende forskare förstår vad det handlar om men få kommunicerar det officiellt. Andreas Noack tystades effektivt men fungerar också effektivt som ett varnande exempel.

Tack , det var det här jag letade efter.
Citera
2024-09-10, 09:36
Medlem
p1Schwabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saywhaat-
Tack , det var det här jag letade efter.

Detta hör så klart ihop med att befolkningar TVUNGET ska vaccinera sig.

DARPA har haft denna tekniken länge och det som är officiellt vinklas mot läkemedelsindustrin men tekniken möjliggör ju även otrevligheter för de som drabbas, helt i linje med flera av DARPAS militära program.

För de som inte kan tänka kritiskt och inte förstår varken google eller engelska så finns det kurser i ämnet att läsa, om inte annat för att förstå att tekniken finns.

https://kursplan.lnu.se/kursplaner/kursplan-4FY535-1.pdf

Det saknas inte heller svenska projekt som arbetar med tekniken, tex:
https://www.vinnova.se/p/sidnano-silica-dna-hybrid-nanostructures/

Den kritiskt tänkande som funderar på varför detta introducerats i samband med mRNA-vaccinen ser snart logiken.

Hör av dig när du kommit på varför tekniken finns där.
Citera
2024-09-10, 09:41
Medlem
p1Schwabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alplandskap
Alla lipider self assembly. Lipider aggregerar i vattenlösning. (Ja, både vaccin och celler är vattenlösningar.) Sov du på kemilektionerna eller har du inte slutfört gymnasiestudierna?

mRNA-vacciner använder lipidnanopartiklar (LNP) för att leverera mRNA-sekvenserna in i kroppens celler.

Denna teknik kan också användas för att kapsla in andra typer av nanomaterial, utan att dessa blir upptäckta eller förstörda under transporten i kroppen.

Nanomaterial kan designas för att aktiveras av externa stimuli, såsom elektromagnetiska fält, ultraljud eller specifika kemiska signaler.

För den som vill fundera vidare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in