2024-09-09, 17:34
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
Vad skulle man göra som arbetsgivare om man råkade ut för en sån anställd som #477?
Absolut ingenting. Vad han gör på sin fritid är mellan honom och hans samvete. Det han sysslat med är omoraliskt men inte olagligt och vi vill inte ha morallagar. Där var Lunds Universitet en ledstjärna som granskade ärendet, kom fram till att mannen inte begått något brott och helt sonika trollmobben. Och den här gången gick det inget vidare med att hota med att välja ett annat universitet för Dumpens tillskyndare brukar sällan vara i den positionen att universitetsval är något de har möjlighet att göra.
Citera
2024-09-09, 17:36
Medlem
Vem är kändisen som Dumpen råkade publicera?
Citera
2024-09-09, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Absolut ingenting. Vad han gör på sin fritid är mellan honom och hans samvete. Det han sysslat med är omoraliskt men inte olagligt och vi vill inte ha morallagar. Där var Lunds Universitet en ledstjärna som granskade ärendet, kom fram till att mannen inte begått något brott och helt sonika trollmobben. Och den här gången gick det inget vidare med att hota med att välja ett annat universitet för Dumpens tillskyndare brukar sällan vara i den positionen att universitetsval är något de har möjlighet att göra.

Vad är det för något med Lunds universitet? Vart kan man läsa detta?
Citera
2024-09-09, 17:40
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:

Hur skulle du tänka, tycka, reagera och göra,
om din närmaste arbetskamrat skulle visa sig vara gädda?
Citera
2024-09-09, 17:40
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lisebergskanin
Vem är kändisen som Dumpen råkade publicera?
Mikael ”Backis” Backstulid från Bonde söker fru.
Citera
2024-09-09, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AllHailBoognish
Det tog inte särskilt lång tid, även om tre minuter helt klart är hyperboliskt sagt. Det pinsamma är dock Expressens lögnaktiga vinkel. Det är gäddan som är utpekad, och inte som pedofil utan just som gädda. Ingen tror att Backis är gäddan för att han fanns med på en av hundra screenshots. Men visst, det där borde ha censurerats innan publicering.

Undrar om Backis själv ringt och gråtit inför pressen. Han blockade mig efter mitt mycket vänliga och informativa inlägg vars syfte var att låta honom veta vem gäddan är ifall han vill göra en anmälan. Tack för hjälpen antar jag.

Skulle nog säga att det tog mer än 30 min iallafall. Detta går säkert att kolla upp. Någon som kan detta rent dator-mässigt?
Citera
2024-09-09, 17:59
Medlem
Nu har Youtube-kanalen Motvikt släppt sin video om Dumpen. Här är konfrontationen av gädda #445 Svetsloppan från en annan vinkel. I övrigt en mkt bra och intressant produktion. https://youtu.be/UndHrmxYurc?si=ylJRPSR-JBY2Y4PI
Citera
2024-09-09, 18:05
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabbenabbe
Vad är det för något med Lunds universitet? Vart kan man läsa detta?
Tidigare i tråden. Det var någon gädda som var forskare på universitet och där försökte den anonyma mobben dreva bort honom från tjänsten. Det gick inte, personalansvarig svarade syrligt och sedan var det locket på. Det var inte jättelänge sedan, några veckor sedan. Någon av de senaste tio gäddorna, tror jag.

Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
Hur skulle du tänka, tycka, reagera och göra,
om din närmaste arbetskamrat skulle visa sig vara gädda?
Eftersom det inte skulle påverka mig skulle jag inte ha någon åsikt. Jag sköter mitt och föraktar pöbelmentalitet.
Citera
2024-09-09, 18:17
Avslutad
Citat:
Tidigare i tråden. Det var någon gädda som var forskare på universitet och där försökte den anonyma mobben dreva bort honom från tjänsten. Det gick inte, personalansvarig svarade syrligt och sedan var det locket på. Det var inte jättelänge sedan, några veckor sedan. Någon av de senaste tio gäddorna, tror jag.

Eftersom det inte skulle påverka mig skulle jag inte ha någon åsikt. Jag sköter mitt och föraktar pöbelmentalitet.

Tror att du är undermåligt underrättad i ärendet. För det där fallet som du hänvisar till bör avse doktoranden med en befattning hos KTH, inte Lund.
Senast redigerad av anwe8 2024-09-09 kl. 18:19.
Citera
2024-09-09, 18:22
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anwe8
Tror att du är undermåligt underrättad i ärendet. För det där fallet som du hänvisar till bör avse doktoranden med en befattning hos KTH, inte Lund.
Jag har för mig att det var i Lund. Nån härifrån startade till och med en gnälltråd om det i Arbetslivsforumet och bifogade svaret som någon Ulrika på Personal hade skickat honom. Han var inte nöjd.

Men jag kan ha blandat ihop. Ska söka lite och se om jag hittar tråden.
Citera
2024-09-09, 18:27
Medlem
Citat:

Citat:

Citat:
Jag har för mig att det var i Lund. Nån härifrån startade till och med en gnälltråd om det i Arbetslivsforumet och bifogade svaret som någon Ulrika på Personal hade skickat honom. Han var inte nöjd.

Men jag kan ha blandat ihop. Ska söka lite och se om jag hittar tråden.

Ja, jag har sökt angående 474 men hittar inget överhuvudtaget. Du får gärna återkomma. 😊
Citera
2024-09-09, 18:29
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Du hade rätt och jag hade helt fel. Det var KTH. Och tråden låg i Utbildning och Studier, inte Arbetsliv. Det gäller alltså #474.

(FB) KTH vägrar ta avstånd från uthängd pedofil
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in