Citat:
Ursprungligen postat av
sugmag-se
Jag tror att det fyrsiffriga antal inläggen snarare är trams och skit. Att Flashback tillåter dina högeråsikter är väl uppenbart med tanke på att du fortfarande är här och att merparten av dina inlägg fortfarande är kvar. Det är det jag inte förstår med såna som gör påståenden som ditt. Ni sitter ju hela dagen och skriver era åsikter, som alltid stannar kvar om sålänge det inte bryter mot en regel. Om åsikten var otillåten så hade alla inlägg tagits bort och du hade blivit avstängd.
Den riktiga frågan är, varför viker sig Flashbacks ägare direkt när han får mothugg? En person i hans position borde slåss för yttrandefriheten på forumet.
Nu kommer min uppgift från
admin så om du inte tror på antalet raderade inlägg hen uppger, får du ta det med hen. Med Flashbacks 100 moderatorer finner jag dock inte antalet orimligt (10 per moderator och dag) och jag förstår dessutom inte vilka bevekelsegrunder
admin skulle ha att ljuga om uppgiften.
Jag har dessutom inga problem med att forumet modereras och att inlägg tas bort, så din halmgubbe om mig är obegriplig. Eftersom jag mig veterligen aldrig skrivit ett inlägg av olaglig karaktär, påverkar inte moderatorernas rensningar mig heller. Möjligen har jag fått några inlägg raderade pga OT, vilket jag tycker är rimligt.
Det jag vänder mig mot är föreställningen om att Flashback är ett forum utan yttrandefrihetsbegränsningar. Det är ren nonsens att påstå något sådant och föreställningen sprids primärt av 3 grupper:
- De som blir upprörda över innehåll i inlägg som får stå kvar.
- De som har personliga incitament och vill marknadsföra Flashback som ett forum utan yttrandefrihetsbegränsningar.
- De som gillar total yttrandefrihet och har gått på myten om Flashback.