2024-09-08, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Rebecka Blomkvist gjorde mål för sitt Wolfsburg i sin comeback efter sin korsbandsskada när Wolfsburg mötte Hertha Berlin i tyska cupen. Bra för landslaget att hon är tillbaka.
Gjorde mål? Hon blev inbytt i 79:e minuten vid ställningen 5-0 och Lynn Wilms gjorde det sista målet, 6-0, i 87:e.
Citera
2024-09-08, 11:36
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peak77
Gjorde mål? Hon blev inbytt i 79:e minuten vid ställningen 5-0 och Lynn Wilms gjorde det sista målet, 6-0, i 87:e.

Så stod det i SVT Sports artikel men den är uppdaterad nu.
Citera
2024-09-08, 11:54
Medlem
Flundran90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245

Galatasaray slog ut BIIK (ganska överlägset också) så Poltava blir seedade. Det är bara Benfica som är en riktigt mardrömslottning tycker jag, kanske även Roma, annars ska Hammarby ha en bra chans. De har chans mot alla oavsett men det blir ju svårare.

🥲
Roma och Benfica är två tekniska lag och jag vet iallafall att Roma är väldigt bra på att hålla boll.Inte följt Hammarby, men är det rimligt att tänka sig att de kommer satsa på kontringsfotboll och fasta situationer om de möter dessa två?
Citera
2024-09-08, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flundran90
Roma och Benfica är två tekniska lag och jag vet iallafall att Roma är väldigt bra på att hålla boll.Inte följt Hammarby, men är det rimligt att tänka sig att de kommer satsa på kontringsfotboll och fasta situationer om de möter dessa två?

Alltså Benfica gick till kvartsfinal förra året och hade väl en oavgjord match mot Barcelona? Det är ett bra lag. Även om de tappat Kika Nazaret. Roma kom sist i sin grupp har jag för mig men har gjort det bättre förr.

Med tanke på att hela Champions path innehåller som mest kanske 3-4 lag med potential att ta sig vidare från ett CL-gruppspel så vill man ju absolut inte möta någon av de som faktiskt kan det redan i en kvalmatch. Det är dessutom tråkigt för tävlingen om ett topp 4/5 lag åker ut redan i kvalet, av 14 lag som är kvar i champions path. Och då räknar jag Hammarby som i alla fall topp 5 av de 14 lagen som är kvar i Champions path.

Det blir så stora skillnader när det är 14 olika ligavinnare. På den undre halvan tror jag inte alls är heltidsproffs ens, det kommer bli stora siffror i många matcher även i omgång 2. Eller som Twente som slog Valur var det 5-0? Valur slog den makedonska ligavinnaren med 10-0 i första matchen.

Det är ju dubbelmöten så man får väl känna av nivån i första matchen i så fall. Hammarby behöver en värdemätare, det är inte som att möta ett mittenlag i Allsvenskan. Det är bara Häcken och Rosengård i Sverige som ger en bra indikation.

Helst skulle de spela en träningsmatch mot ett europeiskt lag som vunnit matcher i CL gruppspel, typ Juventus, eller iaf Ajax eller Frankfurt. Och så kan de träningsspela mot Hammarbys egna pojkjuniorer kring ca 16 år. Det är ett bra sätt att simulera ett fysiskt motstånd med högt tempo utan att behöva resa över halva Europa för att hitta ett topp 10 lag att spela mot, om killarna vill hjälpa till och är införstådda med att det är det som är syftet.
Citera
2024-09-08, 16:57
Medlem
Man kan se Asllani & co på women’s Championships youtubekanal, de visar utvalda matcher hela säsongen.

London city mot Newcastle nu ett ”favoritmöte”, lite roligt eftersom Lionesses kom typ 8:a förra säsongen och Newcastle är precis uppflyttade. Efter bara en säsong i 3e divisionen. De verkar satsa ordentligt på damlaget. Lionesses har Michele Kang vilket är lite spännande eftersom det är en ny investeringsmodell i Europa. Inte en rik klubb med ett stort herrlag som står för investeringen.

Newcastle har värvat Demi Stokes. Något lag har någon som heter Lindström. Detta är första matchen tror jag. Vi får väl se, inte alls säkert att det blir någon av dessa två som går upp. Bara en plats för uppflyttning och det finns nog fler kandidater som Bristol, Birmingham, Charlton Athletic.

För övrigt tycker jag de borde öppna upp lite mer och egentligen kanske utöka till 14 lag i WSL/Championship. Bara 1 av 12 lag som flyttar upp och ner är nästan en helt stängd liga, det kommer nog inte funka så länge till med lag i lägre divisioner som investerar. De vill såklart kunna ha en rimlig chans till uppflyttning.
Citera
2024-09-08, 17:17
Medlem
Citat:
Hur dåliga är First Vienna egentligen? De har ändå kommit tvåa i Österrikiska ligan bakom St Pölten. Kollar. 10 p bakom St Pölten och på samma poäng som 3an. Men ändå. Nu ligger de 8a efter 3 spelade matcher. Kanske de har haft stora spelartapp, skador i truppen så halva laget är 15 år, eller andra problem som man inte känner till? De blev ju helt överkörda i båda matcherna. .
De har med 7 spelare i Österrikes trupp till U20 VM så där har vi förmodligen anledningen till varför de tappat. Tråkigt att det krockar på de här sättet och drabbar en klubb som varit så bra att utveckla talanger
Citera
2024-09-08, 17:51
Medlem
Citat:
Man kan se Asllani & co på women’s Championships youtubekanal, de visar utvalda matcher hela säsongen.

London city mot Newcastle nu ett ”favoritmöte”, lite roligt eftersom Lionesses kom typ 8:a förra säsongen och Newcastle är precis uppflyttade. Efter bara en säsong i 3e divisionen. De verkar satsa ordentligt på damlaget. Lionesses har Michele Kang vilket är lite spännande eftersom det är en ny investeringsmodell i Europa. Inte en rik klubb med ett stort herrlag som står för investeringen.

Newcastle har värvat Demi Stokes. Något lag har någon som heter Lindström. Detta är första matchen tror jag. Vi får väl se, inte alls säkert att det blir någon av dessa två som går upp. Bara en plats för uppflyttning och det finns nog fler kandidater som Bristol, Birmingham, Charlton Athletic.

För övrigt tycker jag de borde öppna upp lite mer och egentligen kanske utöka till 14 lag i WSL/Championship. Bara 1 av 12 lag som flyttar upp och ner är nästan en helt stängd liga, det kommer nog inte funka så länge till med lag i lägre divisioner som investerar. De vill såklart kunna ha en rimlig chans till uppflyttning.
Lotta Lindström från Finland. Imponerade på mig med sin "närvaro" i spelet och låg bakom Asllanis kvittering med sin djupledslöpning och tillbakapassning. Asllani utbytt haltandes mot slutet. Roddar drällde med bollen, blev avväpnad ganska enkelt, och orsakade målet för Newcastle.
Citera
2024-09-09, 13:11
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Var kan man följa lottningen? Letar men hittar inget?
Citera
2024-09-09, 13:13
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Var kan man följa lottningen? Letar men hittar inget?

Här har du det hela: https://www.uefa.com/womenschampionsleague/draws/

Benfica för Bajen, blir nog svår men kul att få åka till Lissabon
Citera
2024-09-09, 13:14
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Det blev Benfica enligt X värsta tänkbara motstpndare
Citera
2024-09-09, 13:55
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Bajens hemmamatch kommer att gå på Grimsta . Det här kommer att väcka ont blod bland supporters till vårt damlag. Problemet är känt sen länge och man borde kunnat hitta en lösning. Det är damlagets viktigaste match någonsin.

Häcken fick Arsenal vilket kan bli knepigt.....
Citera
2024-09-09, 13:59
Medlem
och Häcken fick alltså Arsenal. Lär ju komma rejält med publik i alla fall, men har de någon som helst chans att gå vidare? Jo, jag tror ju det. Ger dom 25% chans.
Arsenal är ett hopplöst dåligt lag i Europa (rök ju förra säsongen och 1-0 mot Rosenborg nu senast imponerar liksom inte). Oklart varför man är så dåliga, men att deras säsong börjar extremt sent kanske bidrar till att man har så svårt i kvalspelet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in