2024-09-08, 19:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Det var ju de om hon håller sig drogfri, tror varken M & R kommer leva ett drogfritt liv.
Byta namn, hårfärg, adress & skyddad identitet hjälper inte, alltid någon som råkar veta.
”En sedelärande historia om skyddad identitet i Sverige”
För flera år sedan fick en kille i Helsingborg skyddad identitet t.o.m nytt personnummer.
Var ganska grova saker han gjort och många efter sig efter avtjänat straff.
Han flyttade till ett mindre samhälle väldigt långt norrut, ingen kontakt med tidigare liv.

Bytt namn, personnummer, adress, utseende och ett helt annat jobb.
Killen flydde därifrån efter en skottlossning under ganska tumultartade former 2år senare.
En grannes brorson bor i Helsingborg, den ”skyddade” blev igenkänd då brorsonen kom upp.
Ja jag vet även vart han sen flyttade och det nya nya namnet.
Min fars ex. bor granne på samma ort & jobbar med honom….
Så lätt gömmer man sig inte i Sverige, vi är ett litet land.
Mja Nä vi tror olika och det är helt okej det också.
Men drogfria, nej tveksamt om R och M kommer vara det
Lilla Sverige är väldigt mesigt skulle jag nog vilja påstå. Att någon tex skulle ge sig på henne för att ge igen tror jag inte kommer att hända. Däremot är det mycket snack och lite verkstad. Hon kommer tyvärr att klara sig om hon avstår från droger och annan skit
Senast redigerad av tindraninni 2024-09-08 kl. 19:14.
Citera
2024-09-09, 09:33
Avslutad
Citat:
Komma undan är nog inte vad hon gör, hon är tvungen leva i 70år med det hon gjorde.
Nu är inte det riktiga straffet, även om hon kommer få isolerad SIS utan sociala medier.

Frågan är ju om hon ens lever i alla dessa sina framtida 70år.
Missbruk brukar bli enda vägen att slippa konfronteras av sina spöken från den natten.
Hon kommer aldrig att slippa undan från detta, som man tror när man är ung.

Är alltid nån som vet, vart hon än flyttar, vilket namn hon än tar, hur hon än ändrar utseende.
Hon kommer gå miste om mycket i livet, det som andra kan styra och hindra henne från.
För dom kommer alltid välja bort henne, välja att anställa nån annan, välja hyra ut åt någon annan,
välja någon annan att inleda ett förhållande med, välja någon annan att bli nära vän med osv.
Är det ett val någon kan göra, väljs hon obönhörligen bort & mister den chansen.

När hon sen blir lite äldre börjar flashbacksen & ångern, finns inget sätt att undvika det.
Karma tar tid på sig, men kommer alltid till den som själv förtjänat den.
—-
Jag håller med dig till viss del, självklart kommer det vara svårt för henne att leva med det men hon blir ju inte dömd för något förutom att sitta på SIS nu.

Tror inte riktigt det blir jobbigt för henne att skaffa jobb eller så, men jag tror att båda får skyddade identitet.

Om hon ska må så dåligt som du beskriver att hon kommer göra när Karman slår in så förutsätter det att hon inte är en kallblodig psykopat utan känslor.

Jag tröstar mig själv med att hon kommer leva med detta även om de inte påverkar henne och att människor runt om henne förmodligen äcklas av henne - eller ja de gör ju typ hela Sverige så det är bra tröst.
Citera
2024-09-09, 09:37
Avslutad
Citat:
Det var ju de om hon håller sig drogfri, tror varken M & R kommer leva ett drogfritt liv.
Byta namn, hårfärg, adress & skyddad identitet hjälper inte, alltid någon som råkar veta.
”En sedelärande historia om skyddad identitet i Sverige”
För flera år sedan fick en kille i Helsingborg skyddad identitet t.o.m nytt personnummer.
Var ganska grova saker han gjort och många efter sig efter avtjänat straff.
Han flyttade till ett mindre samhälle väldigt långt norrut, ingen kontakt med tidigare liv.

Bytt namn, personnummer, adress, utseende och ett helt annat jobb.
Killen flydde därifrån efter en skottlossning under ganska tumultartade former 2år senare.
En grannes brorson bor i Helsingborg, den ”skyddade” blev igenkänd då brorsonen kom upp.
Ja jag vet även vart han sen flyttade och det nya nya namnet.
Min fars ex. bor granne på samma ort & jobbar med honom….
Så lätt gömmer man sig inte i Sverige, vi är ett litet land.
—-
Håller med, tror varken M eller R kommer kunna klara sig i samhället, blir väl vi skattebetalare som får försörja dem i framtiden.
Citera
2024-09-09, 09:39
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Komma undan är nog inte vad hon gör, hon är tvungen leva i 70år med det hon gjorde.
Nu är inte det riktiga straffet, även om hon kommer få isolerad SIS utan sociala medier.

Frågan är ju om hon ens lever i alla dessa sina framtida 70år.
Missbruk brukar bli enda vägen att slippa konfronteras av sina spöken från den natten.
Hon kommer aldrig att slippa undan från detta, som man tror när man är ung.

Är alltid nån som vet, vart hon än flyttar, vilket namn hon än tar, hur hon än ändrar utseende.
Hon kommer gå miste om mycket i livet, det som andra kan styra och hindra henne från.
För dom kommer alltid välja bort henne, välja att anställa nån annan, välja hyra ut åt någon annan,
välja någon annan att inleda ett förhållande med, välja någon annan att bli nära vän med osv.
Är det ett val någon kan göra, väljs hon obönhörligen bort & mister den chansen.

När hon sen blir lite äldre börjar flashbacksen & ångern, finns inget sätt att undvika det.
Karma tar tid på sig, men kommer alltid till den som själv förtjänat den.
Hur vet du att hon känner någon ånger alls?
Det fungerar inte så att alla som dödat och skadat känner samma sak som du inför det.
Hur vet du att hon ens har förmågan att känna ånger och att tanken på att ha dödat en annan ens är något hon ångrar?
Citera
2024-09-10, 16:53
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Hur vet du att hon känner någon ånger alls?
Det fungerar inte så att alla som dödat och skadat känner samma sak som du inför det.
Hur vet du att hon ens har förmågan att känna ånger och att tanken på att ha dödat en annan ens är något hon ångrar?

Ah men det är ju just de, hon ännu är ung & då känner man inte ånger på samma sätt.
Hon ringde dock SIS på natten om att hon dödat någon, så eftertankens kranka blekhet.
Det är inte vad hon känner nu som jag pratar om, utan senare i livet.
När dom blir äldre kommer det ifatt, det kommer alltid ifatt undermedvetet.
De flesta med ångestattacker som får psykiatrisk vård, har inte nyss varit i ett trauma.
Nej dom är i medelåldern & trauman från barn/ungdomsåren kommit upp till ytan, dom kan inte längre förtränga varken omedvetet eller medvetet och droger hjälper inte längre för att glömma.
Citera
2024-09-10, 17:01
Medlem
Citat:
Ah men det är ju just de, hon ännu är ung & då känner man inte ånger på samma sätt.
Hon ringde dock SIS på natten om att hon dödat någon, så eftertankens kranka blekhet.
Det är inte vad hon känner nu som jag pratar om, utan senare i livet.
När dom blir äldre kommer det ifatt, det kommer alltid ifatt undermedvetet.
De flesta med ångestattacker som får psykiatrisk vård, har inte nyss varit i ett trauma.
Nej dom är i medelåldern & trauman från barn/ungdomsåren kommit upp till ytan, dom kan inte längre förtränga varken omedvetet eller medvetet och droger hjälper inte längre för att glömma.

Långt ifrån alla mördare känner ånger överhuvudtaget för sitt brott oavsett tid i livet du utgår ifrån hur en normal människa skulle känna. Tyvärr är dessa långt ifrån normala nånstans
Citera
2024-09-11, 00:03
Medlem
Det finns brett liksom två möjligheter här för R. Antingen att hon manipulerats grovt, vilket innebär att när hon ”vaknar” från den dvalan så kommer hon behöva leva med att både ha blivit utnyttjad så pass men också mördat någon, dvs hon kommer bära på massor av skuld, hat, känsla av orättvisa etc
Eller så är hon redan en psykopat vilket hon då var vid mordet. De bryr sig ju inte, även som barn. Hela grejen är/var en lek, typ som Tove som nu gör fängelset till sin skådeplats. För sin egen skull ”hoppas” jag att R är psykopat.
Citera
2024-09-11, 10:42
Medlem
JoeMama1337s avatar
5 nya misstänkta enligt HD
Citera
2024-09-11, 10:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mollan
Det finns brett liksom två möjligheter här för R. Antingen att hon manipulerats grovt, vilket innebär att när hon ”vaknar” från den dvalan så kommer hon behöva leva med att både ha blivit utnyttjad så pass men också mördat någon, dvs hon kommer bära på massor av skuld, hat, känsla av orättvisa etc
Eller så är hon redan en psykopat vilket hon då var vid mordet. De bryr sig ju inte, även som barn. Hela grejen är/var en lek, typ som Tove som nu gör fängelset till sin skådeplats. För sin egen skull ”hoppas” jag att R är psykopat.

Vilken är T..... i fängelset..
Citera
2024-09-11, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoeMama1337
5 nya misstänkta enligt HD

Då kan man nog räkna med att det är äckel flickorna från mördar chatten som man misstänkt hela tiden... Inga oskyldiga små flickor som inte ska hängas ut utan dom borde hängas ut överallt
Citera
2024-09-11, 11:05
Medlem
Eren-Jaegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mollan

Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Plutten
Vilken är T..... i fängelset..
Tror nog mollan menade Johanna och inte Tove.
Citera
2024-09-11, 11:08
Medlem
Sekretess på samtliga nya misstänkta i dagboksbladet.

Märkligt att det skulle ta så lång tid att komma på att det finns fler misstänkta, borde man ju kommit fram till direkt tycker man. Nu har dessa haft tid på sig att prata ihop sig, förstöra bevis osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in