2024-09-07, 13:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Nu såg jag. Tack så mycket
—-
Varsågod! 😊
Citera
2024-09-07, 16:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Här är listan på chattgruppens deltagare

M*alek
Raf
Sohei*la
Phi**ipa
Kaj*sa***
Sund*
Nel*y
RR
Ma*a

Som ni ser finns både soso/sohei*la & soso/sund* med.
Hon Sund* verkar inte vara särskilt inblandad, inte ur polisens syn vinkel iallafall. Hon har inte blivit frihetsberövad för det hade kommit fram isåfall. Anstiftare är hon absolut inte. Då hade hon suttit häktad för länge sedan
Citera
2024-09-07, 17:27
Medlem
Citat:
Öppen ? Den är väl inte öppen. Inte sosoalm heller

Soso är mamman till Rafael@ denna mamma åkte in&it från psyk förr.
Ej speciellt frisk ,Att man avlar på sådana avkommor är ett under.
Citera
2024-09-07, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fuklop
Nej soso alm är 16 år..Rafaelas mamma kallas Susso Susso men heter något annat.
Citera
2024-09-07, 17:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fuklop
Okej Jag tänkte på Soso 1
Ja jag håller helt med dig. Det finns tyvärr en hel del som inte ska avla av sig. Det blir bara mer skit som vi som jobbar ska betala för.
Vissa skulle ut med huvudet före ut ur vårat land. Både R och M borde aldrig få vistas i vårat samhälle igen
Citera
2024-09-07, 19:27
Avslutad
Citat:
Okej Jag tänkte på Soso 1
Ja jag håller helt med dig. Det finns tyvärr en hel del som inte ska avla av sig. Det blir bara mer skit som vi som jobbar ska betala för.
Vissa skulle ut med huvudet före ut ur vårat land. Både R och M borde aldrig få vistas i vårat samhälle igen
—-
Instämmer helt, det värsta är att R kommer undan pga hennes ”låga” ålder.
Citera
2024-09-07, 19:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av winstongreen
Vet någon vad Emilia's släktningar är dömda för ? Kan det vara ett hämnd ?
Mordet på Emilia alltså.

Ser att flera av de är förekommande i FUP

https://www.krimfup.se/search?name=Kaldaras&ssn=&place=&crime=
Har du FUP:en ? För Emilia ?
Citera
2024-09-07, 20:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vahra
Har du FUP:en ? För Emilia ?
—-
Svårt att ha FUP när det inte har gått till Åtal än!
Citera
2024-09-07, 21:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lightofthewest
—-
Precis
Citera
2024-09-08, 15:54
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lightofthewest
—-

Komma undan är nog inte vad hon gör, hon är tvungen leva i 70år med det hon gjorde.
Nu är inte det riktiga straffet, även om hon kommer få isolerad SIS utan sociala medier.

Frågan är ju om hon ens lever i alla dessa sina framtida 70år.
Missbruk brukar bli enda vägen att slippa konfronteras av sina spöken från den natten.
Hon kommer aldrig att slippa undan från detta, som man tror när man är ung.

Är alltid nån som vet, vart hon än flyttar, vilket namn hon än tar, hur hon än ändrar utseende.
Hon kommer gå miste om mycket i livet, det som andra kan styra och hindra henne från.
För dom kommer alltid välja bort henne, välja att anställa nån annan, välja hyra ut åt någon annan,
välja någon annan att inleda ett förhållande med, välja någon annan att bli nära vän med osv.
Är det ett val någon kan göra, väljs hon obönhörligen bort & mister den chansen.

När hon sen blir lite äldre börjar flashbacksen & ångern, finns inget sätt att undvika det.
Karma tar tid på sig, men kommer alltid till den som själv förtjänat den.
Citera
2024-09-08, 17:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Komma undan är nog inte vad hon gör, hon är tvungen leva i 70år med det hon gjorde.
Nu är inte det riktiga straffet, även om hon kommer få isolerad SIS utan sociala medier.

Frågan är ju om hon ens lever i alla dessa sina framtida 70år.
Missbruk brukar bli enda vägen att slippa konfronteras av sina spöken från den natten.
Hon kommer aldrig att slippa undan från detta, som man tror när man är ung.

Är alltid nån som vet, vart hon än flyttar, vilket namn hon än tar, hur hon än ändrar utseende.
Hon kommer gå miste om mycket i livet, det som andra kan styra och hindra henne från.
För dom kommer alltid välja bort henne, välja att anställa nån annan, välja hyra ut åt någon annan,
välja någon annan att inleda ett förhållande med, välja någon annan att bli nära vän med osv.
Är det ett val någon kan göra, väljs hon obönhörligen bort & mister den chansen.

När hon sen blir lite äldre börjar flashbacksen & ångern, finns inget sätt att undvika det.
Karma tar tid på sig, men kommer alltid till den som själv förtjänat den.
Håller med dig i mycket men inte i allt. Så som du beskriver med ångesten i framtiden håller jag helt med dig om. Det är ett fruktansvärt grovt brott med tortyr lidande förnedrande och mord. Så jäkla vidrigt. Som jag skrev igår tycker jag att R med familj ska utvisas.
Däremot tror jag att hon kommer kunna jobba,ha förhållande,kompisar men behöva medicineras under många år. Hon kommer säkert byta namn och ändra hårfärg mm. Men tror inte att andra kan styra hennes liv. Tror inte att hon kommer gå miste om mycket i livet under förutsättning att hon håller sig drogfri.
Hon kommer nog att få skyddad identitet
Själv önskar jag henne till en annan planet
Med tanke på hennes gener så borde hon inte skaffa några barn. Men det gör hon förmodligen ändå.
Skulle inte bli förvånad om hon I framtiden blir inblandad i fler mord
Senast redigerad av tindraninni 2024-09-08 kl. 18:09.
Citera
2024-09-08, 18:49
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Håller med dig i mycket men inte i allt. Så som du beskriver med ångesten i framtiden håller jag helt med dig om. Det är ett fruktansvärt grovt brott med tortyr lidande förnedrande och mord. Så jäkla vidrigt. Som jag skrev igår tycker jag att R med familj ska utvisas.
Däremot tror jag att hon kommer kunna jobba,ha förhållande,kompisar men behöva medicineras under många år. Hon kommer säkert byta namn och ändra hårfärg mm. Men tror inte att andra kan styra hennes liv. Tror inte att hon kommer gå miste om mycket i livet under förutsättning att hon håller sig drogfri.
Hon kommer nog att få skyddad identitet
Själv önskar jag henne till en annan planet
Med tanke på hennes gener så borde hon inte skaffa några barn. Men det gör hon förmodligen ändå.
Skulle inte bli förvånad om hon I framtiden blir inblandad i fler mord

Det var ju de om hon håller sig drogfri, tror varken M & R kommer leva ett drogfritt liv.
Byta namn, hårfärg, adress & skyddad identitet hjälper inte, alltid någon som råkar veta.
”En sedelärande historia om skyddad identitet i Sverige”
För flera år sedan fick en kille i Helsingborg skyddad identitet t.o.m nytt personnummer.
Var ganska grova saker han gjort och många efter sig efter avtjänat straff.
Han flyttade till ett mindre samhälle väldigt långt norrut, ingen kontakt med tidigare liv.

Bytt namn, personnummer, adress, utseende och ett helt annat jobb.
Killen flydde därifrån efter en skottlossning under ganska tumultartade former 2år senare.
En grannes brorson bor i Helsingborg, den ”skyddade” blev igenkänd då brorsonen kom upp.
Ja jag vet även vart han sen flyttade och det nya nya namnet.
Min fars ex. bor granne på samma ort & jobbar med honom….
Så lätt gömmer man sig inte i Sverige, vi är ett litet land.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in