2024-09-08, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rabbia
Fy fan för herr Bauer att sätta sina barn i andra hand. Skämma bort Pernillas barn och vara där och låtsas vara så kärvänlig mot dem går bra minsann. Men sina egna barn struntar han fullständigt i.

Hur känns det för yngsta dottern? Att pappa inte ens kan betala för flygbiljetter och boende när hon inte har en stadig bra inkomst än som utflugen ungdom.

Hur bor yngsta dottern, har hon flyttat hemifrån? Vem hjälper henne med ekonomiskt bistånd om det skulle behövas? Och ger henne stöd och kärlek? Förhoppningsvis henne mamma... Herr Bauer verkar inte bry sig direkt. Stackars tjej!

Yngsta dottern är 20 år, bor hos mamman och har ett jobb.
Citera
2024-09-08, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanningsdemokrat
Frågar dig med! Vad vet du om vem som betalar vad här? Antar du eller vet du med säkra bevis? Eller sitter du bara som en annan Rut från Änglagård och hetsar upp dig pga vad du TROR?
Nog för att detta är Flashback men kom med säkra källor

Kommer inte ihåg hur man svarar... Hoppas detta bli rätt...
Men jag vet inte såklart helt hur herr Bauer har gjort med sin familj när de kommer ner till bröllopet. Jag bara antar.

Efter det jag har sett på Wahlgrens Värld, så verkar herr Bauer inte tänka på pengar alls. Speciellt inte när det gäller andras pengar (=Pernillas). Han verkar tycka att det är helt ok att köpa än det ena och än det andra. Och bara tänka på Pernilla och hennes familj.

Varför inte se till att hans egna barn och barnbarn också trivs i huset i Spanien t.ex? Allt verkar vara iordninggjort för att bara passa Pernillas barn och barnbarn.
Har aldrig sett Pernilla kärleksfullt leka med herr Bauers barnbarn.

Sliskigt med "kärmor" när han i något avsnitt hånat sin svärmor att hon har så stökigt i köket och hemma i sitt fina röda hus, som de har bott i sedan decennier... Att han inte skäms!
Citera
2024-09-08, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av osnuten
Håller med! Men hur mycket betalar Kanal5, eller vad det nu heter nuförtiden?

Såg nyss avsnittet där de rekar inför bröllopet i Spanien. När pengar och kostnader kommer på tal säger PW:

- hade vi hållit bröllop & fest i Sverige hade allt varit spons

tolkar det som att nu lättar de på lädret själva

Knappast att TV5 hostar upp reda pengar för ett bröllopet utomlands

Men lite tattigt att hon säger Krille, precis som ’ alla ’ andra.
Citera
2024-09-08, 13:17
Medlem
Citat:
Men jag vet inte såklart helt hur herr Bauer har gjort med sin familj när de kommer ner till bröllopet. Jag bara antar.

Efter det jag har sett på Wahlgrens Värld, så verkar herr Bauer inte tänka på pengar alls. Speciellt inte när det gäller andras pengar (=Pernillas). Han verkar tycka att det är helt ok att köpa än det ena och än det andra. Och bara tänka på Pernilla och hennes familj.

Varför inte se till att hans egna barn och barnbarn också trivs i huset i Spanien t.ex? Allt verkar vara iordninggjort för att bara passa Pernillas barn och barnbarn.

Sliskigt med "kärmor" när han i något avsnitt hånat sin svärmor att hon har så stökigt i köket och hemma i sitt fina röda hus, som de har bott i sedan decennier... Att han inte skäms!

Men du har ju ingen aning?
Ingen har ju något konkret när det kommer till om någon betalar för yngsta dottern eller inte, eller huruvida hon betalar själv utan problem.

Båda döttrarna har ju varit på semester själva i Pernillas hus. Pernilla har varit med hans barnbarn. Båda har framgått i podden och på Instagram.
Hur tycker du Pernilla ska anpassa hennes hus efter hans döttrars preferenser? Huset är ju superfint och borde duga mer än väl för vem som helst. Tycker man inte att det fina huset duger får man väl åka någon annanstans.
Citera
2024-09-08, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champinjoner
Men du har ju ingen aning?
Ingen har ju något konkret när det kommer till om någon betalar för yngsta dottern eller inte, eller huruvida hon betalar själv utan problem.

Båda döttrarna har ju varit på semester själva i Pernillas hus. Pernilla har varit med hans barnbarn. Båda har framgått i podden och på Instagram.
Hur tycker du Pernilla ska anpassa hennes hus efter hans döttrars preferenser? Huset är ju superfint och borde duga mer än väl för vem som helst. Tycker man inte att det fina huset duger får man väl åka någon annanstans.

Det är mer att det känns som om Pernilla har inrett huset för att passa hennes barn. Bianca har säkert varit med och styrt upp det mests vad gäller inredning. Hur mycket har Smilla och de andta barnen fått komma med synpunkter? Har de ens frågat herr Bauer själv eller hans släktingar om råd?

Fast å andra sidan om Pernilla själv har betalat både hus och inredning så är det väl klart att hon bestämmer mestadels. Men känner inte herr Bauer skam över att leva på andras pengar? Bo i ett stort flott hus som det vore hans eget... Usch, att han inte skäms! Nu har ju Pernilla uttryckligen sagt att det är hennes pengar de tar av vad gäller huset.
Citera
2024-09-08, 13:48
Medlem
Citat:
Det är mer att det känns som om Pernilla har inrett huset för att passa hennes barn. Bianca har säkert varit med och styrt upp det mests vad gäller inredning. Hur mycket har Smilla och de andta barnen fått komma med synpunkter? Har de ens frågat herr Bauer själv eller hans släktingar om råd?

Fast å andra sidan om Pernilla själv har betalat både hus och inredning så är det väl klart att hon bestämmer mestadels. Men känner inte herr Bauer skam över att leva på andras pengar? Bo i ett stort flott hus som det vore hans eget... Usch, att han inte skäms! Nu har ju Pernilla uttryckligen sagt att det är hennes pengar de tar av vad gäller huset.

Det är väl inget konstigt om man frågar sin dotter om sitt hus?
De flesta normala människor skulle däremot inte komma på tanken att ha synpunkter på ens svärmors egna väldigt fina hus. Har hans döttrar någon skam i kroppen (vilket jag tror) är de väl bara väldigt nöjda med att kunna låna ett så fint hus. Mina svärföräldrar frågar knappast mig om hur de ska inreda, de vet själva hur de vill ha det.
Även Bauer är nog mer än nöjd med huset som det är. Dessutom vet ingen utan dem om han har sagt, inrett eller gjort något i huset.

Tycker dock också att Bauer kunde betala t ex trädgården på Lidingö själv, den verkar viktigare för honom än henne. Men kanske resonerar de så att det är just hennes hus som han bor i. Det vet inte vi.
Citera
2024-09-08, 13:51
Medlem
Citat:

Herregud 😂 Du uttrycker dig verkligen inte som att du antar, du uttrycker dig som att du sitter på sanningen. Pinsamt.
Citera
2024-09-08, 20:53
Medlem
Citat:

Men snälla människa är du på riktigt? Eller kanske under 15? Hört talas om dramaturgi eller manus. Du fattar väl att innehållet i Wahlgrens värld är styrt att handla om (surprise) WAHLGRENS. Varför skulle det publiceras bilder/videos när Pernilla gullar med Bauers ungar eller barnbarn?
Och allt som händer i verkliga livet måste ju inte ut på sociala medier eller filmas i Wahlgrens värld. Så du menar: ”Syns det inte på bild så har det aldrig hänt????!”.
Herregud väx upp och håll dig till sanningen. Är det någon som är just generös med både sin tid och pengar mot de flesta i hennes omgivning (Ja Bauer och Bauers ungar med) så är det Pernilla
Senast redigerad av sanningsdemokrat 2024-09-08 kl. 20:55.
Citera
2024-09-08, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanningsdemokrat
Men snälla människa är du på riktigt? Eller kanske under 15? Hört talas om dramaturgi eller manus. Du fattar väl att innehållet i Wahlgrens värld är styrt att handla om (surprise) WAHLGRENS. Varför skulle det publiceras bilder/videos när Pernilla gullar med Bauers ungar eller barnbarn?
Och allt som händer i verkliga livet måste ju inte ut på sociala medier eller filmas i Wahlgrens värld. Så du menar: ”Syns det inte på bild så har det aldrig hänt????!”.
Herregud väx upp och håll dig till sanningen. Är det någon som är just generös med både sin tid och pengar mot de flesta i hennes omgivning (Ja Bauer och Bauers ungar med) så är det Pernilla
Pernilla har absolut visat att hon gillar Bauers barnbarn och dom är ofta där och hälsar på. Men det syns kanske inte i Wahlgrens värld men i alla fall på hennes IG!
Citera
2024-09-09, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDolphin
Pernilla har absolut visat att hon gillar Bauers barnbarn och dom är ofta där och hälsar på. Men det syns kanske inte i Wahlgrens värld men i alla fall på hennes IG!

”Är det någon som är just generös med både sin tid och pengar mot de flesta i hennes omgivning (Ja Bauer och Bauers ungar med) så är det Pernilla”
Var exakt skrev jag att det inte var så?
Citera
2024-09-09, 08:56
Medlem
Oavsett vad, så tycker jag inte att deras förhållande är sunt. Verkar som Bauer styr Pernilla. Eller försöker iaf. Vem är han och bestämma över henne? Stå och himla med ögonen och trumma med fingrarna när hon t.ex inte är klar och påklädd än för att åka. Eller påpeka hur hon är klädd eller ska klä sig, som hag såg någon gång i ett av avsnitten av programmet. Eller hon kanske gör samma sak över honom, bara det att det inte syns. Hemskt förhållande isåfall att styra varandra😭Dysfunktionell familj😢
Citera
2024-09-09, 09:08
Medlem
Mogrens avatar
Hur har Pernilla fått denna lismande herr Bauer in i sitt liv? Nåja, så småningom kommer hon att upptäcka vem han verkligen är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in