2024-09-09, 04:41
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E-Mac.
Problemet idag är inte dessa tack vare mycket bättre hygien, utan att vaccinerna ökar i antal utan att det finns något egentligt behov för många av dem.
Dessutom tar inte skolmedicinen vaccinskador på allvar, speciellt inte de som orsakades av mRNA-vaccinet.
Och varför skall vaccintillverkarna smita från ansvar hela tiden? Vi såg det tydligt med Pandemrix när den orsakade narkolepsi, och nu senast med mRNA-vaccinet, där flera fått konstiga symptom och sjukdomar, inklusive döden.

Så problemet idag är alla dessa "vacciner" som bara ökar i antal, och de kostar oss svenskar mycket lidande och oerhörda summor pengar årligen utan någon demokrati i sikte.

Ibland måste man inse att tiderna har förändrats, uppdatera sig och möta de nya problemen.

Du tänker extremt suddigt och hoppar från en sak till en annan så fort du får mothugg. Och du tänker extremt svartvitt. Jag har en i min släkt som blev skadad av Pandemrix på riktigt, alltså inte sådant du bara läser om.

Samtidigt fick min morfar en hemsk uppväxt som fosterbarn efter att hans föräldrar dött i TBC.

Det ena utesluter inte det andra.
Citera
2024-09-09, 05:33
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Du tänker extremt suddigt och hoppar från en sak till en annan så fort du får mothugg. Och du tänker extremt svartvitt. Jag har en i min släkt som blev skadad av Pandemrix på riktigt, alltså inte sådant du bara läser om.

Samtidigt fick min morfar en hemsk uppväxt som fosterbarn efter att hans föräldrar dött i TBC.

Det ena utesluter inte det andra.

Nej jag tänker absolut inte suddigt utan väldigt klart. Och jag hoppar ingenstans utan är förankrad i verkligheten här och nu, men försöker samtidigt se den stora bilden.

Däremot tycker jag att du verkar leva på 1800-talet fortfarande och har svårt att släppa taget.

Dina anekdoter är inte aktuella idag utan vi har mycket problem med vaccinskador, dödsfall och antidemokrati som bara ignoreras och censureras, det är verkligheten idag, dvs 2024-09-09.

Välkommen tillbaka till verkligheten.
Senast redigerad av E-Mac. 2024-09-09 kl. 05:37.
Citera
2024-09-09, 05:36
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Nej jag tänker absolut inte suddigt utan väldigt klart. Och jag hoppar ingenstans utan är förankrad i verkligheten här och nu, men försöker samtidigt se den stora bilden.

Däremot tycker jag att du verkar leva på 1800-talet fortfarande och har svårt att släppa taget.

Dina anekdoter är inte aktuella idag utan vi har mycket problem med vaccinskador, dödsfall och antidemokrati som bara ignoreras och censureras, det är verkligheten idag, dvs 2024-09-09.

Välkommen tillbaka till verkligheten.

Hur kommer det att du bara ställer krav på ena sidan, men sväljer allt som din sida säger utan att ens reflektera? Du tänker med känslorna. Du kanske kan fundera på varför du vill att en sammansvärjning ska vara sann?
Citera
2024-09-09, 05:51
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Hur kommer det att du bara ställer krav på ena sidan, men sväljer allt som din sida säger utan att ens reflektera? Du tänker med känslorna. Du kanske kan fundera på varför du vill att en sammansvärjning ska vara sann?

Jag ställer inga krav, vart står det att finna?
Och jag tänker aldrig med känslorna utan det är något du hittar på utan någon substans bakom. Däremot verkar du göra det emellanåt.

Jag tycker vaccinindustrin är som en morbid jätte som bara växer likt en amöba. De utnyttjar sina stora pengar till att likgiltigt pracka på sina produkter under namnet "vaccin", som egentligen bara är ett ord utan att folk förstår vad dessa vacciner egentligen innehåller, och vad substanserna gör i deras kroppar.
Jag ser också hur vaccintillverkarna ständigt avsäger sig ansvar för sina egna produkter, fast folk blir skadade och döda. Vilka andra företag har den förmånen?

Och så där fortsätter det, fulspel och ruffel hela tiden.

Är det något att ta parti för? Då är man dum eller har sålt sin själ.
Citera
2024-09-09, 06:01
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Svar nej, i barnvaccinen sedan 1994 finns inte kvicksilver i vaccin för barn och efter 2009 ej heller för vuxna som ges i Sverige. Så tji fick du där! Med då äter du inte fisk alltså, där kommer du få garanterat få mer kvicksilver i dig än en vaccination.

Nej Wakefield är bevisad lögnare och fråntagen sin läkarlicens.

Så enkel dumhet från dig!

Du är lite knasig här. Ta det lugnt.

Andrew Jeremy Wakefield är en ärans man som bevisade sambandet mellan MPR-vaccin och autism.
Du vill bara svartmåla honom vilket inte är snällt av dig.

Läkarlicensen tas alltid ifrån läkare som inte är lydiga läkemedelsindustrin, det är en outtalad praxis. Syftet är att diskreditera och straffa.

Du borde bli mera källkritisk och för ovanlighetens skull göra skäl för ditt användarnamn.
Citera
2024-09-09, 06:29
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Alla läkare som kritiserar läkemedelsindustrin bli av med sin läkarlegitimation förr eller senare, och det beror på att de inte skall kunna säga vad de vet i egenskap av läkare. Det är också en bestraffning och visar samtidigt att yttrandefriheten inte gäller. Det är det här jag menar med att pengar är makt att påverka, via korruption.

Läkemedelsindustrin styr helt skolmedicinen i västvärlden.

Tidskriften The Lancet skall dock ha heder för att ha publicerat den vetenskapliga rapport som bevisar att MPR-vaccin orsakar autism. Tyvärr kom vaccinindustrins lobbygrupper in i bilden till sist och fick The Lancet att dra tillbaka studien.

Vet du någon mer som blivit av med sin licens, du säger ju det sker ofta.
Lägg nu fram bevis så att vi vet att du inte ljuger igen och bara öppnar din grisiga desinfirmationskäft igen.

Fram tills du bevisar detta så finns det inget som tyder på att du inte ljuger som du brukar.

Alltså gäller konsensus att vaccinen är säkra och effektiva samt inte orsakar dessa sjukdomar som ni påstår.
Citera
2024-09-09, 06:44
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
? Godmorgon.

Jag har inte skrivit "döda folk med flit", det står ingenstans att läsa. Du hittar på mycket under affekt ser jag. Ta det lite lugnt istället.

Sedan är det inte så att vaccintillverkarna gör en dålig produkt ibland utan de gör dåliga vacciner hela tiden, men de använder sina pengar till att vrida på saken till deras fördel.

Det är inte så att du verkligen vet vad alla vacciner innehåller och gör i människokroppen, utan du tror du vet, men det är inte samma sak som att verkligen veta.

Tro och veta är all skillnad i världen.

Edit. Varför går du i god för något du inte vet är bra? Det skulle jag aldrig gjort, för det kan visa sig senare att man trodde fel och därmed bidragit till det som är helt tokigt.

Men du påstår du har bevis för att vaccinen är farliga, enda vi ser är en fabulerande person som verkar må oerhört dåligt psykiskt.

Så lägg nu fram bevisen för dina påståenden du gjort, fram till nu har du inte gjort ett enda försök att bevisa ditt påstående.

Konsensus är att vaccinen är säkra och effektiva samt inte orsakar dessa sjukdomar som ni påstår.
Säger ju bland annat The Lancet som du själv säger inte har fel så dem måste du ju tro på.
Citera
2024-09-09, 07:43
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Jag ställer inga krav, vart står det att finna?
Och jag tänker aldrig med känslorna utan det är något du hittar på utan någon substans bakom. Däremot verkar du göra det emellanåt.

Jag tycker vaccinindustrin är som en morbid jätte som bara växer likt en amöba. De utnyttjar sina stora pengar till att likgiltigt pracka på sina produkter under namnet "vaccin", som egentligen bara är ett ord utan att folk förstår vad dessa vacciner egentligen innehåller, och vad substanserna gör i deras kroppar.
Jag ser också hur vaccintillverkarna ständigt avsäger sig ansvar för sina egna produkter, fast folk blir skadade och döda. Vilka andra företag har den förmånen?

Och så där fortsätter det, fulspel och ruffel hela tiden.

Är det något att ta parti för? Då är man dum eller har sålt sin själ.

Du ställer krav och tycker mycket men visar aldrig något konkret på skiten du påstår, märkligt som fasen men inget ovanligt för den som ljuger.

Vad som enligt dig själv aldrig ljuger är ju alla mängder av studier som The Lancet publicerat och som säger att vaccin är både säkra och effektiva samt inte orsakar de sjukdomar ni påstår.
Citera
2024-09-09, 08:08
Medlem
Citat:
Du är lite knasig här. Ta det lugnt. Andrew Jeremy Wakefield är en ärans man som bevisade sambandet mellan MPR-vaccin och autism.
Nej, det gjorde han inte. Läs rapporten.

Citat:
Du vill bara svartmåla honom vilket inte är snällt av dig. Läkarlicensen tas alltid ifrån läkare som inte är lydiga läkemedelsindustrin, det är en outtalad praxis. Syftet är att diskreditera och straffa. Du borde bli mera källkritisk och för ovanlighetens skull göra skäl för ditt användarnamn.

Wakefield orsakade sjukdom och död hos barn.
Efter publiceringen sjönk vaccinationsgraden hos barn, eftersom föräldrarna blev rädda att det ändå fanns något problem med trippelvaccinet. Smitta och sjukdom spreds.

Tusentals barn insjuknade i onödan i England. Hundratals av dessa krävde sjukhusvård. En handfull dog och många fick men för livet, helt i onödan. Detta tack vare att Wakefield associerade fram ett samband mellan trippel vaccinationen och sjukdom.
Citera
2024-09-09, 10:48
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
DTP-vaccinet innehåller fenoxyalkohol och aluminiumföreningar. Aluminium har man hittat i höga halter hos barn med autism 2. Fenoxyalkohol ökar risken för allergier, men det gör aluminiumföreningar också.
Det är vanligt att 2-fenoxietonol (i DTP-vaccinet) blandas med formaldehyd. Formaldehyd är ett ämne som kan ge flera allvarliga hälsoeffekter som till exempel cancer och allergi.

Det är därför klokt att vara försiktig med sin kropp, den är inte designad för att vara en experimentverkstad för okända typer.

DTP-vaccinet, som skyddar mot difteri, stelkramp och kikhosta, innehåller små mängder av ämnen som fenoxyalkohol och aluminiumföreningar. Dessa ämnen används för att stabilisera och öka vaccinets effektivitet. Aluminiumföreningar har studerats noggrant under lång tid, och forskningen visar att den mängd som används i vacciner är säker. Det finns inga övertygande vetenskapliga bevis som kopplar aluminium i vacciner till autism.

Fenoxyalkohol, som används som konserveringsmedel, har en lång historia av säker användning i små mängder. Medan formaldehyd kan vara farligt i höga doser, förekommer det naturligt i kroppen och används i vaccin i mycket små och säkra mängder. Mängderna är betydligt lägre än de nivåer som kroppen producerar själv som en del av den normala metabolismen.

Alla ämnen i vacciner genomgår noggrann testning innan de godkänns för användning, och vaccinerna har genom åren visat sig vara effektiva och säkra. Den samlade vetenskapliga forskningen ger inga belägg för att de små mängder av aluminium, fenoxyalkohol eller formaldehyd som finns i vacciner orsakar allvarliga hälsorisker.

Formaldehyd finns i mycket små mängder i vacciner, oftast mellan 0,001 och 0,1 milligram per dos. I jämförelse har kroppen naturligt cirka 2,5 milligram formaldehyd i blodet, som en del av dess normala ämnesomsättning. Nivåerna i vacciner är därmed mycket låga och anses säkra.

Så återigen kör du med falsk fakta och har inte visat på något som motsäger konsensus.
Citera
2024-09-09, 14:40
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConspiracyHunter
DTP-vaccinet, som skyddar mot difteri, stelkramp och kikhosta, innehåller små mängder av ämnen som fenoxyalkohol och aluminiumföreningar. Dessa ämnen används för att stabilisera och öka vaccinets effektivitet. Aluminiumföreningar har studerats noggrant under lång tid, och forskningen visar att den mängd som används i vacciner är säker. Det finns inga övertygande vetenskapliga bevis som kopplar aluminium i vacciner till autism.

Fenoxyalkohol, som används som konserveringsmedel, har en lång historia av säker användning i små mängder. Medan formaldehyd kan vara farligt i höga doser, förekommer det naturligt i kroppen och används i vaccin i mycket små och säkra mängder. Mängderna är betydligt lägre än de nivåer som kroppen producerar själv som en del av den normala metabolismen.

Alla ämnen i vacciner genomgår noggrann testning innan de godkänns för användning, och vaccinerna har genom åren visat sig vara effektiva och säkra. Den samlade vetenskapliga forskningen ger inga belägg för att de små mängder av aluminium, fenoxyalkohol eller formaldehyd som finns i vacciner orsakar allvarliga hälsorisker.

Formaldehyd finns i mycket små mängder i vacciner, oftast mellan 0,001 och 0,1 milligram per dos. I jämförelse har kroppen naturligt cirka 2,5 milligram formaldehyd i blodet, som en del av dess normala ämnesomsättning. Nivåerna i vacciner är därmed mycket låga och anses säkra.

Så återigen kör du med falsk fakta och har inte visat på något som motsäger konsensus.

Du kör med tricket att det bara finns små mängder gifter i vaccin. Vad gör dem där i huvud taget? Ersätt dem med något annat så klart, det har ingen betydelse vilken bortförklaringar du än vill komma med. Det är som att säga att det gifta organiska ämnet tetraetyl bly behövs i bensin som antiknackningsmedel, tills det visade sig vara en lögn, för det gick och ersätta.

Även små giftmängder kan tillsammans förstärka varandra något otroligt mycket, något som inom kemivärlden är känt som cocktaileffekten. Kunde du inte det här?

Men vi kan ta fenoxietanol som ett exempel här, den har kopplats till reaktioner som sträcker sig från eksem till allvarliga, livshotande allergiska reaktioner. Spädbarns exponering för fenoxietanol kan akut påverka nervsystemets funktion.

Så den där fåniga mantran om "säker och effektiv" gällande vacciner, som du kört med återkommande, är helt livsfarlig.
Citera
2024-09-09, 18:03
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Du är lite knasig här. Ta det lugnt.

Andrew Jeremy Wakefield är en ärans man som bevisade sambandet mellan MPR-vaccin och autism.
Du vill bara svartmåla honom vilket inte är snällt av dig.

Läkarlicensen tas alltid ifrån läkare som inte är lydiga läkemedelsindustrin, det är en outtalad praxis. Syftet är att diskreditera och straffa.

Du borde bli mera källkritisk och för ovanlighetens skull göra skäl för ditt användarnamn.

Ska jag ta det lugnt 🤣 Ditt huvud verkar snurra värre än i Exorsisten!

Som påpekats, vilket andra gjort men antivaccin stollarna inte förstått, i studien pekas faktiskt inte vaccin som orsak till autism!

Utan det är något som sedan Wakefield gjorde vid en presentation. Och jo kritiken eskalerade och om du läst på om Wakefield och historiken, nej du har inte gjort det, så hade du sett detta.

Så var är hans bevis? Om det nu är bevisat att vaccin både dödar och skadar, varför har du så otroligt svårt att komma men minsta lilla källa, inget har du visat utan bara anekdotiska påståenden!

Det är svårt att vara källkritisk när man man bara möts av källösa brunn från Inbillningsbyrån!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in