2024-09-07, 21:52
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 159cmm
Men vad gjorde han exakt mot henne?

Du får läsa FUP för att veta vad som släppts. Går inte det får du läsa vad som finns skrivet i tråden, det är därför vi skriver. Det vi i tråden vet står här. Det är så ett forum fungerar.
Citera
2024-09-07, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3ww3
Drygt 4a år sedan, något sånt här inte kommit tillkänna då det inte finns bevisning för påståendet och tror inte dottern kommer prata om det med någon då den enligt honom "var hennes ide" 🙃

Brottet är lika allvarligt oavsett vems ide det var.

Jag hoppas att du ljuger, om allt
Citera
2024-09-07, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Tyvärr är det så, men vi hoppas på mirakel.

Så här skrev tingsrätten:
Ytterligare 6 bilagor finns som är sekretessmarkerade.
Önskas en maskad version av dessa lämnas sådana handlingar ut i pappersform ( ej digitalt ) från Borås Tingsrätt via posten alternativt hämtas på Domstolen .
Debitering för sådan beställning sker enligt nedan beskrivning:
upp till 9 sidor är gratis, 10e,50kr, 11:e och framåt 2kr per sida
Denna beställning uppgår till 3816 st sidor och debiteras därav med 7662 :-

Fullständigt vedervärdigt agerande av tingsrätten. Att behöva betala nästan 7000 kr för att få lösa förhören. Uppåt vägarna galet. De agerar så för att försvåra för medborgarna och hindrar offentlighetsprincipen.

Vi får hoppas att politikerna tar tag i detta vidriga beteende. Fixa lagen så att en FUP aldrig skall kosta när den ges ut digitalt, samt att den alltid skall ges ut digitalt om beställaren önskar det.
Senast redigerad av FEDAM 2024-09-07 kl. 23:11.
Citera
2024-09-07, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Rättegången inleds den 10 september och kommer att hållas bakom stängda dörrar.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/mordmisstankte-18-aringens-ord-i-forhor-jag-har-aldrig-dodat-henne

Kul tingsrätt.
7000 kr för att få läsa förhören. Sedan rättegång bakom stängda dörrar. Att rättegången hålls bakom stängda dörrar kan jag förstå, men då är det ytterst viktigt att materialet (FUP) görs så tillgänglig som möjligt för alla intresserade. Det har med rättssäkerhet att göra!!!!!!!

Vad fan händer i Sverige? Offentlighetsprincipen är definitivt under attack från myndigheterna.
Senast redigerad av FEDAM 2024-09-07 kl. 23:20.
Citera
2024-09-08, 11:51
Medlem
Flamsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Så svårt att förstå att den där killen, som ser ut som vilken tonåring som helst, kan ha gjord detta makabra.

Reagerade bl.a på dörren till toaletten i Tims rum. Vad har han gjort med den?
Förutom att det är smetat avföring på väggen i toaletten så är dörren sönderslagen, sönderhackad.
Tim kan inte ha sparkat så högt. Ser mer ut som skador av något föremål, en del knivskador då det ser ut som hack efter kniv.
Är det så Tims får ut en del av sin aggressivitet?
Bild på Tim och toalettdörren. https://imgur.com/cEwP6qy

Tims uppväxt med en helt knäpp far och en mor som inte verkade bry sig nämnvärt bäddade för detta.
Majas skador är grova. Vad gjorde han med Maja och varför?

Fup 123 sidan 57
På toalettdörrens utsida och på vägg/karm runt iakttogs skador som bedöms har uppstått genom upprepat våld med ett eller flera föremål.

Inne på toaletten iakttogs smuts och damm på de flesta ytor.
På golvet iakttogs bl.a förpackningar för chips och godis samt smutsiga handdukar. Handdukarna undersöktes utan resultat.
På väggen iakttogs bruna dragningar dom bedömdes vara avföring.

Fup 123 sidan 59
Hemmets skick
Inne i huset iakttogs smuts på i stort sett samtliga ytskikt. Kläder och föremål låg utspridda på olika platser.
I Tim Anderssons sovrum iakttogs flera föremål på golvet, skador på föremål och smuts på ytskikten.
På väggarna inne på toaletten iakttogs avföring.

Jag tolkar skadorna på toalettdörren som att han kastat kniv på den. Många, många gånger.
Citera
2024-09-08, 15:57
Medlem
Jag tycker lite synd om GM ändå. Nu försvarar jag inte handlingen på något sätt. Men så ung 17 år och tuff uppväxt hem och familj. Det kan inte vara kul för honom.

Och nu blir framtiden ännu tuffare…
Som någon skrev lämna resten av familjen ifred.
Citera
2024-09-08, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madelenfranskogen
Jag tycker lite synd om GM ändå. Nu försvarar jag inte handlingen på något sätt. Men så ung 17 år och tuff uppväxt hem och familj. Det kan inte vara kul för honom.

Du kanske kan besöka Tim i hans rum i finkan som han inrett själv, har har du riktigt tur får du ett handskrivet litet gulligt meddelande om framtidsplaner på v ut!
Citera
2024-09-08, 17:11
Medlem
Citat:

Så man ska lämna mamma o pappa som varit det sämsta för honom ifred? Såklart syrran som är ett offer o inte gjort nåt fel borde lämnas utanför men dom två mongon till föräldrar som skapat ett monster med enas porrskadade beteende o den andra som tillåter den sjuka pappan att ta barnen till porrbio o utsätta dottern för övergrepp borde hängas ut så mycket det går!!
Citera
2024-09-08, 17:18
Medlem
Citat:

Sparar mina sympatier till de faktiska offren för misshandel, våldtäkt och mord. Du nämner inte ens dessa offer, vilket får mig att undra över dina bakomliggande motiv till din kommentar.
Citera
2024-09-08, 17:44
Medlem
Jag tycker att alla detaljer ska lämnas ut. Det här är ett exempel på hur vi ska kunna se signaler om att allt står inte rätt till innan det händer något så grymt som i detta fallet.

Det är uppenbart att vill man åtala föräldrarna så finns där mycket som de kan åtalas för. Väldigt uppenbart att det som hände / händer inom deras hem är inte normalt utan rent ut sagt sjukt!

GM som våldtog och mördade BO ska givetvis aldrig någonsin kunna skada någon annan människa i framtiden, vilket innebär att staten har 100% ansvar att tillse detta.
Citera
2024-09-08, 18:01
Medlem
Timeouts avatar
Citat:

Håller med när det gäller systern men pappan är svårt att lämna ifred nu när vi vet hur han är.
Och varför gjorde mamman inget utan lät allt bara fortsätta. Hon måste ju ha fattat att det var fel.
Det jag har extra svårt att förstå är varför inte socialtjänsten agerade redan 2018 när polisen gjorde en orosanmälan???
Om socialtjänsten hade agerat då hade det kanske inte slutat så här illa.
Citat:
Ursprungligen postat av 3ww3
Familjen styrdes i storsett av fadern som själv lider av någon nps diagnos - vet att de förekom manipulation och hot om självmord.
Vet inte om de förekom fysisk våld mot barnen, aldrig när jag var närvarande, men dem var absolut under stor påverkan på fadern.
Det bidrog ju såklart till att mycket av faderns intresse gick ut över barnen som fått hänga med till eurocenter(porrbio/butik) i borås.
Han visa pojken tim mycket av sina egna videos och videos han vill att andra skall se, han uppmuntra även tim om att förlora oskulden tidigt- vilket jag tror att tim inte gjort.

Faderns intresse har helt enkelt påverkat Tims syn på den sexuella biten och där av tror jag med stor sannolikhet att detta var ett övergrepp försök som gick fel.
Citat:
Från inslaget på Sveriges Radio.
Majas misstänkta mördare har haft bristande impulskontroll i sina vänskapsrelationer och har tidigare använt våld när han har känt sig pressad.
Han vill inte eller kan inte redogöra för sin livssituation eller sin våldsproblematik eller sin hälsa. Det finns inga tecken på missbruk.

Redan 2018 gjorde polisen en orosanmälan om pojkens hemförhållanden till socialtjänsten i Marks kommun. Utredningen avslutades utan åtgärd.
Förra året, 2023, upprättade socialnämnden i Marks kommun en egen orosanmälan om pojkens hemförhållanden men den avslutades också utan åtgärd.

Han nekar till brott.

Utlåtandet om Majas misstänkte mördare: Tidigare varit våldsam
https://sverigesradio.se/artikel/utlatandet-om-majas-misstankte-mordare-tidigare-varit-valdsam
Citera
2024-09-08, 18:10
Medlem
Citat:
Håller med när det gäller systern men pappan är svårt att lämna ifred nu när vi vet hur han är.
Och varför gjorde mamman inget utan lät allt bara fortsätta. Hon måste ju ha fattat att det var fel.
Det jag har extra svårt att förstå är varför inte socialtjänsten agerade redan 2018 när polisen gjorde en orosanmälan???
Om socialtjänsten hade agerat då hade det kanske inte slutat så här illa.

Tyvärr är socialtjänsten helt inriktad på missbruk av substanser o finns inte det i familjen gör dom oftast ingenting. Tycker absolut inte barn ska växa upp med nån missbrukande förälder men det finns värre saker o när soc är så enkelspåriga blir det tyvärr såhär ofta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in