Citat:
Ursprungligen postat av
Nariiouh
Det är ju det man ska ta reda på därav anmälan knäppis.
Om det görs av heder och religiösa anledningar så är det tvång ja, om barnet inte vill.
Man ska inte överbelasta socialtjänsten överhuvudtaget med orosanmälningar om huvudbonader.
Guccikepsar kanske borde väcka en viss oro dock?!
Citat:
Ursprungligen postat av
Nariiouh
Som sagt, är det med samtycke och barnet vet om att den inte behöver bära slöja är det okej. Om barnet tvingas för att mamma o pappa är religiösa fanatiker så blir det problematiskt.
Men vad fan. Alla barn tvingas ha på sig de kläder de har på sig mer eller mindre när de är små. Det är inget konstigt eller något som ska väcka någon oro överhuvudtaget.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nariiouh
Vad vet du?
Nej jag har aldrig påstått mig veta. jag lägger mig inte i vad föräldrar sätter på sina barn.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nariiouh
Om det sker med tvång japp. Nu vet jag inte om att det står i tex bibeln att man ska bära kors och att föräldrar tvingat barn till det. Men ja det är lika illa.
Alla småbarn är mer eller mindre påtvingade sin klädsel av sina föräldrar. Det är inget konstigt alls.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nariiouh
Spelar stor roll om föräldern TVINGAR BARNET ATT BÄRA SJAL.
Alla föräldrar tvingar sina småbarn att ha vissa kläder på sig. Det är inget konstigt eller något som ska väcka någon oro.