2024-09-07, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Chrippa skrev en uppsats i häktet som han sen visade upp där han sa att Linnea slagit barnet och puttat ner henne på marken och skrikit åt henne och kallat henne ful direkt till barnet.

Det var ju därför Jocke var så upprörd när Chrippa var tillsammans med Linnea och barnet samtidigt. Han var rädd om barnet och han var rädd att Chrippa skulle se ut som en idiot.
Du har visst inte hängt med. Han skrev ingen uppsats i häktet.
Citera
2024-09-07, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Mupparna tycker att det är ok att vara idiot om man får medhåll.

Om Lillen varit utsatt för våld är det sista barnet ska få uppleva att det sprids på sociala medier. Alla vuxna som var med och beslutade om det ska skämmas. Varesig det var Anjo ensam eller Anjo, Julia och Jocke tillsammans. Att i dagsläget hävda att det ansvaret att Lillen fick utstå det ligger på Chrippa är faktiskt löjeväckande. Chrippa kom in långt senare och ingen av förtalarna visste vad han skulle komma att säga. Det är möjligt att dom visste vad dom skulle säga att Linnea gjort och vad dom skulle pressa honom att säga, men dom kunde inte veta mer. Chrippa har aldrig tidigare gått ut publikt med något känsligt som rör Lillen.

Mupparna friskriver dom som förtalar från socialt och juridiskt ansvar med tramsigheter som att föräldrarna bestämmer och har ansvar för sina barn.

En vuxen människa har ansvar för sina egna handlingar, att inte vara en dålig förebild, att inte ljuga, förtala, stalka, trakassera, stjäla, uppvigla eller vara en drivande kraft till näthat och att skapa offer med psykisk ohälsa, stöter man på oegentligheter anmäler man och väntar in lagens långa arm. En vuxen youtuber har i sin tur precis samma ansvar som en vuxen människa men också ansvar för vad den sprider och sedermera vad hen ser till att sina funktionsnedatta och omyndiga följare att gör, hen ska inte uppvigla att förfölja, trakassera, falskt anmäla och mordhota för exempel, för ansvaret för handlingarna och konsekvenserna ligger på youtubern. Youtubern bör ha bett följarna att sluta utföra olagliga handlingar mot det offer hen har skapat för att på något sätt kunna ses som oskyldigt anklagad för vad följarna gör mot hens offer och till sist har en ansvarig utgivare har alltid ansvaret att publicerat innehåll följer lagar och etiska regler åligger alltid den ansvarige utgivaren som i detta fall är Anjo.

Låt oss då höra din och dina kloners stämmor tystna om vad Chrippa sa i mitten av januari och aldrig mer har sagt.

Var en karl för din hatt, yppa inte ett ord om Anjos och Chrippas enda två videos.

Förhudsundersökningen om barnmisshandel är nedlagd

Vi har all rätt till att diskutera båda dessa videos, det är hans egna ord att Linnea kastade barnet i marken, det glöms inte bara bort, hans brev vittnade ju också på hemska saker som för ett barn kan vara oerhört traumatiskt.
Citera
2024-09-07, 20:29
Medlem
Citat:
Jag vet det, har aldrig sagt att han har kunnat meddela sig från häktet. När han kom ut så gick han offentligt med de uppgifterna om hur Linnea misshandlat honom grovt och även barnet.

De som meddelade sig till Anjo och Jocke om att Linnea misshandlade barnet och Jocke var Julia som hade hört det från Chrippa innan han hamnade i fängelse.
här spekulerar du.

Mitt tips är att läsa in dig eller lämna trollfsvriken och sen komma tillbaka. Det blir genomskinligt när du yttrar dig tvärsäkert men felaktigt mest hela tiden.

Citat:
Det gjorde han före han hamnade i häkte. Men väl där så var det inget som letade sig ut, där är jag helt överens.
Felaktighet efter felaktighet. Joakim säger det, men det har aldrig styrkts.

Joakim säger däremot att han bevittnat misshandeln av Chrippa och senare anmält. Han ska också ha anmält barnmisshandel. Det var lögn, så vad säger det dig?
Citera
2024-09-07, 20:30
Avstängd
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Vi har all rätt till att diskutera båda dessa videos, det är hans egna ord att Linnea kastade barnet i marken, det glöms inte bara bort, hans brev vittnade ju också på hemska saker som för ett barn kan vara oerhört traumatiskt.

Hela denna jävla sopa är så tragisk och sorglig för hans dotter. Skiter i Chrippa och kan tycka lite synd om Linnea. Hon är ”bara” 23-24. Ingen i den åldern tänkte konsekvent. Och det säger jag i all välmening.

Det är synd om dottern i det stora hela blev en liten pjäs som Anjo/jocke drog i, med hjälp av Julia, och Chrippa som försökte få träffa sin dotter. Sorgligt.
Citera
2024-09-07, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Linnea har skäl till anmälan mot dem alla tre - eftersom alla tre varit delaktiga i det grova förtalet, men Anjo är den som stått för spridningen.

Chrippa framträdde ju i Anjos kanal efter att han släppts från häktet och när cirkusen var som värst.
Linnea har skäl till anmälan mot alla tre, Anjo, Jocke, Julia, men därtill också Chrippa och Rask om man ska vara noga.
Citera
2024-09-07, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det var fortfarande inte han som gick ut offentligt, och det var inte han som gav henne meddelandena som kablades ut.

Fel att gå ut offentligt, men det tar ju inte bort att han spred det själv från början.
Citera
2024-09-07, 20:42
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Fel att gå ut offentligt, men det tar ju inte bort att han spred det själv från början.
Han spred det inte själv från början. De började sprida uppgifter när han satt i häkte.
Citera
2024-09-07, 20:46
Medlem
Citat:
Du har visst inte hängt med. Han skrev ingen uppsats i häktet.
Ska försöka fatta mig kort för när man skriver för mycket tappar det effekt.

Breven är en efterhandskonstruktion.

Eller så är breven tipsad att skriva av hans advokat. Bara för att chrippa hade fulla restriktioner så betyder det inte att hans advokat hade det. Om ni skulle vilja förmedla något till chrippa när han satt häktad, vem skulle ni prata med då? Advokaten.

Det pantade exet erkänner till och med i en anjo intervju att hon skickat in brev till honom. Hahaha öppna ögonen folket.

Som anjo själv sagt, MYCKET märkligt att det som sades på sociala medier är EXAKT det som chrippa skrev om…Så under 6 månaders destruktiv förhållandes tid har både anjo/julia och chrippa prickat in EXAKT samma händelser att skriva om? För när Linnea berättade sin sanning var det en del av sakerna som fattades i chrippa anjo och julias berättelser……..men det räknade de aldrig med. Linnea skulle tystas till alla pris. Hon var tre fyra fem steg före. Schack. Matt.

Linnea berättade att hon hade en ”sanning 2” vad jag skulle betalt pengar för att få se den. Vi fick ju se hintar på hennes story. Men den sanningen är begravd pga hennes kärlek till chrippa.
Citera
2024-09-07, 22:40
Medlem
Citat:
Mupparna tycker att det är ok att vara idiot om man får medhåll.

Om Lillen varit utsatt för våld är det sista barnet ska få uppleva att det sprids på sociala medier. Alla vuxna som var med och beslutade om det ska skämmas. Varesig det var Anjo ensam eller Anjo, Julia och Jocke tillsammans. Att i dagsläget hävda att det ansvaret att Lillen fick utstå det ligger på Chrippa är faktiskt löjeväckande. Chrippa kom in långt senare och ingen av förtalarna visste vad han skulle komma att säga. Det är möjligt att dom visste vad dom skulle säga att Linnea gjort och vad dom skulle pressa honom att säga, men dom kunde inte veta mer. Chrippa har aldrig tidigare gått ut publikt med något känsligt som rör Lillen.

Mupparna friskriver dom som förtalar från socialt och juridiskt ansvar med tramsigheter som att föräldrarna bestämmer och har ansvar för sina barn.

En vuxen människa har ansvar för sina egna handlingar, att inte vara en dålig förebild, att inte ljuga, förtala, stalka, trakassera, stjäla, uppvigla eller vara en drivande kraft till näthat och att skapa offer med psykisk ohälsa, stöter man på oegentligheter anmäler man och väntar in lagens långa arm. En vuxen youtuber har i sin tur precis samma ansvar som en vuxen människa men också ansvar för vad den sprider och sedermera vad hen ser till att sina funktionsnedatta och omyndiga följare att gör, hen ska inte uppvigla att förfölja, trakassera, falskt anmäla och mordhota för exempel, för ansvaret för handlingarna och konsekvenserna ligger på youtubern. Youtubern bör ha bett följarna att sluta utföra olagliga handlingar mot det offer hen har skapat för att på något sätt kunna ses som oskyldigt anklagad för vad följarna gör mot hens offer och till sist har en ansvarig utgivare har alltid ansvaret att publicerat innehåll följer lagar och etiska regler åligger alltid den ansvarige utgivaren som i detta fall är Anjo.

Låt oss då höra din och dina kloners stämmor tystna om vad Chrippa sa i mitten av januari och aldrig mer har sagt.

Var en karl för din hatt, yppa inte ett ord om Anjos och Chrippas enda två videos.

Förhudsundersökningen om barnmisshandel är nedlagd

Vilka kloner?

Hotar du mig IGEN?

Jag säger vad jag vill. När jag vill.
Vi får det i detta land. Vill du ha på annat sätt får du väl flytta till Nordkorea.

Jag ger blanka fan i vad du anser att jag får säga eller inte. Begrips!

Jag anser fortfarande att det Chrippa har sagt har han sagt. Han har inte kommit ut med exakt vad som var sant eller inte. Förmodligen vet han inte det själv längre. Det krävs en mycket intelligent människa om alla lögner ska kommas ihåg och jag anser inte att han är intelligent nog för det eftersom pojkvaskern inte själv har koll.
Vi kan ha att göra med en tvättäkta mytoman här.
Citera
2024-09-07, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123

Inte enligt Pallal. Den bestämmer tydligen vad som får diskuteras.

Hade Chrippa knipt sin stora käft och inte vräkt ur sig sin skit likt en kulspruta hade allt sett annorlunda ut.

Han har bundit ris till sin egen rygg och jösses vad ris han hittade.

Ljög han om alltihop är han en riktigt as och otroligt duktig på att få ett litet litet antal personer att tro på honom.
Senast redigerad av 111-111 2024-09-07 kl. 23:42.
Citera
2024-09-07, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skabbeskabbrav
Ska försöka fatta mig kort för när man skriver för mycket tappar det effekt.

Breven är en efterhandskonstruktion.

Eller så är breven tipsad att skriva av hans advokat. Bara för att chrippa hade fulla restriktioner så betyder det inte att hans advokat hade det. Om ni skulle vilja förmedla något till chrippa när han satt häktad, vem skulle ni prata med då? Advokaten.

Det pantade exet erkänner till och med i en anjo intervju att hon skickat in brev till honom. Hahaha öppna ögonen folket.

Som anjo själv sagt, MYCKET märkligt att det som sades på sociala medier är EXAKT det som chrippa skrev om…Så under 6 månaders destruktiv förhållandes tid har både anjo/julia och chrippa prickat in EXAKT samma händelser att skriva om? För när Linnea berättade sin sanning var det en del av sakerna som fattades i chrippa anjo och julias berättelser……..men det räknade de aldrig med. Linnea skulle tystas till alla pris. Hon var tre fyra fem steg före. Schack. Matt.

Linnea berättade att hon hade en ”sanning 2” vad jag skulle betalt pengar för att få se den. Vi fick ju se hintar på hennes story. Men den sanningen är begravd pga hennes kärlek till chrippa.

Exakt. Det sägs att han var avskuren från omvärlden. Men det var han ju inte alls. Det är bara några som försöker få andra att tro det.
Man ska aldrig underskatta andras intelligens. De flesta här inne har levt tillräckligt länge för att fatta varför det ska förnekas att det fanns möjlighet för Chrippa att ha kontakt.
Citera
2024-09-08, 03:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Vilka kloner?

Hotar du mig IGEN?

Jag säger vad jag vill. När jag vill.
Vi får det i detta land. Vill du ha på annat sätt får du väl flytta till Nordkorea.

Jag ger blanka fan i vad du anser att jag får säga eller inte. Begrips!

Jag anser fortfarande att det Chrippa har sagt har han sagt. Han har inte kommit ut med exakt vad som var sant eller inte. Förmodligen vet han inte det själv längre. Det krävs en mycket intelligent människa om alla lögner ska kommas ihåg och jag anser inte att han är intelligent nog för det eftersom pojkvaskern inte själv har koll.
Vi kan ha att göra med en tvättäkta mytoman här.
Du klippte bort den meningen jag svarade på
Du skrev
”Släpp taget. Det är inte bra att befinna sig i dåtiden så mycket.”
Jag svarade
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här