Citat:
Ursprungligen postat av
Hobbybonde
Nämndemännen ja. Blir lite mer känslostyrt i tingsrätten
Nånstans har jag läst att nämndemännen nästan alltid röstar med dommaren. Men jag antar att likt förhandlingarna i riksdagen där nästan alla röstar efter partipiskan så har man redan snackat ihop sig i andra rum innan man röstar/fäller dom. Så de har kanske påverkat där istället i en eller annan riktning.
Tack för svar.
@PissBuss ah ok, näh mena ändå bara din analys av vad åklagaren tror sig veta.