Citat:
Ursprungligen postat av
Vansterpartiet
Ja, när en VW närmar sig 10 år kommer rosten som ett brev på posten. Ofta skärmkanter i hjulhusen, främre delen av framdörr/tröskel där det sitter skumgummi för ljuddämpning, bakre delen av tröskel i hjulhus.
Så kan det absolut vara, för en hel del exemplar, men långt ifrån ”alla”, och detsamma gäller ju för de flesta andra bilar med i princip avsett tillverkare. Men jag skulle vilja påstå att generellt sett så har vi klart mindre rostproblem på bilarna än vi hade förr i tiden, typ på 60-00talet
Jämför t ex med hur div olika VAG-bilar, och för all del andra tillverkares bilar, rostade under den perioden, gärna i relation till körsträcka etc
Citat:
Ursprungligen postat av
163cm
Går ju hålla rosten borta på dålig/känslig lack genom att våda sin bil, tvätta och vaxa ibland.
Få gör det idag mer än att ta ett varv i biltvätten på macken, det blir ingen bil glad av.
Jag tror att du som är lite bilintresserade pysslar om dina bilar mer än genomsnittliga Svensson.
Så kan det absolut vara, lite omhuldande om det som för många är den dyraste investering och utgift de har vid sidan om sitt boende, är vanligen rejält gynnsamt