2024-09-07, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Ja de finns de

Intressant att du svarar åt någon annan som fick frågan.
Vill minnas att Anjos förklarade situationen i en video. Om du hävdar att det inte stämmer, vore det bra om du kunde ge konkreta exempel på ett annat scenario.
Vi andra kan inte uttala oss eftersom vi inte har ett avtal med Ninetone.
Signade Kräftan avtal med Ninetone innan händelsen den 29 december?
Citera
2024-09-07, 02:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Det var nog den i särklass bästa beskrivningen!

Kanske att självmant vilja framstå som en sopa är det senaste trendiga draget i den där branschen?
Jag bara spånar lite lätt..
Citera
2024-09-07, 02:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Kanske att självmant vilja framstå som en sopa är det senaste trendiga draget i den där branschen?
Jag bara spånar lite lätt..

Det kan vara så 😄. Jag är för gammal för att förstå det nya moderna livet.
Det verkar vara så kul att jobba med sociala medier...
Citera
2024-09-07, 03:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Det kan vara så 😄. Jag är för gammal för att förstå det nya moderna livet.
Det verkar vara så kul att jobba med sociala medier...

Söndercurlade ungar.
Hade det varit mina ungar hade sociala medier rykt för länge sedan, oavsett ålder.
Citera
2024-09-07, 03:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, det var Anjo och Julia som förde ut anklagelser offentligt när Chrippa satt häktad.

Spelar det någon roll vem som sa vad när båda vårdnadshavarna har bekräftat att barnet har varit utsatt?
Dessutom sa Kräftan när han var ute i det fria att han bevittnat att barnet blivit misshandlat.
Det är helt och hållet föräldrarnas skit som de får stå för.
Citera
2024-09-07, 04:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
När ska du börja bevisa de du säger? tänker att det krävs ofta av mig & andra så när ska du göra det?
Jag gillar inte att vara otrevlig mot dig för jag tycker om dig, men du behöver inte hävda att det jag skriver är sanningen, det vet du så väl ändå. Har jag, ska jag ska gissat fel en enda gång?

Senast gällande att Jocke skulle öppna spa och att Anjo och Jocke kommer att börja beskylla Julia för att ha startat drevet. Innan det vilken dag och tid dom landade i Sverige, att Julia och Chrippa tänkt flytta till Dubai med Jocke och Jonna, att Julias ex anmält henne för dataintrång, att Linnea inte är med i en sekt, att Jocke är fattig som en kyrkråtta, att han blev avhyst från gamla lägenheten av hyresvärden, att han planerade att hyra ut huset, att Anjo har problem med ekonomin igen, att fel kvinna blev uthängd för att vara Mumsbulle, att Jonna tycker att hon får dra hela lasset på hemmaplan och har börjat tröttna på det, att Jocke mår dåligt och bara sitter och läser här hela dagarna.

Allt det vet du idag, men inte när jag berättade det.

Det var Jocke som var dum nog att tro att Linnea skulle acceptera Jockes förklaring att Julia startade igång allt och Jocke inte förstod något alls. Också mycket mer skriver han om henne.

Hon vet om 400Ben och har själv pratat med hen, så det blir kanske svårt för Jocke att bortförklara vad 400Ben själv säger och när hen också har skrivit att Jocke berättat att han sett och hört själv, att Jocke skickade allt till hen och sagt åt hen att skriva här om hen vill klara sig utan att behöva hängas ut i en dokumentär.

Jocke själv säger i podden att han samlade ihop alla som behövdes och samlade och sammanställde allt själv för att få ut det.

Acceptera att Joakim drog ihop sekten och kickade igång drevet.

Vi behöver inte ifrågasättas, som du kanske förstår.

400Ben lägger förhoppningsvis en anmälan mot Chrippa för uthängningen och mot Jocke för utpressningen.
Senast redigerad av Pallal 2024-09-07 kl. 04:03.
Citera
2024-09-07, 06:47
Medlem
Citat:
Söndercurlade ungar.
Hade det varit mina ungar hade sociala medier rykt för länge sedan, oavsett ålder.

Totalt söndercurlad är i vart fall Chrippa. Pappa Thomas har behållt navelsträngen intakt och vice versa.

Det är nästan plågsamt att Chrippa är så beroende av ffa sin pappa.

Och innan någon börjar tjata om familjens viktighet så är jag fullt medveten om det. Men föräldrars främsta uppgift enligt mig är att ge stabil och trygg barndom och se till att barnet klarar sig ute i världen och bli sjölvgående, inte att göra barnen osäkra, beroende av föräldrarna med dålig självkänsla.
Citera
2024-09-07, 07:02
Medlem
Citat:
Jag gillar inte att vara otrevlig mot dig för jag tycker om dig, men du behöver inte hävda att det jag skriver är sanningen, det vet du så väl ändå. Har jag, ska jag ska gissat fel en enda gång?

Senast gällande att Jocke skulle öppna spa och att Anjo och Jocke kommer att börja beskylla Julia för att ha startat drevet. Innan det vilken dag och tid dom landade i Sverige, att Julia och Chrippa tänkt flytta till Dubai med Jocke och Jonna, att Julias ex anmält henne för dataintrång, att Linnea inte är med i en sekt, att Jocke är fattig som en kyrkråtta, att han blev avhyst från gamla lägenheten av hyresvärden, att han planerade att hyra ut huset, att Anjo har problem med ekonomin igen, att fel kvinna blev uthängd för att vara Mumsbulle, att Jonna tycker att hon får dra hela lasset på hemmaplan och har börjat tröttna på det, att Jocke mår dåligt och bara sitter och läser här hela dagarna.

Allt det vet du idag, men inte när jag berättade det.

Det var Jocke som var dum nog att tro att Linnea skulle acceptera Jockes förklaring att Julia startade igång allt och Jocke inte förstod något alls. Också mycket mer skriver han om henne.

Hon vet om 400Ben och har själv pratat med hen, så det blir kanske svårt för Jocke att bortförklara vad 400Ben själv säger och när hen också har skrivit att Jocke berättat att han sett och hört själv, att Jocke skickade allt till hen och sagt åt hen att skriva här om hen vill klara sig utan att behöva hängas ut i en dokumentär.

Jocke själv säger i podden att han samlade ihop alla som behövdes och samlade och sammanställde allt själv för att få ut det.

Acceptera att Joakim drog ihop sekten och kickade igång drevet.

Vi behöver inte ifrågasättas, som du kanske förstår.

400Ben lägger förhoppningsvis en anmälan mot Chrippa för uthängningen och mot Jocke för utpressningen.

Det har framsgått med största tydlighet att det är du som sitter inne med alla svaren, enligt dig. Det du tjatar om i all oändlighet har säkerligen alla i deras närhet kunnat förutse eller vetat om.
Behövs liksom inte självskryt om det.
Inte alls uppseendeväckande alls. Skrytpelle 😆

Men vad som vore bättre vore om du kan sia in i framtiden. Vad händer nu med poliser, åklagare, domare, förhör, rättegång osv?

För helt ärligt ser jag fram emot att få veta hur det kommer att gå. Läsa tex fup mm och ställa det i relation med vad som skrivits i trådarna.

Varför är 400ben så viktig för dig eftersom du skriver ofta om den personen?
Släpp taget. Det är inte bra att befinna sig i dåtiden så mycket.
Citera
2024-09-07, 07:33
Medlem
Citat:
Han roade dig mellan sälen och mitten av januari eller början av februari vill jag minnas. Vad fick dig att ändra åsikt

Ingen
Och igen
Och igen?

4

Enda som har varit underhållande är att se hur tappad en människa kan vara
Citera
2024-09-07, 10:30
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Spelar det någon roll vem som sa vad när båda vårdnadshavarna har bekräftat att barnet har varit utsatt?
Dessutom sa Kräftan när han var ute i det fria att han bevittnat att barnet blivit misshandlat.
Det är helt och hållet föräldrarnas skit som de får stå för.
Anjo är väl inte vårdnadshavare?
Det var han och Julia som gasade på när Chrippa satt i häkte -- och ja, det spelar roll.
Citera
2024-09-07, 10:54
Medlem
Jag förstår inte varför alla har problem med att ungen inte går på förskola. Det är inte problemet. Finns MASSA kvinnor som är hemma med sina barn och undviker förskola, för att själva HEMSKOLA sina barn. Julia har iq som en luftballong och kan inte hemskola någon. Hon har inte lärt ungen ett skit. Det lilla barnet vet är tack vare chrippa. Men engagemanget att lära henne saker är noll. Jocke sa väl dessutom att hon är sen i utvecklingen? Många barn som har föräldrar som inte bryr sig blir väldigt udda och utstötta. Speciellt för en flicka där mamman inte bryr sig.
Citera
2024-09-07, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Anjo är väl inte vårdnadshavare?
Det var han och Julia som gasade på när Chrippa satt i häkte -- och ja, det spelar roll.

Chrippa skrev en uppsats i häktet som han sen visade upp där han sa att Linnea slagit barnet och puttat ner henne på marken och skrikit åt henne och kallat henne ful direkt till barnet.

Det var ju därför Jocke var så upprörd när Chrippa var tillsammans med Linnea och barnet samtidigt. Han var rädd om barnet och han var rädd att Chrippa skulle se ut som en idiot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in