2024-09-06, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chunky000
lurat o stulit av folk hela sina liv, helt ofattbart.

Både Lasse Bessik och den i trådstarten aktuelle Dragan Jovanovic var ökända bilmålvakter i Malmö förr.

I en artikel i Sydsvenskan 17 februari 2006 framgick att de hade p-böter på 2 222 930 kronor respektive 420 478 kronor vardera.

Jag hittade även nu att Lasse Bergino (tidigare Bessik) är systerson till den äldre Lasse Bessik.

Den 24 juli 1991 publicerade Expressen en intervju med den äldre Lasse Bessik där han gav sin syn på sina bedrägerier:
- De får skylla sig själva, säger Lasse Bessik om sina fordringsägare.

[...]

- Jag påstår inte att jag gjort allt rätt, men de som säger sig ha blivit lurade förstår inte affärer.

Handflatorna är uppåtvända i en vädjande gest, och med ett bekymrat ansiktsuttryck förklarar han att svenskarna är godtrogna.

- Normalt tar man alltid kreditupplysning på den man gör affärer med, det är ju självklart.

Likaså upprörs Lasse Bessik av att hans affärsbekanta inte förstår att förvalta de säkerheter som han ger dem.

Ofta rör det sig om smycken som visar sig vara övervärderade.

- Jag kan inte rå för att de inte får ut toppriserna, säger han och pekar på sin guldklocka.

- Den här är värd 20 000 om jag säljer den, men nån annan kanske bara skulle få ut några tusen. Det är inte mitt fel.

Alltså. Folk är dumma. De borde kolla honom först.

Sagt och gjort. Kronofogdemyndigheten kräver Lasse Bessik på 1 978 135 kronor.

Listan på fordringar är omkring fyra meter lång. Det är skatteskulder, momsskulder och mängder av parkeringsböter.
Citera
2024-09-07, 00:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av chunky000
dom kör med spelberoende så dom får villkorligt och vård för beroendet istället för fängelse, varenda jävla zigenare kör med det o dom lyckas.
Seriöst?

De har väl bevis på spelandet, antar jag???
Har du någon källa på att man slipper fängelse för att man spelat bort pengarna? Låter ju bisarrt även i vårat Sverige.
Citera
2024-09-07, 00:23
Medlem
Vem är målsägande, någon stackars svenne? Fina arabsläktet fakhro och zigenarna i fin allians. Var är män likt Peter mangs när man behöver dem? För utvisning är "högern" och sossar inte intresserade av antar jag? Sterilisering av gammal sossemodell hade också varit välkommen! Vad kan man räkna med för straff, något år för att förstöra andras liv under åratal?
Citera
2024-09-07, 00:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Vem är målsägande, någon stackars svenne? Fina arabsläktet fakhro och zigenarna i fin allians. Var är män likt Peter mangs när man behöver dem? För utvisning är "högern" och sossar inte intresserade av antar jag? Sterilisering av gammal sossemodell hade också varit välkommen! Vad kan man räkna med för straff, något år för att förstöra andras liv under åratal?

Men vart är det egna ansvaret? Va? O.o Först skriver han bilar som inte är hans på sig själv. Sen så betalar han för någon skum skada / fel som de ska ha haft.

Okej, så långt köper jag att man blir scammad och skrämd till att pröjsa.

Sen da? Hur fan fortsätter man betala gång efter gång efter gång?

Du behöver inte en nazistisk massmördare. DU behöver bara folk med lite stake. Svensken vill kriga mot Ryssen men kan inte ens säga ifrån när hen blir blåst av en random zigenare 10 gånger i rad.
Citera
2024-09-07, 00:55
Medlem
BarbaDonkeys avatar
fakhro är riktigt skabbiga.

Trodde inte de höll på fortfarande, för någon gång kommer de reta upp en person som inte har något att förlora.
Citera
2024-09-07, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarbaDonkey
fakhro är riktigt skabbiga.

Trodde inte de höll på fortfarande, för någon gång kommer de reta upp en person som inte har något att förlora.
går det inte att kasta ut skiten från sverige,
Citera
2024-09-07, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Transaktiv
Seriöst?

De har väl bevis på spelandet, antar jag???
Har du någon källa på att man slipper fängelse för att man spelat bort pengarna? Låter ju bisarrt även i vårat Sverige.

Det finns gott om bevis för att Ivan Friman spelat bort stora summor i FUP.

Sedan, nej, spelberoende påverkar inte i påföljdsfrågan.
Citera
2024-09-07, 10:57
Avslutad
Den där klanen Bessik, hur farliga är de egentligen? Är samtliga släktmedlemmar lojala mot varandra?
Citera
2024-09-07, 11:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Det finns gott om bevis för att Ivan Friman spelat bort stora summor i FUP.

Sedan, nej, spelberoende påverkar inte i påföljdsfrågan.

Man är så "företagsam" i sin brottslighet att man får flera miljoner från bara en person o sen speltorskar man samtidigt som en idiot vid datorn på andra sidan.

Människor. Ju äldre jag blir ju mindre förstår jag.
Citera
2024-09-07, 12:07
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Den där klanen Bessik, hur farliga är de egentligen? Är samtliga släktmedlemmar lojala mot varandra?

Hade det varit addering kring alla brott så hade dessa Z varit i fängelse i flera 100 år.

Något att tänka på för Strömmer.

Hade varit lugnare för invånarna i landet, lagom.
Citera
2024-09-07, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-

Jag vet inte om man ska se dem som en isolerad klan. Det finns starka släktskap mellan dem och familjerna Taikon, Taikumer, Demeter, Millon, Columbus, Columber, Caldaras, flera som tagit efternamnen Josefsson eller Eriksson, med flera. På senare år har det även skett en del ingiften med zigenska familjer som härrör från norra Östeuropa samt Finland.

Det finns en extrem överrepresentation bland dem att begå brott, men då främst egendomsbrott. Det finns ett visst våldskapital, men många zigenare som döms för grövre våldsbrott ingår i en större kriminell kontext som även inbegriper andra etniska grupper.
Citera
2024-09-07, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Jag vet inte om man ska se dem som en isolerad klan. Det finns starka släktskap mellan dem och familjerna Taikon, Taikumer, Demeter, Millon, Columbus, Columber, Caldaras, flera som tagit efternamnen Josefsson eller Eriksson, med flera. På senare år har det även skett en del ingiften med zigenska familjer som härrör från norra Östeuropa samt Finland.

Det finns en extrem överrepresentation bland dem att begå brott, men då främst egendomsbrott. Det finns ett visst våldskapital, men många zigenare som döms för grövre våldsbrott ingår i en större kriminell kontext som även inbegriper andra etniska grupper.
ja precis zigenska familjer och namn överlappar varandra . glöm inte släkten Kwiek
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in