2024-09-06, 14:13
Medlem
Byta bänkskiva är svindyrt..nog bytt 30 genom åren...men aldrig för skador på ovansidan...oftast är det för att laminatet lossnat å spånskivan svällt på grund av att diskmaskinsluckan lämnas med en glipa...ångan går uppå under skiva.. byta skiva kan va en dags jobb plus kakel.
Citera
2024-09-06, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Men invandrarfamiljen begärde nog reparation och trodde det skulle vara gratis precis som allt annat i Sverige är. Så när reparationen var utförd och de fick en räkning på 20.000 kr från fastighetsägaren så var det finito.

De hade kunnat låta skadan vara kvar till de flyttat ja.

20 000 kr för en repa i köksbänken låter dock helt jävla vansinnigt. Var den lackerad i 24 karat tro?
Citera
2024-09-06, 14:48
Medlem
Det finns nu ett 30-tal kommentarer på artikeln.
Lever vi i bissaro-world?
Ingen ifrågasätter hur man fullt arbetsför kan gå på svenskkurs efter 9 år i landet.
Istället tycker man att man skall göra en insamling så att dom kan betala 20.000 för diskbänken.
Mannen går på svenskkurs
mamman påstår att hon gör gymnasieutbildning, men behöver dotterns hjälp med att översätta.
Hur skall det gå för Sverige med så många tärande och få närande?
Vi får hela tiden höra att vårt välfärdssystem nedmonteras.
Att vi inte har råd med personlig assistent till en förlamad
Citera
2024-09-06, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ullebull
Det finns nu ett 30-tal kommentarer på artikeln.
Lever vi i bissaro-world?
Ingen ifrågasätter hur man fullt arbetsför kan gå på svenskkurs efter 9 år i landet.
Istället tycker man att man skall göra en insamling så att dom kan betala 20.000 för diskbänken.
Mannen går på svenskkurs
mamman påstår att hon gör gymnasieutbildning, men behöver dotterns hjälp med att översätta.
Hur skall det gå för Sverige med så många tärande och få närande?
Vi får hela tiden höra att vårt välfärdssystem nedmonteras.
Att vi inte har råd med personlig assistent till en förlamad
Detta lämnade jag som kommentar på artikeln. Den skall nu godkännas.
Jag skulle bli mycket förvånad om den kom in,
men också glad för det skulle så klart betyda att det finns kritiska röster , att det inte bara är jag
Citera
2024-09-06, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Okey, då är jag med. Ja det slutar väl med att skattebetalarna får pröjsa som vanligt då.
Av artikeln, särskilt i slutet, att döma, så anar jag att allt löser sig till familjens bästa.
Citera
2024-09-06, 15:26
Medlem
En av de positiva kommentarerna
"Tänkte som Lars här erbjuda mig att betala de 20 000. Vad i hela fridens namn liksom! Om någon vet hur man kommer i kontakt med familjen, utifall MKB inte löst det, skriv gärna vägledning här. Fint att se att fler vill hjälpas åt! "

Gissa om min ifrågasättande kommentar kom in?
Gissa en gång till.

Detta skev jag till journalisten, jag vet inte varför, jag brukar inte reagera speciellt
alla vet ju hur snett det är
jag är inte sverigedemokrat, men visst har jag tagit ett steg åt höger.
Sådana här artiklar och med utvalda kommentarer som bara är positiva
skapar en Southhampton-ilska
artiklar som verkligen visar hur det står till i systemet...
ni tror att ni gör en insats i invandrardebatten
tyvärr, ni spär bara på motsättningarna.
folk ser hur det kan gå till.

Det år inte klokt
en invandrarfamilj har bott har i snart 10 år
maken går fortfarande på svenskkurs och makan läser gymnasiekurs trots att hon
behöver dottern som översättare
dessa personer bor i en lägenhet ( med havsutsikt ?) och en hyra på nästan 20.000 i månaden
dom försörjs till 100% av staten
ingen reagerar och tycker det är fel?
nog skulle man väl på nio år kunnat lära sig språket tillräckligt för att kunna ta ett jobb
då hade man t.o.m. kunnat betala diskbänken själv?
Visst jag vet, det är rasistiskt att tycka att folk skall kunna försörja sig själv.
Citera
2024-09-06, 16:03
Medlem
DraconianTimess avatar
Utan att outa mig själv kan jag bjuda på lite info.

Vet vem denna familj är och de har en bil undangömd som står på en kvinna i Eslöv med skyddade personuppgifter.
De går alltså på soc, men kör omkring i en Nissan Quashqai. Bruden som går på gymnasiet har också körkort.
Vidare så skräpar de ner omkring sig och är allmänt hänsynslösa.

Har man inte bakgrundsinfo om denna familjen så kan man snyfta lite till artikeln, men vet man vad det är för några så tycker man inte ett skit synd om dem.
Skicka fanskapen tillbaka till Afghanistan.

Jag anser att alla människor skall få en chans. Dessa har förbrukat sin!
Citera
2024-09-06, 16:14
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DraconianTimes
Utan att outa mig själv kan jag bjuda på lite info.

Vet vem denna familj är och de har en bil undangömd som står på en kvinna i Eslöv med skyddade personuppgifter.
De går alltså på soc, men kör omkring i en Nissan Quashqai. Bruden som går på gymnasiet har också körkort.
Vidare så skräpar de ner omkring sig och är allmänt hänsynslösa.

Har man inte bakgrundsinfo om denna familjen så kan man snyfta lite till artikeln, men vet man vad det är för några så tycker man inte ett skit synd om dem.
Skicka fanskapen tillbaka till Afghanistan.

Jag anser att alla människor skall få en chans. Dessa har förbrukat sin!
Det behövs ingen bakgrundsinformation för att vilja kasta ut en familj som fortfarande lär sig svenska efter nio år i Sverige. Dom borde få en faktura, strippas på allt av värde för att täcka vad som med allra högsta sannolikhet är en fraktion av kostnaderna dom orsakat, sen skeppas tillbaka till ett land där dom inte behöver att barnen agerar tolk åt dom.
Citera
2024-09-06, 16:17
Medlem
Lägenheten ser ju toppmodern ut!

Hur kan denna familj som tidigare bott i en sandgrotta komma hit och få allt detta?

Inte handlar det om arbetskraftsinvandring, dom verkar ju inte kunna någonting?!

Vi svenskar arbetar till fingrarna blöder men här kommer denna familj som får leva i lyx på våra pengar?

Vi svenskar måste betala miljoner för att få en lägenhet. Det är studenter och unga svenskar som inte kan flytta pga att lägenheterna är så dyra.

Våra sjuka sparkar man på! Folk har inte råd att gå till tandläkaren så läser man sånt här!

Vad är det denna muslimska familj bidrar med till landet? Pappan ser ju ut att närma sig pensionsålder, vad kommer han att åstadkomma i det här landet?

Jag blir arg och frustrerad! Jag hoppas denna familj inser hur priviligerade dom är och tackar det svenska folket, inte Allah, utan det svenska folket för det här.
Citera
2024-09-06, 16:22
Medlem
Q-Trons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ullebull
En av de positiva kommentarerna
"Tänkte som Lars här erbjuda mig att betala de 20 000. Vad i hela fridens namn liksom! Om någon vet hur man kommer i kontakt med familjen, utifall MKB inte löst det, skriv gärna vägledning här. Fint att se att fler vill hjälpas åt! "

Gissa om min ifrågasättande kommentar kom in?
Gissa en gång till.

Detta skev jag till journalisten, jag vet inte varför, jag brukar inte reagera speciellt
alla vet ju hur snett det är
jag är inte sverigedemokrat, men visst har jag tagit ett steg åt höger.
Sådana här artiklar och med utvalda kommentarer som bara är positiva
skapar en Southhampton-ilska
artiklar som verkligen visar hur det står till i systemet...
ni tror att ni gör en insats i invandrardebatten
tyvärr, ni spär bara på motsättningarna.
folk ser hur det kan gå till.

Det år inte klokt
en invandrarfamilj har bott har i snart 10 år
maken går fortfarande på svenskkurs och makan läser gymnasiekurs trots att hon
behöver dottern som översättare
dessa personer bor i en lägenhet ( med havsutsikt ?) och en hyra på nästan 20.000 i månaden
dom försörjs till 100% av staten
ingen reagerar och tycker det är fel?
nog skulle man väl på nio år kunnat lära sig språket tillräckligt för att kunna ta ett jobb
då hade man t.o.m. kunnat betala diskbänken själv?
Visst jag vet, det är rasistiskt att tycka att folk skall kunna försörja sig själv.

Det här fallet innehåller ganska många komponenter av massinvandringens konsekvenser:
- kraftigt bidragsberoende
- ordentligt bristfälliga språkkunskaper
- människor med låg utbildningsgrad
- onödigt stort slitage i allmännyttan av människor från tredje världen som inte förstår sig på andra ytskikt än gråsten och obehandlat trä

Är så jävla trött på alla dessa odugliga, ekonomiska lycksökare. Du behöver inte ursäkta dig för att du tycker att människor borde vara självförsörjande. De här människorna har ryckt sig själva ur sin kontext i sitt egentliga hemland på grund av drömmen om "livet i västerlandet," men inser inte vilken belastning de blir på grund av deras väsensskilda bakgrund. Här vore ett återvandringsbidrag perfekt. Tack och hej!
Citera
2024-09-06, 16:23
Medlem
DraconianTimess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reddead2
Lägenheten ser ju toppmodern ut!

Hur kan denna familj som tidigare bott i en sandgrotta komma hit och få allt detta?

Inte handlar det om arbetskraftsinvandring, dom verkar ju inte kunna någonting?!

Vi svenskar arbetar till fingrarna blöder men här kommer denna familj som får leva i lyx på våra pengar?

Vi svenskar måste betala miljoner för att få en lägenhet. Det är studenter och unga svenskar som inte kan flytta pga att lägenheterna är så dyra.

Våra sjuka sparkar man på! Folk har inte råd att gå till tandläkaren så läser man sånt här!

Vad är det denna muslimska familj bidrar med till landet? Pappan ser ju ut att närma sig pensionsålder, vad kommer han att åstadkomma i det här landet?

Jag blir arg och frustrerad! Jag hoppas denna familj inser hur priviligerade dom är och tackar det svenska folket, inte Allah, utan det svenska folket för det här.

Kan intyga att lägenheten är toppmodern. De är inte rädda om något.
Citera
2024-09-06, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fishfucked
Då fattar jag att det raderas för det är ju bara pinsamt svammel av en bitter stackare.
på vad sätt?
Tycker du att det är rätt att andra skall försörja?
Jag undvek medvetet att ställa det hela i förhållande till mig själv
Men eftersom man blir kallad svamlande stackare så...
Jag hade i och för sig väntat på detta, det är ju trots allt Flashback konstigt att det inte kom tidigare.
Jag är 78 år, jag har 13.000 i pension, netto
jag bor i en attefallare på 30 m2.
jag har det hur bra som helst, frisk, inget som helst att klaga på.
Det hindrar väl inte att man har rätt att vara kritisk?
Det går ju att leva enklare än vad dom gör, i synnerhet som andra betalar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in