2024-09-06, 00:51
Medlem
osnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Jag kollade lite på den där Josefs inlägg. Han verkar inte driva någon särskild fråga utom att han är emot det mesta och att han själv sitter på sanningen. Han skriver om allt från miljö till skatter. Han har lösningar på allt, men uttrycker sig som en tonåring. Texterna känns inte personliga på något sätt. Ungefär som att man inte gillar att betala skatt och ber AI skriva en kort uppsats om varför skatt är dåligt.
Runes Amadeus heter egentligen Josef Amadeus.
Runes första femtioelva bolag hette alla något med ”dream”.
Om ägaren av AINews lånar ut sin miljonbåt till Rune är det kanske ett skattefritt sätt att betala Rune för texter utan att så att säga betala… De verkar ju gilla varandra så det är möjligen han som håller Rune ”flytande”… pun intended.
Höll på att säga något elakt om Runes ryska relationer.
Men jag är en fegis, och vill kunna fortsätta dricka mitt te utan att oroa mig
Rune och hans arbetsgivare finansieras absolut på inget sätt av Ryssland!
Senast redigerad av osnuten 2024-09-06 kl. 01:51.
Citera
2024-09-06, 01:31
Medlem
Citat:
Han vägrar även hjälp från soc eller försäkringskassan. De är ju sossar… Å andra sidan är det ändå sjysst av honom eftersom han aldrig betalat en krona i skatt. Till och med Jesus sa det till sina lärjungar, betala först skatten och sen kan ni leva på resten (typ).

Bör tillägga ovanstående: Lärjungar frågade hur mycket de skulle betala till "staten". Då svarade JESUS: Betala det de vill ha och ge resten till GUD!!!

När det gäller Kris, deras stödverksamhet, få boende( de har lägenheter) och möjlighet att bryta destruktiva livsstilen. För att erhålla denna hjälp som stöd finns vissa regler. Alkoholblåsning, urinprov och hjälpa till gratis som volentär. Sistnämnda är OBLIGATORISKT bl.a.hjälpa till med mat,diskning och städuppgifter en längre tid. Samt se sig som jämbördig med uteliggare, kåkfarare och grova missbrukare av olika kategorier.
Något som Runar tyckte var en kränkning till hans sociala bakgrund som till dennes excellenta personlighet. Därför sket det sig och samarbetet avbröts utan kompromisser.

Frågan kring umgängesrätten och om uppgörelsen är sekretessbelagd? Kan Runar krävt att barnen ska ha likvärdiga umgängesformer med honom, som de har med sin ekonomiskt stabila mamma?
Vilket i så fall betyder att hon betalar till deras pappa för umgänget med sönerna?

Slutligen blir jag irriterad av "hippie-gurun" namnger och offentliggör barnens ansikten till media.
Har inte barn i deras ålder rätt att vara anonyma som både personer och deras privatliv?
Usch. Klarar inte av att kritisera mer denne störde individ utan varken självinsikt och verklighetsförankring.
Citera
2024-09-06, 11:47
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ktbocken
Bör tillägga ovanstående: Lärjungar frågade hur mycket de skulle betala till "staten". Då svarade JESUS: Betala det de vill ha och ge resten till GUD!!!

När det gäller Kris, deras stödverksamhet, få boende( de har lägenheter) och möjlighet att bryta destruktiva livsstilen. För att erhålla denna hjälp som stöd finns vissa regler. Alkoholblåsning, urinprov och hjälpa till gratis som volentär. Sistnämnda är OBLIGATORISKT bl.a.hjälpa till med mat,diskning och städuppgifter en längre tid. Samt se sig som jämbördig med uteliggare, kåkfarare och grova missbrukare av olika kategorier.
Något som Runar tyckte var en kränkning till hans sociala bakgrund som till dennes excellenta personlighet. Därför sket det sig och samarbetet avbröts utan kompromisser.

Frågan kring umgängesrätten och om uppgörelsen är sekretessbelagd? Kan Runar krävt att barnen ska ha likvärdiga umgängesformer med honom, som de har med sin ekonomiskt stabila mamma?
Vilket i så fall betyder att hon betalar till deras pappa för umgänget med sönerna?

Slutligen blir jag irriterad av "hippie-gurun" namnger och offentliggör barnens ansikten till media.
Har inte barn i deras ålder rätt att vara anonyma som både personer och deras privatliv?
Usch. Klarar inte av att kritisera mer denne störde individ utan varken självinsikt och verklighetsförankring.
Varifrån kommer det här ryktet att han ville gå med i KRIS? Det är vad jag förstår helt frivilligt och innefattar som du skriver en hel del krav och regler. Det finns inte på kartan att Rune frivilligt skulle beblanda sig med samhällets utslagna och erkänna sig som en av dem. Någon har även antytt att han skulle ha försökt ta över hela KRIS. Det är väl en tjänst som alla andra som man får söka. Men då arbetsuppgiften är att ta hand om och slussa ut före detta kriminella i samhället till en kanske inte överdrivet hög lön, tror jag inte Rune har tänkt tanken ens. Så kan vi släppa ryktet om KRIS nu?
Citera
2024-09-06, 15:41
Medlem
TröttSvensks avatar
Citat:
Varifrån kommer det här ryktet att han ville gå med i KRIS? Det är vad jag förstår helt frivilligt och innefattar som du skriver en hel del krav och regler. Det finns inte på kartan att Rune frivilligt skulle beblanda sig med samhällets utslagna och erkänna sig som en av dem. Någon har även antytt att han skulle ha försökt ta över hela KRIS. Det är väl en tjänst som alla andra som man får söka. Men då arbetsuppgiften är att ta hand om och slussa ut före detta kriminella i samhället till en kanske inte överdrivet hög lön, tror jag inte Rune har tänkt tanken ens. Så kan vi släppa ryktet om KRIS nu?
Det stod att läsa i en intervju med RUNE efter det han släppts, att han var i kontakt med KRIS och tyckte att han skulle kunna göra nytta där.
Citera
2024-09-06, 16:24
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TröttSvensk
Det stod att läsa i en intervju med RUNE efter det han släppts, att han var i kontakt med KRIS och tyckte att han skulle kunna göra nytta där.
Hittade inlägget i denna tråd! Det är KRIS egen Facebook som hälsar Rune välkommen i föreningen. ”Motiveringen” är att han jobbar på en bok om svensk kriminalvård. Mest troligt är att Runes medlemskap beror på någon form av tvång från frigångsmyndigheten (eller vad de heter?).
Han har aldrig nämnt detta själv vad jag har sett. Förmodligen ett engångstillfälle? KRIS har nog ingen aning om vad hans bok var tänkt att handla om.
Citera
2024-09-07, 01:55
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av becko
Din förbannade kristna ljugande idiot, du låtsas som om *DU* vet allt hela tiden, när du egentligen bara upprepar vad jag redan skrivit – flera månader senare. EFTER att ha kritiserat mig konstant.

Ditt sjuka gymnasie-mongo. Varför nämner du inte att jag var den som skrev trådens första inlägg om KRIS och om Runar Sögaard? Jag beskriver exakt vad han gjort och gör, och allt har blivit bekräftat i efterhand.

Det är viktigt att du avslöjas, för du stalkar, vilseleder, manipulerar och ljuger.

Du gör samma sak med all information. Jag skrev att Runar skrev fler än en bok, vilket du kritiserade, och sen flera månader senare påstår du att han DU vet att Runar skrev en andra bok.

Du är den mest förljugna kristna dåren i tråden. Dina inlägg är bara kopior av andras, där du upprepade gånger framställer dig själv som ett geni.
Kan bero på att det inte var du som var först med den nyheten kanske? Kan också bero på att det inte någon tävling om vem som vet mest.
Att Runar sagt att han hade i alla fall tre böcker på gång sa han själv när han kommit ut från finkan. Innan han åkte in hade han två böcker på g. Den ena var en biografi om Jimmi Åkesson. Ingen av böckerna har kommit ut. Däremot vill jag minnas att du hänvisade och länkade till hans hemsida och menade att hans bok skulle släppas till sommaren. Problemet med det var bara att du länkade till ett inlägg som var ett år gammalt och länkade till hans redan gamla bok. Allt du påstår är fel. När vi vill ha bevis i tråden säger du alltid att du inte kan lämna ut dina källor. Men det spelar ingen roll eftersom du ändå bara hittar på för att göra dig intressant. Så nu kommunicerar jag inte med dig längre. Lycka till med dina gissningar.

PS JG stalkade Rune ikväll och han har ätit griskind med potatismos på restaurang. Ontopic. Men antagligen inte hos polaren Paolo som har av oklara skäl har fått lägga ner sin restaurang. Klart slut!
Citera
2024-09-07, 02:29
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Kan bero på att det inte var du som var först med den nyheten kanske? Kan också bero på att det inte någon tävling om vem som vet mest.
Att Runar sagt att han hade i alla fall tre böcker på gång sa han själv när han kommit ut från finkan. Innan han åkte in hade han två böcker på g. Den ena var en biografi om Jimmi Åkesson. Ingen av böckerna har kommit ut. Däremot vill jag minnas att du hänvisade och länkade till hans hemsida och menade att hans bok skulle släppas till sommaren. Problemet med det var bara att du länkade till ett inlägg som var ett år gammalt och länkade till hans redan gamla bok. Allt du påstår är fel. När vi vill ha bevis i tråden säger du alltid att du inte kan lämna ut dina källor. Men det spelar ingen roll eftersom du ändå bara hittar på för att göra dig intressant. Så nu kommunicerar jag inte med dig längre. Lycka till med dina gissningar.

PS JG stalkade Rune ikväll och han har ätit griskind med potatismos på restaurang. Ontopic. Men antagligen inte hos polaren Paolo som har av oklara skäl har fått lägga ner sin restaurang. Klart slut!

Se det fetade…

Rune gick ju ut stort och basunerade ”jag och Jimmi har kommit överens om att jag skall skriva hans självbiografi…”

Men - Jimmi viste ingenting om detta.

Åter en lögn av Fulnar…
Citera
2024-09-07, 03:06
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Se det fetade…

Rune gick ju ut stort och basunerade ”jag och Jimmi har kommit överens om att jag skall skriva hans självbiografi…”

Men - Jimmi viste ingenting om detta.

Åter en lögn av Fulnar…
Vem som helst kan i och för sig skriva en biografi om vem som helst, men det kanske kan vara en hjälp om man är överens? Tror Jimmi skulle drömma mardrömmar om Rune skrev hans historia. Det finns många riktiga författare som gärna skulle ta sig an det uppdraget. Så det där har han nog önsketänkt. Tror faktiskt aldrig han sagt vad den tredje boken skulle vara? Kanske var det hans kärleksbrev han adderade till sin förra bok? Men det är ett och ett halvt år sedan. Filmen om honom blev det heller inget av. Blev att han får predika för foliehattar istället
Citera
2024-09-07, 04:34
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Vem som helst kan i och för sig skriva en biografi om vem som helst, men det kanske kan vara en hjälp om man är överens? Tror Jimmi skulle drömma mardrömmar om Rune skrev hans historia. Det finns många riktiga författare som gärna skulle ta sig an det uppdraget. Så det där har han nog önsketänkt. Tror faktiskt aldrig han sagt vad den tredje boken skulle vara? Kanske var det hans kärleksbrev han adderade till sin förra bok? Men det är ett och ett halvt år sedan. Filmen om honom blev det heller inget av. Blev att han får predika för foliehattar istället

Ja du… Det verkar inte finnas nån broms i Rune, eller rättare sagt i Runes fantasi.

Jimmys biografi… lögn…

Filmen om Runes liv… (”Carola får gärna sitta bredvid mig på premiären”) Det blev visst ingen film…

Finns det något stopp på alla hans pannkakor?
Citera
2024-09-07, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TröttSvensk

KRIS är väl något de får broschyrer om på kåken innan de muckar. Med uppmaningar om att kontakta dem.
Citera
2024-09-07, 13:26
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gJg.Bania
KRIS är väl något de får broschyrer om på kåken innan de muckar. Med uppmaningar om att kontakta dem.
Det ska. nog til väldigt många morötter för att Rune ska nappa på ett sådant bete. I hans värld är han ju raka motsatsen till kriminell. Det är väl som med beroenden, man kan inte bli av med dem om man inte tror att man har dem. Rune trodde kanske han kunde få en lägenhet via dem? Eller så var det hos dem han fick intervjua "tvåhundra" interner. Ska vi gissa att han möjligen intervjuade två interner? Det spelar ingen roll för alla kommer ändå berätta att de är oskyldiga, intagna mot sin vilja och att fängelser är skit.
Citera
2024-09-07, 14:17
Bannlyst
Kan någon berätta vad som händer med Runar nu, är det rättegång på G eller ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in