2024-09-07, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PalmeKiller
Frågan är inte så komplex! Familjen saknar god vandel , dom tvingar Svenska folket att försörja dem. Dom kan inte språket och kan inte försörja sej själva, enkel biljett hem är det enda rätta. Dom har inte flera generatiner med koppling till Sverige, därav absolut inga skäl att få stanna.
Jag har inte sagt något om denna familj utan denna frågan rent generellt, jag har ej koll på detta fallet överhuvudtaget, utan talade om negativa utvecklingen i landet rent generellt.
Man dömer enskilda fall baserat på lagstiftningen, det är alltså det du får fokusera på om du vill ha till en förändring. Menar det ändrar inget att skriva det på nätet, även om alla skulle säga samma sak, ändrar man inte lagstiftningen så kommer inget att ändras på den fronten.

Finns folk som kommer från länder som inte är i Europa och jobbar hela livet, lever skötsamt och anpassar sig efter våra värderingar. Anser du sådana människor problem eller?
Tycker man inte ska generalisera och så, för det är då det tar stopp, folk börjar tro att det handlar om rasism och dylikt istället för verkliga problem och inget ändras.
Senast redigerad av EpicUsername 2024-09-07 kl. 02:11.
Citera
2024-09-07, 02:10
Medlem
kukflashs avatar
Är åtminstone 3 styckena i arbetsför ålder på den bilden, varför skaffar dom inte jobb?
Citera
2024-09-07, 02:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EpicUsername
Jag har inte sagt något om denna familj utan denna frågan rent generellt, jag har ej koll på detta fallet överhuvudtaget, utan talade om negativa utvecklingen i landet rent generellt.
Man dömer enskilda fall baserat på lagstiftningen, det är alltså det du får fokusera på om du vill ha till en förändring. Menar det ändrar inget att skriva det på nätet, även om alla skulle säga samma sak, ändrar man inte lagstiftningen så kommer inget att ändras på den fronten.

Sverige behöver mer Sd politik både i riksdagen och lokalt. Det finns kommunist svin tycker att socialbidrag är en inkomst.
Citera
2024-09-07, 04:36
Medlem
Tervulls avatar
Om det hade varit en ensamstående etnisk svensk som hade problem att betala 20000:- för reparation av något den själv orsakat så hade ingen brytt sig men när det är en vidrig parasit familj från öknen då vill folk engagera sig. Jag lovar att den här insamlingen kommer att överstiga 20000:- och resten kommer givetvis efterskänkas till denna staaaaaaackars familj.

Det känns som om folks sinnen är helt förvridna, hur kan man tycka så jäkla synd om alla totalt menlösa araber? Samma med konflikten mellan Israel och Palestina. Hur sjuka saker än dessa vidriga palestinier gör så är de alltid oskyldiga. När de attackerar Israel som då försvarar sig då är det också synd om dom. Vad är det med folk som tycker konstant synd om dessa människor? Jag tycker aldrig synd om de och i min värld är de lika oskuldsfulla som stora feta giftormar.
Citera
2024-09-07, 04:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Är åtminstone 3 styckena i arbetsför ålder på den bilden, varför skaffar dom inte jobb?
Ja exakt, de kom hit 2015 och läser fortfarande SFI och inga jobb. Snart 10 år på bidrag i en dyr lägenhet. Haha, inte undra på att all världens människor vill till Sverige. Gå i pension oavsett ålder.
Citera
2024-09-07, 04:40
Medlem
heliotrops avatar
Vilken lyxlägenhet, så fint kan inte en vanlig Svensson bo.
Det här landet är sjukt. Svindyra hyreslägenheter byggs, där bara invandrare från Mena o Afghanistan bor, det betalar du och jag i form av skatt. Detta är ju inte hållbart någonstans
Citera
2024-09-07, 06:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ullebull
tyvärr bakom betalvägg
https://www.sydsvenskan.se/2024-09-06/gjorde-ett-marke-i-koksbanken-nu-blir-barnfamiljen-hemlos/
"I fyra år har familjen bott i den stora lägenheten i ett av MKB:s nybyggda flerbostadshus i Limhamns sjöstad. Hyran är 18 596 kronor i månaden – och den tär på familjens begränsade ekonomi.

Deras inkomst är Shakila Soltanis studiestöd. Familjen har beviljats försörjningsstöd av kommunen som täcker en del av hyran. "
Strunt samma angående en skadad bänkskiva och turerna kring det.
Hur är det möjligt att dela ut en lägenhet till ett invandrarpar med en hyra på nära 19.000 i månaden?
Dom har 3 barn och ingen annan intäkt än mammans studiestöd.
Det betyder att staten försörjer familjen till 100%.
Nog tusan kan man väl klara sig med betydligt mindre än en MKB lägenhet i Limhamns sjöstad?
Dom har bott i lägenheten i 4 år, det betyder 1 miljon i hyreskostnader.
"Shakila Soltanis (mamman) läppar skakar när hon berättar, först på svenska, sedan på dari. Äldsta dottern Celine översätter. "
"hon blöder näsblod av stressen och inte längre kan koncentrera sig på lektionerna i skolan där hon läser in gymnasiet.
– Jag får panik, säger Shakila Soltani.
– Vi vet inte var vi ska ta vägen. Barnen frågar varje dag, men vi kan inte svara. Det känns så orättvist.
Orättvist, tja, om maken hade tagit ett arbete och inte gått på svenskkurs efter så lång tid i landet...
Jag tycker nog att man är moraliskt skyldig det land som tar hand om en
att göra sitt yttersta för att bli duglig medborgare så fort som möjligt
Jag vet inte hur länge familjen varit här, men mer än 4 år i alla fall maken läser på SFI, svenska för invandrare.
Dom kan ju gott dela med 2 andra familjer där. Vad händer när statens ekonomi blirdålig på riktigt?
Citera
2024-09-07, 06:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikael2
Dom kan ju gott dela med 2 andra familjer där. Vad händer när statens ekonomi blirdålig på riktigt?
Mycket intressant fråga men jag lutar nog åt att de i första hand då går ut och lånar pengar, Sveriges statsskuld är ganska låg jämfört mot andra länder. Lån för att hålla hjulen snurrandes för om de drar ner något kan det påverka deras väljare därefter blir det väl nerdragningar vilket man kan se lite varstans inom kommun och region, fast regionen har väl inget med denna bostad i tråden att göra.

Det här är för jävligt att icke svenskar får bo i lyx bostäder och man kan fråga sig varför en kommun väljer det framför en husvagn? Inte undra på att folk kommer hit och ska ha del av välfärden och vi får som nu typ 700.000 analfabeter som aldrig kommer kunna anställas någonstans och som ska ha livstidsförsörjning. Fler och fler ska ha dela på våra gemensamma skattemedel. Fast det är klart, det kostar att vara en humanitär stormakt.
Citera
2024-09-07, 06:47
Medlem
Psykpatient33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikael2

Jag undrar det också. Dessa jävla araber kommer klänga sig fast vid Sveriges bidragskran tills inget mer kommer. Som fästingar som hänger i klasar från värddjuret.

Drar de vidare till något annat land likt en svärm av gräshoppor?
Eller dör hälften av dem under första vintern, och den andra hälften försöker återupprättar ursprungets skithålslands kalifat i någon jävla kåkstad som uppstår vid palestina-ockupanternas tält..

Jag förstår inte varför de parasiterar när de ges alla möjligheter att utvecklas. Men de bara skiter i SFI och låssaspluggar det. Barnen får gratis utbildning hela vägen till faktisk raketforskare om de vill, men de står hellre på våra gator och torg och försöker kränga tramadol... Det är ett riktigt jävla skithålsfolk är det vi fått hit.

Eller är de verkligen så jävla efterblivna att de inte kan lära sig ett språk, trots 4 års heltidsstudier??
Senast redigerad av Psykpatient33 2024-09-07 kl. 06:57.
Citera
2024-09-07, 06:49
Medlem
MissNyckels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Det är därför som SD förslag om återvandringsbidrag trots det höga beloppet direkt blir en vinst för Sverige när det är den här typen av människor man försörjar via skatten år efter år.

Ja det låter ju bra, men det kommer aldrig hända.

Du vet, först skall det göras en utredning om förslaget sen ska det göras en utredning om utredningen på förslaget sen ska det göras en utredning av utredningens utredning, sen försvann hela utredningen, då ska det göras en utredning på.

Men förslaget är bra, vet dock inte hur det i praktiken skulle kunna genomföra.
Citera
2024-09-07, 06:58
Medlem
MissNyckels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EpicUsername

Finns folk som kommer från länder som inte är i Europa och jobbar hela livet, lever skötsamt och anpassar sig efter våra värderingar. Anser du sådana människor problem eller?
Tycker man inte ska generalisera och så, för det är då det tar stopp, folk börjar tro att det handlar om rasism och dylikt istället för verkliga problem och inget ändras.

Jag skulle nog våg säga att majoriteten av svenskarna inte har problem med folk oavsett vilken land de kommer ifrån så länge de gör rätt för sig som att jobba, lär sig svenska, uppför sig bland människor och inte lever som parasiter.

Men det är ju inte dessa människor vi diskutera om här.
Citera
2024-09-07, 07:03
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voldemortsudde
Nej, så var det inte. De skulle få en annan lägenhet men först skulle den de hade besiktas. Då upptäckte de skadan på diskbänken/köksbänken. Hyresvärden ville att de skulle ersätta skadan innan de kunde få nytt kontrakt (de hade dumt nog sagt upp det gamla). De hade inte råd med det. Sedan hamnade de i tidningen.
De har råd men vill inte. Ta sig till Sverige kostar mycket. De har pengar men varför betala när man är ekonomisk flykting och bara vill ha allt gratis?

Dessutom är det nog inte enda anledningen att det kommunala bostadsbolaget inte vill ha fem i sina hus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in