2024-09-06, 22:04
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShonoZ
Bra, nu kanske onödiga rasistinlägg utan värde försvinner.

Vad hade vart skillnaden om servarna låg kvar i USA?
Utan att vara insatt så gissar jag att du hatar yttrandefrihet.
Citera
2024-09-06, 22:08
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Vem skall hjälpa till och till vad? Skadestånd, dagsböter? Tror JA har råd med detta själv då han tar ut miljonbelopp från Flashback, varje år. Välförtjänt, förvisso, men ändå... Eller, missförtod jag dig?

Jag känner att ställa upp kanske inte bara visar Flashback att vi backar forumet men visar att folk är beredda att stå upp för yttrandefriheten.
Citera
2024-09-06, 22:12
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
vBulletin har gott om plugins och funktioner för att automatisera detta och hjälpa till med så väl karantäner, som ord och uttrycks-filter för att hjälpa admins städa.

Flashback använder inte vBulletin.
Har kommenterat detta upprepade gånger genom åren.
Du kan se ett av mina inlägg här.

Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Att inte nyttja dessa i kampen mot mängden inlägg av olämplig karaktär är att vara likgiltig inför användningen av plattformen för "olagliga" budskap.

De är möjligt att du önskar att vissa ord och uttryck förbjöds och blockerades med hjälp av något filter, men detta är inte något som efterfrågas från lagstiftaren. Snarare tvärtom.

Citat:
Ursprungligen postat av Sinrath
Ligger personuppgifter om moderatorer tillgängliga för myndigheter som kräver ut dom eller hur har man fått fram mods riktiga namn?

Citat:
Ursprungligen postat av Sinrath
och samtidigt få polisen att gräva fram namn och efternamn på en moderator i ett, i alla fall kallat, anonymt forum utan vidare.

Oklart hur moderatorerna kom in i bilden.
Den enda som blivit åtalad är Jan Axelsson. Ingen annan. Enligt åklagaren är han ensam ansvarig (i det aktuella åtalet). Polisen har inte efterfrågat namnet på några moderator. De har däremot informerats om att Flashback saknar tillgång till dessa uppgifter, på samma sätt som Flashback också saknar information om medlemmarnas identiteter.

admin
Citera
2024-09-06, 22:27
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin

De är möjligt att du önskar att vissa ord och uttryck förbjöds och blockerades med hjälp av något filter, men detta är inte något som efterfrågas från lagstiftaren. Snarare tvärtom.

Oklart hur moderatorerna kom in i bilden.
Den enda som blivit åtalad är Jan Axelsson. Ingen annan. Enligt åklagaren är han ensam ansvarig (i det aktuella åtalet). Polisen har inte efterfrågat namnet på några moderator. De har däremot informerats om att Flashback saknar tillgång till dessa uppgifter, på samma sätt som Flashback också saknar information om medlemmarnas identiteter.

admin

Fast vi gamla rävar vet att Axelsson inte har något praktiskt ansvar för Flashback sedan den senaste domen, så vad tror de att de ska lyckas med?
Citera
2024-09-06, 22:36
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
så vad tror de att de ska lyckas med?

https://news.umich.edu/extremely-agg...s-democracies/

För bara några år sedan gick det att kommentera svenska tidningars artiklar, det går inte längre.
Citera
2024-09-06, 22:55
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Jag känner att ställa upp kanske inte bara visar Flashback att vi backar forumet men visar att folk är beredda att stå upp för yttrandefriheten.

Jaja, det står alla fritt fram att stödja om de vill - jag gör det inte.
Citera
2024-09-06, 23:05
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Jaja, det står alla fritt fram att stödja om de vill - jag gör det inte.

"Inlägg: 11 236 (2,37 inlägg per dag"

Skulle du inte bli ens lite besviken om det bara inte gick att logga in här... en vacker dag...

?
Citera
2024-09-06, 23:11
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
"Inlägg: 11 236 (2,37 inlägg per dag"

Skulle du inte bli ens lite besviken om det bara inte gick att logga in här... en vacker dag...

?

Självklart skulle jag det - klättrar på väggarna när jag är avstängd och det har jag varit mer än de flesta på detta forum... Men, jag är övertygad om att det inte står och faller med om JA får hjälp till ev. dagsböter och/eller annat i ekonomisk väg...

Flashback är ett andningshål och tillika säkerhetsventil för mången, inklusive mig själv. Skulle lämna ett stort, svart hål inom mig, utan Flashback vid min sida - det kan jag lova dig...
Citera
2024-09-06, 23:37
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin

Tack för länken. Att modda plugins för ert customhack borde inte vara några problem.

Och du missförstod mitt inlägg. Att använda filter/plugins för innehållskontroll och att via automatisk systematik märka suspekta inlägg för påsyn är inte detsamma som att önska förbud.

Vidare så är din stingslighet lite malplacerad då jag syftade till att uppmärksamma er på en åklagares potentiell klagan, så att ni kunde förbereda er.
Citera
2024-09-07, 01:38
Det kommer väl snart BankID krav på alla konton inom Sverige ändå som i tex Korea så alla ska ha sitt riktiga namn. Då blir det inte kul.
Citera
2024-09-07, 03:12
Medlem
-DaRude-s avatar
Hälften av allt som skrivs här kan ju falla under "hets mot folkgrupp" om Jan Axelsson tvingas möta en väldigt ihärdig utredare. Det enda som borde kunna lagföras och "tas vidare" är uppvigling till brott.
Citera
2024-09-07, 06:39
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
Utan att vara insatt så gissar jag att du hatar yttrandefrihet.

Jo men exakt, ytterst kvalificerad gissning.
Ditt inlägg bryter inte mot någon lag, dock kommer moderatorerna (enligt praxis) ta bort ditt inlägg då jag rapporterat det för offtoic/trams och det inte tillför tråden något.
Är vi alla emot yttrandefriheten?

Reglerna är selektiva baserat på vad du har för åsikter här. Det är därför de hamnat i kläm. Jag stöttar det då jag vet att flashback kan vara något mycket bättre än vad det är idag. Flashback kan bli Sveriges största debattplattform om det städas upp.

Idag är det mest propaganda och åsiktskontroll här.
Blir inga riktiga eller vettiga diskussioner längre.

Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Hälften av allt som skrivs här kan ju falla under "hets mot folkgrupp" om Jan Axelsson tvingas möta en väldigt ihärdig utredare. Det enda som borde kunna lagföras och "tas vidare" är uppvigling till brott.

OM man ska va den som e den.. korrekt. Borde gå åtala J.A för all uppvigling här på flashforum också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in