2024-09-06, 18:06
Medlem
GlobalVisions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Bredyxa
Ja det är bättre, men lite meningslöst. Dom kommer bara öppna ny sajt i nytt firmanamn. Blir en evighets uppgift att slippa vara med. Tror iofs att det hela kommer att sluta med något slags nix system. Men varit bäst om det sköttes av en myndighet.
Gör dom verkligen sånt? Vilken är den senaste sajten och när var den skapad? Det känns som att alla sajter som är uppe nu är dom samma som var uppe typ 6 år sen, men kan ha fel
2024-09-06, 18:30
Medlem
Dscims avatar
Detaljerad guide för borttagning från Google med hänvisning till GDPR. skriven av Backdoordonkey
(FB) Lexbase har jag ett case ?

Är borttagen överallt så gör detta ! GO
2024-09-06, 18:40
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlobalVision
Förstår. Tragiskt att dom här sidorna tjänar pengar medans folk sliter varje dag för att tjäna stålar.

Om man "sliter varje dag för att tjäna stålar", så hamnar man inte i Lexbase.
2024-09-06, 18:45
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlobalVision
När tog du bort dig själv? Är du säker på att du är helt borta eller står det att du är bara synlig för folk som loggar in när du söker på dig själv?

Sökte på mitt namn, mitt mellannamn och efternamn samt plats och inget kom upp. Tomt
2024-09-06, 19:52
Medlem
För er som vill att google ska uppdatera

Begära uppdatering av inaktuellt innehåll på Google Sök
Riktlinjer
Detta verktyg fungerar endast för sidor eller bilder som redan har ändrats eller tagits bort från webben.
Om du vill ta bort personliga uppgifter eller olagligt innehåll som finns kvar på en sida skickar du in en juridisk begäran i stället.
Läs mer i detta dokument

https://search.google.com/search-console/remove-outdated-content?utm_source=wmx&utm_medium=deprecation-pane&utm_content=removals
2024-09-06, 20:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Om man "sliter varje dag för att tjäna stålar", så hamnar man inte i Lexbase.

Man kan hamna där pga tvistemål också.
2024-09-06, 20:43
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .aek
Man kan hamna där pga tvistemål också.

Javisst, men det är en ganska liten procent. De flesta rättshaverister som försöker ta ner "sista bossen" är där av en helt annan orsak.
2024-09-06, 20:53
Medlem
GlobalVisions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Dom vet väl att deras sida kan tjäna på detta om många försvinner från de andra söktjänsterna... Mer trafik till Upplysnin*.se...
Fast dom bryter väl mot någon regel? Har svårt att tro att Mrkoll t ex. bestämde sig "Nu tar vi bort folk! Det är deras rättighet "
2024-09-06, 20:59
Medlem
GlobalVisions avatar
Kan nån skriva en step by step guide hur man anmäler något på IMY? Vill använda till eventuell tråd som handlar om "Flashback VS Upplysning" så att vi kan vara mer effektiva tillsammans!

Och är det 100% bekräftat att Lars Bertil Save äger upplysning.se? (Eller är i högst uppsatt position)
2024-09-06, 21:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mot.pride
Av det han sade så anser han att det är en journalistisk gärning och offentliga uppgifter som delas. Satt otroligt dåligt till när han ringde, så hade inte tid (eller lust) att lyssna närmare på hans argument.

Jag anser tvärtemot Lars Bertil Save ( 0705901822 ansvarig utgivare på upplysning.se ) att mina uppgifter inte är något han har rätt att sälja. Även att det inte finns någon journalistisk gärning i att mina uppgifter delas fritt.

Har gjort en anmälan till IMY nu.

Vilket skitsnack, av honom.

Har även jag anmält till IMY.
2024-09-06, 21:02
Medlem
GlobalVisions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dickwad.
Vilket skitsnack, av honom.

Har även jag anmält till IMY.
Skulle du kunna skriva en step by step guide hur du gjorde? Så jag kan använda i en ny tråd. Folk gör det 100% om dom vet hur & har rätt motivation
2024-09-06, 21:25
Medlem
GlobalVisions avatar
Enligt IMY, hur länge måste man vänta på att bli borttagen ifrån en personuppgifts hemsida innan man bör anmäla?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in