2024-09-06, 18:22
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barnabyhimself
Protokollbilagan på 119 sidor. Där blandas helt hänsynslöst bilder som rör BO och bilder på ex GM händer, knivar o kläder…

Djävligt osmakligt, tror inte jag sett det i någon fup tidigare faktiskt.

Det brukar vara i separata dokument, det som rör BO resp MGM, kostar ju absolut inget extra att dela upp på det sättet.

En adress för husrannsakan som görs är väl helt felaktig dessutom(?) 👀

Bilderna på flickans kläder och särskilt underkläder är bland det obehagligaste jag sett omaskat i en FUP.

Skadorna på händerna är lite svåra att tolka bara från bilderna. Behöver väl stämmas av mot flickans händer och naglar.

Knivarna hemma hos honom var ju inget särskilt, liknande och fler hade jag i hans ålder med mitt intresse för jakt, natur och fiske.
Citera
2024-09-06, 18:23
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrgauten
inte ett enda förhör med brottsmisstanken kan man läsa?
Inte än…
Förhoppningen är att någon kan ta ut resterande delar på krimfup. Tingsrätten ville ha en oskälig summa för det.
Citera
2024-09-06, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Inte än…
Förhoppningen är att någon kan ta ut resterande delar på krimfup. Tingsrätten ville ha en oskälig summa för det.

okej!
Citera
2024-09-06, 18:28
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Bilderna på flickans kläder och särskilt underkläder är bland det obehagligaste jag sett omaskat i en FUP.

Skadorna på händerna är lite svåra att tolka bara från bilderna. Behöver väl stämmas av mot flickans händer och naglar.

Knivarna hemma hos honom var ju inget särskilt, liknande och fler hade jag i hans ålder med mitt intresse för jakt, natur och fiske.
I ett av dokumenten har NFC fått frågan om Majas DNA på en kniv kan ha kommit från blod, de kan inte svara på det. Hon hade även knivskarpa skador. Därför är knivarna av så stort intresse.
Citera
2024-09-06, 18:30
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
I ett av dokumenten har NFC fått frågan om Majas DNA på en kniv kan ha kommit från blod, de kan inte svara på det. Hon hade även knivskarpa skador. Därför är knivarna av så stort intresse.

Absolut, full förståelse för det. Det var mer att de som fanns inte stack ut på något sätt. Ok, kanske fel metafor.
Citera
2024-09-06, 18:32
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barnabyhimself
Protokollbilagan på 119 sidor. Där blandas helt hänsynslöst bilder som rör BO och bilder på ex GM händer, knivar o kläder…

Djävligt osmakligt, tror inte jag sett det i någon fup tidigare faktiskt.

Det brukar vara i separata dokument, det som rör BO resp MGM, kostar ju absolut inget extra att dela upp på det sättet.

En adress för husrannsakan som görs är väl helt felaktig dessutom(?) 👀
Aktbilaga 118 menar du och så har det sett ut förut.
Var är adressen fel? Jag ser rätt adress, Älvängsvägen 9 på fotona.

Så otroligt stökigt i Tims rum. Städning är inte Tims och familjens starka sida.
Citera
2024-09-06, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout

Så otroligt stökigt i Tims rum. Städning är inte Tims och familjens starka sida.

Tror i förhöret så skriver dom flera gånger Älvängsvägen 19, men om man tittar på google maps så verkar den adressen inte finnas, är nog förhöret som är fel.

Fastnade också på stökigheten, sitter just nu och tittar på toalettbilden. Fy fan alltså
Citera
2024-09-06, 18:38
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout

Det är inte bara stökigt. Det är avföring på väggarna på hans toalett.
Citera
2024-09-06, 18:38
Medlem
pompom123s avatar
Citat:

Vart hitta du dessa bilder? Jag ladda ner en protokollbilaga som är länkad i tråden. Men det måste vara några andra bilder du syftar på? Bilderna jag titta på var inte direkt obehagliga.
Citera
2024-09-06, 18:42
Medlem
Bilden från Tim's rum på sida 114 i Bilaga 118, hänger en välanvänd/smutsig BH där till höger.
Citera
2024-09-06, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babidito
Börjat läsa igenom förhören i första dokumenten...Inte mycket som stämmer.
  1. Pappan säger att vapnet var hittat någon månad innan dom hade förhöret. (Februari)
  2. Mamman säger att det var hittat på hösten. (2023?)
  3. MGM säger vår eller sommar, länge sen. (Tidigare under 2023?)

Sedan säger pappa att han inte brytt sig alls vad som hänt med vapnet och inte då haft något att göra med det, medan MGM säger att han tydligen har tränat att skjuta i deras trädgård, tillsammans med pappan.
(Tydligen hittade han patroner tillsammans med vapnet, 8stycken i en påse fastbunden i pistolen, trots att mamman säger att det inte fanns några. Sedan har han hittat flera i samma container som på något magiskt sätt kommit dit.)

De ljuger ju hela familjen, som om R inte skulle veta vart nyckel till vapenskåpet finns. Ute o åker konsumtionsrundor på motorcyklar och motorbåt o har mage att klaga på att de har dålig ekonomi.
Citera
2024-09-06, 18:44
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:

Fast en av dem hade hennes blod på sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in