2024-09-06, 13:51
Citat:
Ursprungligen postat av Yoodur
Sluta köp piss där!
Varför i helvete köper du piss? Köp en bra bil på Riddermarks bil.
Citera
2024-09-06, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mycketpastej
Varför i helvete köper du piss? Köp en bra bil på Riddermarks bil.

Det var ju riddermarks säljare som själv skrev att de sålde piss 😅
Citera
2024-09-06, 15:09
Medlem
Fyfaans avatar
Många stjärtkränkta riddermarksanställda i den här tråden. Pinsam damagecontrol när man behöver argumentera på flashback för sitt företags överlevnad. Sök nytt jobb istället för att sitta och yla på ett sjunkande skepp.
Citera
2024-09-06, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manneniburen
Själv har jag har inte köpt bilar via handlare så jag har ingen aning om hur det fungerar. Men av vad jag har sett i USA så tjänar de absolut mest på finansiering. Kan det vara likadant här i Sverige? En god vän lägger ut flera tusen i bara finansiering på sin bil (jag är osäker på hur mycekt hand lånade och när den ska vara avbetald). Jag tror ingen servicekostnad kommer upp i samma belopp över tid.

Likadant här. Köpte en Toyota för 30 år sen och försökte pruta med att jag skulle betala kontant. Bilhandlaren bara skrattade och sa han skulle tjäna mera på bilen om han sålde den på avbetalning...
Citera
2024-09-06, 17:07
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takpapp
Jag har enbart köpt bilar av svenskar. Nöjd varenda gång faktiskt, rekommenderar detta.

Riddermarks kommer jag aldrig handla ifrån oavsett säljarens ursprung.
Tycker alla bilhandlare känns som blåsare oavsett ursprung, gäller även säljare generellt på typ elgiganten, power mm.
Citera
2024-09-06, 17:26
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyfaan
Många stjärtkränkta riddermarksanställda i den här tråden. Pinsam damagecontrol när man behöver argumentera på flashback för sitt företags överlevnad. Sök nytt jobb istället för att sitta och yla på ett sjunkande skepp.
Indeed. En del patetiska 5 plus recensioner har också dykt upp de senaste dagarna. Knappast skrivna av autentiska bilköpare utan av företaget självt. Det ser inte bra ut för Riddermarks.
Citera
2024-09-06, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Ett slanglexikon för att hitta dina felaktigheter, tomte. ? Nej, jag håller mig hellre till verkligheten. Det är du som slåss mot väderkvarnar. Om ett år minns inget detta »reportage« som redan försvunnit i Aftonbladets eget brus.

Varför är du så jävla engagerad i vad folk minns eller inte minns om ett år av ett avslöjande reportage i Aftonbladet om colatorskar och bilskojare i fula kostymer?

Vad är det för omständigheter du växt upp under, vad är det för trauman du bär med dig, som misstror en tidning vad den än skriver?

Riddermark Bil hetsar sina anställda med säljtävlingar och bonusar och allt mynnar ut i att kunderna blir blåsta.

Det är en sanning som även du får leva med, trots att den presenterats av en publikation som uppenbarligen gjort dig så ont.
Citera
2024-09-06, 17:50
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PDeLillo
Varför är du så jävla engagerad i vad folk minns eller inte minns om ett år av ett avslöjande reportage i Aftonbladet om colatorskar och bilskojare i fula kostymer?

Vad är det för omständigheter du växt upp under, vad är det för trauman du bär med dig, som misstror en tidning vad den än skriver?

Riddermark Bil hetsar sina anställda med säljtävlingar och bonusar och allt mynnar ut i att kunderna blir blåsta.

Det är en sanning som även du får leva med, trots att den presenterats av en publikation som uppenbarligen gjort dig så ont.

Varför är du så engagerad? Hur mycket skrivs om det idag, igår, i morgon. Om en månad är denna tråd iskall och ingen minns ett skvatt om detta nästa år.

Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Indeed. En del patetiska 5 plus recensioner har också dykt upp de senaste dagarna. Knappast skrivna av autentiska bilköpare utan av företaget självt. Det ser inte bra ut för Riddermarks.

Det kommer inte att märkas i deras resultat. För ett par år sedan jagades Lidl med att inte låta anställda gå på toaletten. Då var det likadant med inlägg om att slutet är nära för Lidl. En vecka senare kommer ingen ihåg det och det går bra för Lidl. Riddermark kommer nog att klara sig lika bra som tidigare.
Senast redigerad av HerrGickhan 2024-09-06 kl. 17:53.
Citera
2024-09-06, 17:56
Medlem
Citat:
Varför är du så engagerad? Hur mycket skrivs om det idag, igår, i morgon. Om en månad är denna tråd iskall och ingen minns ett skvatt om detta nästa år.

Ja, varför är du så engagerad och hoppfull om att ingen ska googla Riddermark Bil om ett år och inse att de nog ska söka lyckan hos någon annan bilfirma?

Varför hänger du upp dig på ett år? Är det ytterligare fakta som du drar ur röven? Eller var det så när du var yrkesarbetande, innan internet fanns?
Citera
2024-09-06, 18:14
Medlem
Citat:

Det kommer inte att märkas i deras resultat. För ett par år sedan jagades Lidl med att inte låta anställda gå på toaletten. Då var det likadant med inlägg om att slutet är nära för Lidl. En vecka senare kommer ingen ihåg det och det går bra för Lidl. Riddermark kommer nog att klara sig lika bra som tidigare.

Du måste vara 100 år gammal som tar Lidl och toalettbesök som exempel på att folk glömmer snabbt - och skriver att det var ”för ett par år sedan”...🤯

Året var 2004.

”Ett par år sedan…”

Lidl anpassade sig till svensk personalpolitik och är i dag en bra butik, tycker jag.

Återstår att se om Riddermark Bil också bättrar sig eller slås ut, den väg Lidl utan tvekan hade gått utan massiva ändringar i sin personalpolitik.
Citera
2024-09-06, 18:47
Medlem
Eustaches avatar
Ja, Riddermark är Sveriges största jävla bluff. De är så oerhört äckliga. Undvik!
Citera
2024-09-06, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eustache
Ja, Riddermark är Sveriges största jävla bluff. De är så oerhört äckliga. Undvik!
Du har lite rätt, satte ut min bil på blocket dom flesta som svara var bilfirmor, riddermarks gav lägsta värdering, Niemi bil gav hyfsat, men "vi köper din bil# gav bästa priset.

Följde sedan bilen, (provat själv sälja i 2 månader) vi köper din bil sålde vidare bilen inom 1 vecka till drygt 30000kr mer, ev för dom har billån dom erbjuder, eller vad det beror på, blocket var helt omöjligt, tror det var nästan hundra st som gav enbart skambud via blocket, jag hämtar/köper din bil idag för detta pris osv, spela ingen roll att jag skrev vad bil firmor gav, kommer aldrig mer sälja via blocket, Blocket måste regleras på något sätt, var likande när jag sålde förra bilen, en Bmw M3 cab med v-8:an, var tvungen o plocka bort annos för hundratals skambud, min bank man köpte bilen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in