2024-09-06, 16:29
Medlem
Varför har dom börjat ta bort folk?

Off topic: Helt sinnessjukt galet att vi accepterat att alla uppgifter om oss finns helt för öppen ridå. Ingen har något med min kriminalitet, mina lån, mina bilar eller mina fastigheter eller vilket företag jag äger. Detta ska finnas lagrat för myndigheter, men inte för min äckliga jävla piss granne med fulare bil att snoka runt
2024-09-06, 16:29
Medlem
CyberIngmars avatar
Är det upplysning som även ger ut fyra sista siffrorna i personnumret? Hur är det ens lagligt.
2024-09-06, 16:31
Medlem
GlobalVisions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Varför har dom börjat ta bort folk?

Off topic: Helt sinnessjukt galet att vi accepterat att alla uppgifter om oss finns helt för öppen ridå. Ingen har något med min kriminalitet, mina lån, mina bilar eller mina fastigheter eller vilket företag jag äger. Detta ska finnas lagrat för myndigheter, men inte för min äckliga jävla piss granne med fulare bil att snoka runt
Tror det är någon ny grej som typ säger "Du får inte ge ut folks personuppgifter om det inte är i journalistiskt syfte", nån GDPR/Kammarrätt grej typ. Så nu börjar dom lyssna och ta bort folk äntligen, men upplysning.se är lite efter (blivna) verkar det som

Off topic: Håller 100% med dig
2024-09-06, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlobalVision
Förstår inte hur dom lever med sig själva. Dom doxxar hela Sverige och tjänar pengar på det, dom har orsakat en stor skada på samhället, kvinnor som blir stalkade, pensionärer som blir lurade, kriminella som söker upp varandra och bombar byggnader. Medans dom tjänar pengar på allt och kommer undan med det
Håller med, vidriga. De har sålt sin själ till mammon, 60-70-åriga gubbar som istället för att pensionera sig inte kan få nog att tjäna några tusen till och går över lik för att göra det.. blir alltid väldigt misstänksam när jag hittar personer som är aktiva i dussintals bolag, flyttar pengar fram och tillbaka för fiffel.. massa inom "informationstjänster" och "kreditupplysning" såklart.. aldrig att sådana där skulle kunna bygga upp något av verkligt värde!
https://www.allabolag.se/bolagslista/lars-bertil-save/69e5bcb95ae4fa75c63d7dc7759ec36a
Senast redigerad av sweintoo 2024-09-06 kl. 16:54.
2024-09-06, 17:02
Medlem
Fel att man måste tala om för varje doxing site att man inte vill bli utsatt för deras person övergrepp. Skulle istället varit ett personligt val hos skatteverket eller vad som nu är lämpligt.
2024-09-06, 17:16
Medlem
GlobalVisions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mot.pride
Har ringt flertalet gånger under dagen men får inget svar, kommer enbart till röstbrevlåda efter drygt 20 sekunder. Ska fortsätta ringa under helgen och nästa vecka för att se om jag får något svar. Som ansvarig utgivare är han ansvarig för vilka uppgifter som publiceras.

Lyckats få bort mina uppgifter från alla sidor utom just upplysning.se, skickat via deras formulär i några dagar men ingen respons. Så tänker fortsätta vara en jobbig människa och ringa till alla jag kan hitta och är kopplade till företagen för att se om det hjälper. När det har gått 30 dagar från mitt första mail så kommer jag vända mig till IMY för hjälp och ta det den vägen istället om jag inte tas bort.
Tycker om din strategi, jag är trött på att vänta, det tog flera år innan Mrkoll tog bort mig, och nu vill man typ "Strike when the iron is hot" om alla här i tråden håller varandra uppdaterade och prövar olika strategier så kan vi nog få som vi vill.
2024-09-06, 17:18
Medlem
GlobalVisions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BongoBongoKongo
Lexbase tjänar grova pengar på detta och dom kommer inte ge upp så lätt. Mrkoll har tagit bort mig och det skulle dom aldrig göra frivilligt, utan det måste ha kommit ett nytt beslut/praxis där GDPR står över deras grundlagsskydd eller vad de hävdar att de har rätt till. Rimligtvis borde lexbase också stå under samma direktiv men dessa kommer inte ge upp då dessa isåfall kommer gå i konkurs då exakt alla vill ta bort sig därifrån. Vi måste fokusera på lexbase, har skickat mejl för flera dagar sedan men de svarar inte. Skulle man vänta en månad innan anmälan eller hur var det?
Håller med dig, men tycker vi tar en sida i taget och fokuserar på upplysning. Vi låter dom falla som dominobrickor
2024-09-06, 17:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Bredyxa
Fel att man måste tala om för varje doxing site att man inte vill bli utsatt för deras person övergrepp. Skulle istället varit ett personligt val hos skatteverket eller vad som nu är lämpligt.

Absolut, men för inte så länge sen gick det inte ens att få sig borttagen alls.
2024-09-06, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .aek
Absolut, men för inte så länge sen gick det inte ens att få sig borttagen alls.

Ja det är bättre, men lite meningslöst. Dom kommer bara öppna ny sajt i nytt firmanamn. Blir en evighets uppgift att slippa vara med. Tror iofs att det hela kommer att sluta med något slags nix system. Men varit bäst om det sköttes av en myndighet.
2024-09-06, 17:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Bredyxa
Ja det är bättre, men lite meningslöst. Dom kommer bara öppna ny sajt i nytt firmanamn. Blir en evighets uppgift att slippa vara med. Tror iofs att det hela kommer att sluta med något slags nix system. Men varit bäst om det sköttes av en myndighet.
Ja, det vore trevligt!
2024-09-06, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .aek
Ja, det vore trevligt!

Tror det blir så med tiden! Krävs bara en onödig tragedi i pressen. Någon som råkar illa ut för hon eller han missade begära att bli borttagen från någon sajt dom inte kände till.
2024-09-06, 17:56
Medlem
GlobalVisions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horsemackan
Bra tråd! Jag har fått bort mina uppgifter på mrkoll, men i sökresultatet på Google så ser man fortfarande min address, även om uppgifterna är dolda när man väl klickar på länken... Kommer det försvinna när Google cachar om sidan ? Har ni läst birthday.se's text angående personuppgifter?

https://www.birthday.se/personuppgifter

Saxat, "Berlock Information AB driver en databas med stöd av Yttrandefrihetsgrundlagen (YGL), och har ett av Myndigheten för press, radio och TV tilldelat utgivningsbevis.", och : "Av lagen följer också att varken Personuppgiftslagen (PUL) eller EU:s allmänna dataskyddsförordning (GDPR) som ersätter PUL den 25 maj 2018 gäller om dess tillämpning strider mot YGL, bland annat så ska de regler som finns i PUL och GDPR om samtycke till behandling inte tillämpas."..

Vad fan
Google kan ta bort det om du ber dom, men det kanske försvinner automatiskt också.
Begära borttagning av personligt innehåll från Google Sök
https://reportcontent.google.com/forms/rtbf
Använt denna mall som skäl till borttagning...
1) This page is about me because it includes specific personal details, such as my name and address. The content directly identifies me, and these details are private and sensitive.

(2) The continued presence of this information violates my rights under the General Data Protection Regulation (GDPR). Specifically, it infringes on my right to privacy and data protection as outlined in Article 17 (Right to Erasure) of the GDPR. The information is no longer necessary for the purposes for which it was originally collected or processed, and its continued publication is not justified by any overriding legitimate interest, thus requiring its removal to comply with EU data protection laws.

Och förstår inte den andra delen av ditt meddelande

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in