2024-09-06, 09:53
Medlem
GrillTeknikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Vem fan betalar för att se en dom?

Antagligen ganska många, annars hade dessa sidorna inte funnits?
2024-09-06, 10:29
Avslutad
Är det någon annan som har problem att ta bort sig ifrån birthday.se? Verkar som de har kvar uppgifterna för sina äckliga medlemmar som kan se allt
2024-09-06, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Jag pratar om att ma än kan se var N är folkbokförd
Inget annat
Inget konstigt med det
Resten är onödigt
Jaha, då kan du ringa till skatteverket. Men visst, alla andra länder har väl fel och sverige rätt?
2024-09-06, 10:57
Medlem
Tjackmosters avatar
Citat:
Hallå
Det jag haft nytta av är boende och var personen bor
Vem som är folkbokförd
Punk
t
I vilket syfte? Varför behöver du veta var personen bor och/eller vilka som är folkbokförda på adressen?
2024-09-06, 12:31
Avslutad
Citat:
Jag pratar om att ma än kan se var N är folkbokförd
Inget annat
Inget konstigt med det
Resten är onödigt
Du glömde svara på frågorna.
2024-09-06, 13:06
Avslutad
Någon här som lyckats få sina personuppgifter raderade från Upplysning.se (Checknode AB)?

Har flera gånger via deras kontaktformulär (som inte verkar fungera) skickat meddelande om att jag vill att mina personuppgifter ska raderas. Har även skickat mail till info@upplysning.se, men inget händer och inget svar får jag. Får inget felmeddelande tillbaka så mailadressen är i alla fall aktiv.

Hittar inget telefonnummer till företaget så vad kan jag göra mer än att anmäla företaget till Integritetsskyddsmyndigheten?

Alla andra sidor som jag har varit i kontakt med har raderat mina uppgifter utan problem.
2024-09-06, 13:08
Medlem
capitalswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dickwad.
Någon här som lyckats få sina personuppgifter raderade från Upplysning.se (Checknode AB)?

Har flera gånger via deras kontaktformulär (som inte verkar fungera) skickat meddelande om att jag vill att mina personuppgifter ska raderas. Har även skickat mail till info@upplysning.se, men inget händer och inget svar får jag. Får inget felmeddelande tillbaka så mailadressen är i alla fall aktiv.

Hittar inget telefonnummer till företaget så vad kan jag göra mer än att anmäla företaget till Integritetsskyddsmyndigheten?

Alla andra sidor som jag har varit i kontakt med har raderat mina uppgifter utan problem.

Vad skrev du till dem?
2024-09-06, 13:10
Medlem
GlobalVisions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dickwad.

Gjorde nyss en ny tråd om detta, dom är dom enda som inte lyssnar, men tror vi kan klura ut det här tillsammans (FB) Sista bossen av personuppgifts hemsidor (UPPLYSNING) Nu löser vi detta!
2024-09-06, 13:51
Avslutad
Jättebra och historiskt beslut… men…
Skatteverket är öppet för allmänheten och man kan ringa in som vem som helst och fråga om adress eller uppgifter oavsett. Man kan dessutom låtsas vara den personen man önskar adress om.
Offentliga handlingar ?
Bortsett om någon har skyddad identitet
2024-09-06, 13:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av capitalswe
Vad skrev du till dem?

Det tänker jag inte skriva här.

Citat:
Ursprungligen postat av GlobalVision
Gjorde nyss en ny tråd om detta, dom är dom enda som inte lyssnar, men tror vi kan klura ut det här tillsammans (FB) Sista bossen av personuppgifts hemsidor (UPPLYSNING) Nu löser vi detta!

Toppen, ska kolla tråden.
2024-09-06, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jantelovzzz
Jättebra och historiskt beslut… men…
Skatteverket är öppet för allmänheten och man kan ringa in som vem som helst och fråga om adress eller uppgifter oavsett. Man kan dessutom låtsas vara den personen man önskar adress om.
Offentliga handlingar ?
Bortsett om någon har skyddad identitet
Så är det tyvärr. Enda fördelen är ju att skatteverkets och myndigheternas telefontider är så långa.. men är någon idog och verkligen vill veta var just DU bor så kan de ju göra det.. massinsamling som kriminella gör och "vanligt nyfiknas" slagningar blir svårare..
2024-09-06, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlobalVision
https://www.ratsit.se/tabort

Förut kunde du bara dölja dig själv i det öppna söket i 12 månader. Men nu verkar det finnas en möjlighet att ta bort sig själv helt och hållet med länken ovan!

Hatar såna här sidor och tycker dom inte borde finnas! Så hoppas det här hjälper någon!

tack

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in