Citat:
Ursprungligen postat av
jossanjosse
Tack för ett klokt svar.
Hur lyckades du att bota det själv? Har du några tips på vad som fungerade för dig? JAg har också PTSD men har gått traumabehandling för det.
Egentligen känns det på något sätt orimligt att stoppa i sig medicin, svårt att veta vad som är vad då vad gäller måendet. Samtidigt är min kropp ständigt i flykt läget och varför det är så har jag verkligen ingen aning om.
Lite svårt att förklara med ord och via text. Men jag botade mig själv genom hemma snickrad KBT, mentala taktiker (dvs identifiera och bryta negativa tankemönster och identifiera triggers) och mer eller mindre manuellt omprogrammera skallen/psyket. Psykedeliskterapi har varit ovärderligt. Missförstå mig inte, det tog ett par år och det var fruktansvärt energikrävande. Att hela tiden vara vaksam över sina tankar och känslor och även bryta och vända dessa tar en herrans massa energi. Att alltid trycka sig ur sin komfortzon är också väldigt påfrestande.
Med det sagt så vill jag även påpeka att psykedeliska inte är någon lösning som så, det är ett verktyg. Jobbet får du göra själv.
"Magiska svampar", LSD och MDMA är inte bara ovärderliga som behandlingsmetod i sammanhanget utan det forskas friskt på det och det kommer snart att erbjudas via vården. Kanske inte i Sverige men i andra länder.
Det är snart höst och då växer dessa svampar naturligt ute i natuen.