2024-09-06, 11:04
Medlem
Hej! Blev nekad skuldsanering i maj iår pga en skatteskuld på 120.000. Har nu med övertid och löneutmätning lyckats betala av hela den skulden. Och skickade in en ny ansökan 2v efter att jag blev nekad. Borde mina chanser att få sanering vara större nu? Har inte dragit på mig Mer skulder eller lån det senaste är från 2021.
Citera
2024-09-06, 11:09
Medlem
sebastian66s avatar
Det är väldigt svårt att avgöra såna saker när man inte har någon information.
Det är många olika parametrar som räknas in. Har du någon aning om hur mycket skulle du ha totalt?
Ju yngre du är ju mindre chans har du att få skuldsanering.
Det kostar ingenting att ansöka utan det är bara kasta in en ny ansökan. Det innebär att man kan säga att du har inget att förlora utan du kan bara vinna.
Vad är det för skulder du har. Finns det inga möjligheter att fuska och preskribera bort skulder?
Kan det inte vara lönt att jobba lite hårdare ett par år. Det är svårt att berätta hur man ska göra med tanke på att du inte skriver hur mycket skulder du har.
Citera
2024-09-06, 11:15
Medlem
VoktorDodkas avatar
Ett av grundkraven är att man ska vara så pass skuldsatt att man inte kan betala inom överskådlig tid. Du har betalat 120000:- på ett halvår, dvs du borde kunna betala 1,2 miljon på fem år, så då lär du ha väldigt stora skulder för att bli beviljad skuldsanering. Du har även bevisat att du klarat att betala 20000:-/månad så då kommer du troligen få betala så mycket varje månad under en eventuell skuldsanering också, dvs 1,2 miljoner under de fem år som en skuldsanering tar.
Citera
2024-09-06, 12:22
Medlem
Du lär inte få din ansökan godkänd. Som skrevs i tidigare inlägg så är din betalningsförmåga alldeles för hög. Och kanske är dina skulder allt för aktuella tidsmässigt.
Citera
2024-09-06, 12:25
Medlem
Om du har lyckats betala av skatteskulden på bara 4 månader (!!!) så har du uppenbarligen tillräcklig betalningsförmåga att betala av resten av skulderna också. Vore helt sjukt om du blev beviljad skuldsanering
Citera
2024-09-06, 13:22
Medlem
Airwave92s avatar
Va? 120 000 kr och du vill ha en skuldsanering? Tror skuldsanering endast gäller mångmiljonbelopp, vissa som har tur på Lyxfällan brukar få det

120 000 kr fixar du på max ett år i Sverige
Citera
2024-09-06, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Airwave92
Va? 120 000 kr och du vill ha en skuldsanering? Tror skuldsanering endast gäller mångmiljonbelopp, vissa som har tur på Lyxfällan brukar få det

Läs om och framför allt - läs rätt!
Citera
2024-09-06, 13:34
Medlem
DauXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Airwave92

Det var (den nu betalda) skatteskulden som var på 120'. Resten av skulderna h*n vill ha skuldsanering för har h*n inte angett något belopp på.
Citera
2024-09-06, 16:38
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dicanio1982
Hej! Blev nekad skuldsanering i maj iår pga en skatteskuld på 120.000. Har nu med övertid och löneutmätning lyckats betala av hela den skulden. Och skickade in en ny ansökan 2v efter att jag blev nekad. Borde mina chanser att få sanering vara större nu? Har inte dragit på mig Mer skulder eller lån det senaste är från 2021.
Hur stor är din totala skuld och vad består den av?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in