Citat:
Ursprungligen postat av
Leoszz
Hej!
Jag började i år göra videos på instagram och kommit upp i drygt 400 000 följare.
Når mellan 10-30 miljoner konton i månaden. Har 400 videos uppe och varje video får höga tittarsiffror, även flertalet som blir virala med siffror så höga som 65M visningar. Har kändisar som Jennifer Aniston och andra som lyckats någorlunda som återkommer till mina videos.
Jag blev förvånad när jag fick erbjudandet då jag tar andra källors klipp och redigerar ihop till en ny video med lite storytelling på det.
Är alltså ingen influencer som uppfinner hjulet på nytt varje klipp.
Nu är jag livrädd för att bli lurad. Och totalt okunnig vad gäller att göra en säker försäljning. Har någon erfarenhet om detta?
Sedan, om nån från USA köper mitt konto, kommer de få tillgång till monetization som erbjuds där? T.ex. Betalt per 1000 views och dylikt. Den funktionen finns enbart för kreatörer i staterna.
Jag håller med användaren Pissbuss om att 150,000 faktiskt känns lågt i sammanhanget. Svara dem med ett motbud.
Citat:
Ursprungligen postat av
PatricHbg
Får man lov att använda andra källor och göra om dess, utan tillstånd, och tjäna pengar på det?
Citaträtten är en inskränkning av upphovsrätten, som stipulerar att återgivning av citat i begränsad omfattning och för vissa syften är tillåtna, utan upphovsmannens tillåtelse.
Citaträtten brukas oftast då det gäller ord, men är också tillämplig på andra verk än litterära, som musikaliska verk. Citaträtten gäller bara begränsade delar ur ett material.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Citaträtt