2024-09-06, 08:39
Medlem
Går Tims pappa ur det här ostraffad är det helt åt helvete!!!! Det är allt jag kan tänka på. Tror inget av detta hade hänt om det inte vore för honom.
Citera
2024-09-06, 08:49
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svettigakarlar
Går Tims pappa ur det här ostraffad är det helt åt helvete!!!! Det är allt jag kan tänka på. Tror inget av detta hade hänt om det inte vore för honom.
Har sett flera kommentarer om pappen men inte förstått eller orkat undersöka närmare. Vad är det med honom?
Citera
2024-09-06, 08:51
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Klart är att denne Tim måste hållas inlåst på det ena eller det andra sättet för att inte begår ännu fler hemska våldsdåd.

Ja, där håller nog de flesta med dig. Problemet är hur.

I ett ungdomsfängelse så släpps han ut efter avtjänat straff. Vi har hört om liknande fall och domar på 10 år.

Rättspsykiatrisk vård med utskrivningsprövning så släpps han ut när läkarna och domstolen tycker han är färdigvårdad.

För några år sedan löpte en välanpassad man amok i Kungsbacka och mördade sin granne vid en middag i deras ville. Sedan gav han sig på sina andra grannar och misshandlade dem. Han dömdes till rättspsykiatrisk vård med utskrivningsprövning. Har för mig att han var ”färdigvårdad” efter något år och är ute nu. Anhörigas offer är förvånade!

Mördaren i detta fall kan inte vårdas ”frisk”. Han gick på särgymnasium, har för mig att det krävs IQ lägre än 70 för att komma in där. Dessutom verkar mördaren ha några fler bokstavsdiagnoser och bristande impulskontroll. Han lär inte bli normal med psykvård.

Nej, mördaren i detta fall är en ond människa. Han skall inte gå fri. Döm honom till fängelse. Det värsta är att han gör säkert något annat brott i fängelset, men då kan han dömas till fler påföljder.
Senast redigerad av BorgeH 2024-09-06 kl. 09:09.
Citera
2024-09-06, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Har sett flera kommentarer om pappen men inte förstått eller orkat undersöka närmare. Vad är det med honom?

Alltså jag finner knappt ord. Är helt i chock.. detta är ett sjukt levande bevis på att man inte kan lita på en enda människa, man vet inte alls vem som kan tappa det helt totalt. Visst att familjen ser lite "borta ut", minst mamman dock. Pappan ser ut som världens största mes. Efter att sonen suttit häktad så har han sett helt oberörd ut i affären, hälsat glatt och sett glad ut. Sonen har jag bara sett på håll innan, ingen vetskap om familjen alls. Men helt sjukt att han kunde begå ett sånt brutalt brott! Man vet inte vad som döljer sig bakom ytan på någon!! Nu ska man behöva va rädd för folk som inte ens ser det minsta farliga ut också!
Citera
2024-09-06, 09:49
Medlem
Tiares avatar
Är det någon som begärt ut FUP?
Citera
2024-09-06, 10:18
Medlem
Venators avatar
Citat:

Här finns ett citat som beskriver pappan från någon som är/var bekant med familjen:

Citat:
Ursprungligen postat av 3ww3
Familjen styrdes i storsett av fadern som själv lider av någon nps diagnos - vet att de förekom manipulation och hot om självmord.
Vet inte om de förekom fysisk våld mot barnen,aldrig när jag var närvarande, men dem var absolut under stor påverkan på fadern.
Det bidrog ju såklart till att mycket av faderns intresse gick ut över barnen som fått hänga med till eurocenter(porrbio/butik) i borås.
Han visa pojken tim mycket av sina egna videos och videos han vill att andra skall se, han uppmuntra även tim om att förlora oskulden tidigt- vilket jag tror att tim inte gjort.

Faderns intresse har helt enkelt påverkat tims syn på den sexuella biten och där av tror jag med stor sannolikhet att detta var ett övergrepp försök som gick fel.
Citera
2024-09-06, 10:21
Avstängd
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Här finns ett citat som beskriver pappan från någon som är/var bekant med familjen:

Någon borde ta fadern till veterinären, för en avlivnings-spruta?
Citera
2024-09-06, 10:25
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Jag är inte helt insatt i Tim, är han bara funktionsnedsatt eller även begåvningshandikappad?

Citat:
Ursprungligen postat av Dumstruten78
Efterbliven lr retard sa man förr nu heter det funktionsvariation. Egentligen samma sak men eftersom Sverige är som det är måste man förfina saker

Ingen fysisk funktionsnedsättning - i alla fall vad som framkommit - utan den är intellektuell. Det kan vara bristande språkinlärning, bristande logiskt tänkande eller annat som påverkar inlärningsförmågan, som gör att han intellektuellt är på en tio-årings nivå. Dessutom med största sannolikt motsvarande konsekvenstänkande och impulskontroll (som kan lämna en del att önska hos normala sjuttonåringar oavsett).
Citera
2024-09-06, 10:31
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Någon borde ta fadern till veterinären, för en avlivnings-spruta?

För mig hade de gärna fått ringa nödslaktbilen...

Men frågan är ju om åklagaren kommer att ha något konkret att gå vidare med när det gäller fadern? Det verkar ju vara mamman som är misstänkt för att ha hämtat Tim med bil efter händelsen. Kanske båda föräldrar åker dit för skyddande beroende på vad som framkommer.

Men att det kommer fram att pappan uppträder "normalt" i hembygden säger ju en del. Möjligen är det någon sorts försvarsmekanism att inte själv behöva konfrontera vad som hänt. En gissning är att det i så fall hänger ihop med hans egen begåvningsnivå.

Det är nog många som bekymrar sig för hur dottern mår som fortfarande bor hemma (i alla fall är skriven där). Hon är 19 så socialtjänsten lär väl inget göra.
Citera
2024-09-06, 10:37
Avstängd
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
För mig hade de gärna fått ringa nödslaktbilen...

Men frågan är ju om åklagaren kommer att ha något konkret att gå vidare med när det gäller fadern? Det verkar ju vara mamman som är misstänkt för att ha hämtat Tim med bil efter händelsen. Kanske båda föräldrar åker dit för skyddande beroende på vad som framkommer.

Men att det kommer fram att pappan uppträder "normalt" i hembygden säger ju en del. Möjligen är det någon sorts försvarsmekanism att inte själv behöva konfrontera vad som hänt. En gissning är att det i så fall hänger ihop med hans egen begåvningsnivå.

Det är nog många som bekymrar sig för hur dottern mår som fortfarande bor hemma (i alla fall är skriven där). Hon är 19 så socialtjänsten lär väl inget göra.

Ja, det är nog troligt. Det som finns att läsa om avskrädet tyder ju på att de flesta skruvar är (minst sagt) lösa. Att den svagbegåvade Tim våldtar lilla Maja svårt analt, tyder väl på att han porrskadats på faderns initiativ, med tank på dennes porr-resor och porr-tittande med sonen. Har aldrig om maken. Hoppas fadern jagas ut från byn med högaffel, alternativt tas ut i skogen och slås ihjäl, långsamt.

Modern verkar ju också svagbegåvad om man får tro tråden?

Detta ärende, är ett tecken gott nog, att det bör inskaffas körkort (eller grönt kort) på att få skaffa barn och sprida sina trasiga gener vidare. Fy farao!

Den 19åriga dottern bör ju få byta ort och namn, annars kommer hon få ett helvete framledes. Oklart hur frisk hon är, de övriga i familjen verkar ju vara minst sagt "trasiga".
Citera
2024-09-06, 10:44
Medlem
Kustenklars avatar
Citat:
Börja läsa från sidan 270-> så förstår du mer. Det gjorde jag och har nu förstått mer av vilken inverkan han gjort på sonen .
Citera
2024-09-06, 11:14
Medlem
Tyvärr bryr sig soc inte så mycket om skruvad sexualitet hos föräldrar jag växte upp som barn i en familj som tog jour fosterbarn. Det var ganska vanligt bland barnen som kom till oss att oftast pappan i familjen tittade på porr öppet, onanerade inför barnen o ibland ville att pojken skulle onanera samtidigt till porren. Dessa barn fick oftast flytta tillbaka till sin biologiska familj efter pappan lovat att sluta upp med sin gränslösa sexualitet men jag tror inte på att så sjuka människor kan sluta vara äckliga bara efter några samtal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in