2024-09-05, 14:52
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PDeLillo
Du trasslar in dig i semantik och hugger på ordet ”värdelös” när Riddermark lurat på en ung man en bil för en halv mille, en bil som haft 17 ägare och som inte går att köra utan rent av är livsfarlig.

Detta illustrerades även tydligt i programmet, då bilen plötsligt gick upp i varv, men du var väl ute och satte på kokkaffe då.

Bilen är ”värdelös” för den blåsta grabben eftersom Riddermark vägrar att häva köpet, även om killen kan sälja den i delar.

Förstår du bättre nu?

”Enstaka fall” är det inte när en mängd tidigare och nuvarande anställda vittnar om en toxisk företagskultur utan moral där personalen till och med hetsas av cheferna att blåsa kunder.

PS. Om du inbillar dig att alla företag som inte har en tråd på FB sköter sig exemplariskt så tycker jag uppriktigt synd om dig.

Tyck synd om dig själv som bara argumenterar runt runt och inte har något att komma med. Jag inbillar mig ingenting och jag redogjorde dessutom för ett fall hos en annan firma som visar hur det kan vara i branschen. Du har tittat på Aftonbladets skräpreportage och och går igång på alla cylindrar precis som pöbeln när någon sträcker fram en högaffel och skriker.

Den som anser att Aftonbladet kom med något substantiellt är helt enkelt korkad och dina inlägg bär syn för sägen.
Citera
2024-09-05, 17:09
Medlem
HeroesSilencios avatar
Citat:
Om du inte såg, eller hörde, exempel på hur Riddermark systematiskt blåser både säljare och köpare så titta igen.

Vilka var bevisen de presenterade? Fanns ingenting de presenterade som grund till sina påståenden? Att det fanns en kille med en BMW som inte funkar är ju bara att skriva ett argt mail till Vd eller vad som helst och begära åtgärd. Teoretiskt så kan jag med säga att dom har blåst mig med om jag hade köpt en bil där. Fanns inte ens ett enda bevis som lades fram på bordet framför Vd. Utan det var baserat på säljare och andra som av vilken anledning som är okänd snackar om dessa påståenden som skulle ha skett. Det har säkert skett, det tvivlar jag inte på men vad jag vill säga är att jag har svårt att se hur Riddermark personligen skulle vilja äventyra sitt bolag som omsätter 10 Miljarder med att blåsa Svensson och Mohammed som köper en begagnad bil som har problem. Att det finns säljare som skiter i vilket för att de behöver få in provisionen och därmed tar beslut som inte är förenliga med företagets policy är ju inget som bolaget i sig kan freda sig emot till 100%. Du tror inte din bankman blåser dig? Din frisör klipper inte de extra hårstrån? Din mat saknar den vikt den skall ha enligt förpackningen etc etc. Visst förekommer det oegentligheter i bilbranschen och Riddermark Bil är inte bättre eller sämre än någon annan. Det jag kan säga är att det är ofta rätt otrevliga och pushiga utländska killar som jobbar där och sen vet ju alla hur ärliga den klicken är i Sverige med bidragsfusk etc.
Citera
2024-09-05, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Tyck synd om dig själv som bara argumenterar runt runt och inte har något att komma med. Jag inbillar mig ingenting och jag redogjorde dessutom för ett fall hos en annan firma som visar hur det kan vara i branschen. Du har tittat på Aftonbladets skräpreportage och och går igång på alla cylindrar precis som pöbeln när någon sträcker fram en högaffel och skriker.

Den som anser att Aftonbladet kom med något substantiellt är helt enkelt korkad och dina inlägg bär syn för sägen.

Oj, nu handlar det om Aftonbladet och inte Riddermark längre så tydligen är du i fel tråd.

Kämpa.
Citera
2024-09-05, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeroesSilencio
Vilka var bevisen de presenterade? Fanns ingenting de presenterade som grund till sina påståenden? Att det fanns en kille med en BMW som inte funkar är ju bara att skriva ett argt mail till Vd eller vad som helst och begära åtgärd. Teoretiskt så kan jag med säga att dom har blåst mig med om jag hade köpt en bil där. Fanns inte ens ett enda bevis som lades fram på bordet framför Vd. Utan det var baserat på säljare och andra som av vilken anledning som är okänd snackar om dessa påståenden som skulle ha skett. Det har säkert skett, det tvivlar jag inte på men vad jag vill säga är att jag har svårt att se hur Riddermark personligen skulle vilja äventyra sitt bolag som omsätter 10 Miljarder med att blåsa Svensson och Mohammed som köper en begagnad bil som har problem. Att det finns säljare som skiter i vilket för att de behöver få in provisionen och därmed tar beslut som inte är förenliga med företagets policy är ju inget som bolaget i sig kan freda sig emot till 100%. Du tror inte din bankman blåser dig? Din frisör klipper inte de extra hårstrån? Din mat saknar den vikt den skall ha enligt förpackningen etc etc. Visst förekommer det oegentligheter i bilbranschen och Riddermark Bil är inte bättre eller sämre än någon annan. Det jag kan säga är att det är ofta rätt otrevliga och pushiga utländska killar som jobbar där och sen vet ju alla hur ärliga den klicken är i Sverige med bidragsfusk etc.

Riddermark Bil blåser kunderna, men det är OK för att alla andra också gör det?

Nu tror jag dock att det är betydligt vanligare att de du beskriver på Riddermark släcker en broms- eller motorlampa än att ICA fuskar med vikten på vitlök.

Riddermark personligen tjänar 1,5 millar om året på att säljarna/inköparna uppenbarligen blåser kunderna. Han verkar inte bry sig nämnvärt för det här är knappast något nytt, trots att företaget saknar tråd på FB…😀
Citera
2024-09-05, 17:48
Avslutad
Kommer Riddermarks sponsring av Dif hockey att fortsätta efter avslöjandet?
Blundar alla för deras nobla värdegrund och allt rullar på som om ingenting har hänt.
Citera
2024-09-05, 19:08
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Oj, nu handlar det om Aftonbladet och inte Riddermark längre så tydligen är du i fel tråd.

Kämpa.

Nej jag är i rätt tråd eftersom det är Aftonbladet som är sändaren. Menar du att du har fått din information från någon annan om det du skriver och att Aftonbladet bara råkade förekomma dig med sitt reportage?
Citera
2024-09-05, 19:37
Medlem
UT64s avatar
Det kan vara att Riddermarks nu är på ett sluttande plan som för eller senare slutar i konkurs. Förmodligen helt välförtjänt också.
Senast redigerad av UT64 2024-09-05 kl. 19:45. Anledning: stavning
Citera
2024-09-05, 19:41
Medlem
Fyfaans avatar
Vilket skräpföretag. Ser riktigt mörkt ut för dom. Förstärker ryktet om hur opålitliga bilsäljare är. Kommer aldrig köpa en bil från dessa untermensch.
Citera
2024-09-05, 19:43
Medlem
Fyfaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Det kan var att Riddermarks nu är på ett sluttande plan som för eller senare slutar i konkurs. Förmodligen helt välförtjänt också.

Garanterat början av slutet för dessa rikspuckon.
Citera
2024-09-05, 20:34
Medlem
Citat:
Nej jag är i rätt tråd eftersom det är Aftonbladet som är sändaren. Menar du att du har fått din information från någon annan om det du skriver och att Aftonbladet bara råkade förekomma dig med sitt reportage?

Det är ju många i tråden som har egna, bittra erfarenheter av Riddermark, har du varit inne och svarat dessa att deras problem bara är något Aftonbladet hittat på?
Citera
2024-09-05, 20:45
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Det är ju många i tråden som har egna, bittra erfarenheter av Riddermark, har du varit inne och svarat dessa att deras problem bara är något Aftonbladet hittat på?

På Flashback får man ofta dra bort minst hälften, speciellt när det kommer en våg som denna. Folk älskar att hata och dras med i att spy galla över företeelser genom egna påhitt och överdrifter. Till ditt och övrigas förtret kan jag säga att detta blåser bort ganska fort. Om ett år är det ingen som kommer ihåg det.

Den där köparen som köpte en bil med 17 ägare förresten, kollade han inte upp vad han köpte innan han köpte?
Citera
2024-09-05, 21:00
Medlem
Citat:
På Flashback får man ofta dra bort minst hälften, speciellt när det kommer en våg som denna. Folk älskar att hata och dras med i att spy galla över företeelser genom egna påhitt och överdrifter. Till ditt och övrigas förtret kan jag säga att detta blåser bort ganska fort. Om ett år är det ingen som kommer ihåg det.

Den där köparen som köpte en bil med 17 ägare förresten, kollade han inte upp vad han köpte innan han köpte?

Jamen dåså.

Då kan du ju skita i att läsa på FB - och/eller att svara andra - om det ändå bara är du som är smart nog att inse att alla andra ljuger och överdriver.

Speciellt som kritik, som den mot fifflarna på Riddermark Bil, enligt dig är glömd snart.

Varför skriver du ens i tråden?

(Och så lite kritik mot en blåst kund på det. Skämmes, gubbjävul.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in